Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#539844
Zaterdag gezellig met Syl vlees staan verpakken (ik denk zo'n 70 kilo vlees, was in iets meer dan een uurtje gepiept)

Ik wil 2 vleessoorten per maaltijd voeren, en samen eten ze ongeveer 1200 gram per dag dus ik heb alle vlees in porties van 600 gram in de vriezer, en moeten er 2 porties van verschillende soorten uit de vriezer gehaald worden.
Thuis heb ik nog met een papiertje en een plakbandje labeltjes aan de zakjes gemaakt dat ik kan zien wat er in wel zakje zit (heb voor onszelf ook wel eens kalkoen voor hamlappen aangezien in de vriezer)

Ik zit er aan te denken om grote manden of kisten ofzo aan te schaffen voor in de vriezer, zodat ik het een beetje georganiseerd kan inpakken. Nu staat links een hele stapel met rollen CB en aan de rechterkant liggen alle zakjes vlees door elkaar. Niet erg overzichtelijk dus :-\
Ik vraag me af hoe jullie het organiseren in de vriezer?
Door Laura2004
#539849
Mijn vriezer is echt grote bende. Ik moet alles er iedere keer uithalen om iets te vinden, echt heel vervelend.
Bjorn wil er schotten tussen gaan plaatsen om het overzichtelijker te maken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#539869
Ik heb het eerst in doosjes gedaan maar die zaten dan weer vastgevroren aan de vriezer wanden ::) en de manden heb ik er juist uitgehaald omdat dat teveel ruimte inneemt.
Ik heb het nu per soort bij elkaar staan en ik weet waar het staat dus soms moet ik even een laag eruit halen om eronder er wat uit te halen.
Door Lil
#539881
Niet ;D :o

Heb een grote kist en graaien maar, staat uiteraard wel op de verpakking wat erin zit. Ik krijg ook veel vlees al bevroren aangeleverd, dit wordt dus niet gepoportioneerd. Als ik het wil voeren laat ik het ontdooien, weeg af wat ik nodig heb en wat overblijft wordt netjes in porties gedaan en ingevroren.
Door geer
#539888
De vriezer inruimen is hier een kwestie van heel hard duwen, met je voet schoppen, het deurtje dicht persen, kont ertegenaan dauwen, nog harder vloeken...en met de restanten naar de bovenbuurman om zijn vriezertje ook vol te persen. En vervolgens zit hij zo vol dat alles invriest in een groot blok aan elkaar gevroren plastic zakjes en je hem dus ook op dezelfde wijze weer uit moet ruimen ;D ;D ;D
Door EdwinK
#539907
In de kleinste vak liggen de verpakkingen Duck, dan in twee hangmanden kippennekken en een paar karkassen.

Dan in losse manden onderin nog meer kipkarkassen, hele kippen van de Liddl en nog wat reserve spul (Rodi, Smuldier en zo).

Mijn eigen spullen liggen in een andere vriezertje.
Door Pindy
#539910
ik heb sinds een paar dagen een nieuwe vrieskist erbij dus de bende valt nog mee.
ik gebruikte eerst de 3 laatjes onder de koelkast waar ook mijn eigen ,,voer'' inlag ;D en dat was een drama. ging haast niet dicht en moest er tegen aan schoppen om die dicht te krijgen. zat mezelf ook al af te vragen hoe ik me nieuwe vrieskist opgeruimd ga houden. zat al te denken aan plastic mandjes ofzo. zodat ik in ieder geval de kip bij de kip kan houden enzo.
#539914
geer schreef: De vriezer inruimen is hier een kwestie van heel hard duwen, met je voet schoppen, het deurtje dicht persen, kont ertegenaan dauwen, nog harder vloeken...en met de restanten naar de bovenbuurman om zijn vriezertje ook vol te persen. En vervolgens zit hij zo vol dat alles invriest in een groot blok aan elkaar gevroren plastic zakjes en je hem dus ook op dezelfde wijze weer uit moet ruimen ;D ;D ;D
;D ;D ;D

ik heb 3 vriezers, maar zo gaat t ongeveer bij mij er ook aan toe. ;D
alleen heb ik geen bovenbuurman. :(
Gebruikersavatar
Door Sonja
#539918
Ik heb een vacuümmachine en ik zuig de soepele vleessoorten bij voorkeur vacuüm voordat ik ze invries. Dan vriezen ze minder snel aan elkaar.
Verder maak ik altijd 4 stapels in de garage: 1 voor het kattenvoer, dat door elkaar gaat, en 3 voor de honden, bestaande uit spiervlees, RMB's en orgaanvlees. De verschillende soorten spiervlees, RMB's en orgaanvlees worden gemixt.
Dan ga ik vanaf de bodem van de vriezer beginnen met een laag waarin de 4 verschillende stapels vertegenwoordigd zijn. En zo stapel ik door zodat ik zonder verdere afscheidingen of schotten, toch 4 verschillende hoekjes in m'n vriezer krijg. En dan kan ik altijd van bovenaf iets pakken.
Door macgirlie
#539919
pixie schreef: ik heb sinds een paar dagen een nieuwe vrieskist erbij dus de bende valt nog mee.
ik gebruikte eerst de 3 laatjes onder de koelkast waar ook mijn eigen ,,voer'' inlag ;D en dat was een drama. ging haast niet dicht en moest er tegen aan schoppen om die dicht te krijgen. zat mezelf ook al af te vragen hoe ik me nieuwe vrieskist opgeruimd ga houden. zat al te denken aan plastic mandjes ofzo. zodat ik in ieder geval de kip bij de kip kan houden enzo.
Bij de Blokker of zo kun je van die plastic mandjes halen voor 1 Euro of zo. Gebruik ik zelf in de koelkast om alle kaasjes, sausjes etc bij elkaar te houden. Scheelt je een hoop tijdens het zoeken en ook bij het schoonmaken. Ik heb een vriezer met laden maar die heeft het onlangs begeven.
Door Femke
#539987
Sonja schreef: Ik heb een vacuümmachine en ik zuig de soepele vleessoorten bij voorkeur vacuüm voordat ik ze invries. Dan vriezen ze minder snel aan elkaar.
Verder maak ik altijd 4 stapels in de garage: 1 voor het kattenvoer, dat door elkaar gaat, en 3 voor de honden, bestaande uit spiervlees, RMB's en orgaanvlees. De verschillende soorten spiervlees, RMB's en orgaanvlees worden gemixt.
Dan ga ik vanaf de bodem van de vriezer beginnen met een laag waarin de 4 verschillende stapels vertegenwoordigd zijn. En zo stapel ik door zodat ik zonder verdere afscheidingen of schotten, toch 4 verschillende hoekjes in m'n vriezer krijg. En dan kan ik altijd van bovenaf iets pakken.
ja, kom maar op met je info, waar heb je die machine vandaan want die wil ik ook :D
Door Erna
#539992
Kip dingen zitten bij ons in de dozen waarin we het ook meekrijgen. Deze staan op zijn kant in de vriezer zodat ze zo min mogelijk plek innemen.

De andere soorten vlees, RMb's e.d. zitten allemaal in die plastic boodschappentassen van de Jumbo (niet die kleine tasjes maar de grote shoppers). Groen is voor geit, geel is lam, wit is vis. Aan de andere tassen hangen labels met wat er in zit.

De mandjes hangen in de grote vriezer en daar zitten de chinese bakjes met groente en fruit en de losse extra dingen. Die halen we eruit als b.v 1 hond wat extra moet eten. Er liggen nu kipkarbo's los in.

Onze vriezers zijn eigenlijk best goed georganiseerd maar dat is niet mijn verdienste. Ik zou alles er zo in flikkeren. ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#539999
Femke schreef: ja, kom maar op met je info, waar heb je die machine vandaan want die wil ik ook :D
Tja, Edo heeft 'm eens tweedehands gekocht. Het is een vrij zwaar, professioneel apparaat van het merk Jumbo.
Door La Demisa
#540007
Ik heb hier totaal geen problemen mee. Heb een vriezer met 7 lades. Bovenste is voor groente en organen, dan vlees/vis, lamsribben, kalfsribben, pens, runderribben en 1 voor kip. Er gaat zeker zo'n 50 kilo in. Als één la bijna leeg is bestel ik een kilo of 8. Dat past net niet in 1 la, dan stop ik het zolang in een la die half leeg is. Ik verpak alles in de juiste porties in zakje en schrijf de datum erop. Het gewicht zet ik er alleen op als het afwijkt van normaal. Ik ben dus super georganiseerd als ik het zo lees. :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door