Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Elvira
#535768
Ik wil Nelson laten enten tegen rabies, maar vraag me af, op welke leeftijd ik dit het beste kan doen. De reden dat ik hem in wil laten enten, is dat ik vlak bij de grens woon. Ik train ook met Zingaro in België en hij gaat mee. Dus officieel heeft hij z'n enting nodig. Hij is nu 16 weken.
Door Marjo2
#538048
Mijn hond is met drie maanden ingeent tegen Rabies, omdat we familie in Engeland hebben en met hem daarheen wilden kunnen. Volgens de da kon het zo jong. Daarna heeft hij nog een "booster" gehad (gewoon dezelfde prik na een maand nog een keer) en toen moest er een bloedonderzoek gedaan worden om te zien of hij antistoffen had aangemaakt. Gelukkig wel dus.
Maar op dit moment zit ik met problemen met het overschakelen op versvlees (vaak diarree) en eigenlijk is zijn ontlasting al van heel jongs af aan niet goed meer geweest (toen hij bij de fokster vandaan kwam was het wel goed, gewoon op Royal Canin brokken). Bovendien kwam hij extreem vroeg in de puberteit, hij begon met 4,5 maand al zijn poot op te tillen.
Of het ermee te maken heeft weet ik niet, maar na alles wat ik gelezen heb over de slechte gevolgen van inentingen (b.v. van Mogens Eliasen) vraag ik me ernstig af of ik mijn hond niet een hoop narigheid heb bezorgd.
Ik ben natuurlijk geen deskundige, maar ik wou het je toch even laten weten. Veel sterkte met je beslissing!
Marjo
Door conleeuw
#538430
Bess is op 8 weken geent tegen rabies, omdat zij uit engeland kwam, gelukkig heeft zij nooit last gehad van entingen, maar ook in Zuid Africa worden puppies al heel vroeg geent tegen rabies (rond 8 weken), moet ik er wel bij vertellen dat het daar een rieele gevaar is (vooral op de farms) , dus er is nog wel eens uitbraak en een uitbraak betekent gewoon dat je al je honden en katten in een klap kwijt ben wegen ruiming.
Door conleeuw
#538785
Hitam schreef: In de bijsluiter staat dat je ze pas vanaf 12 weken mag enten.
Dat kan, , maar toch toen ik Bess uit de UK naar Nederland wou brengen moest ze van de Britse kant een Rabies vaccinatie hebben voordat ik haar mee kon nemen (1991), in nederland was het geen voorvereiste wel de gezondheidsverklaring van de Britse kant en die kreeg je alleen als de entingen die daar nodig waren compleet waren. . Ik heb toen nog contact gehad met de Engelse department of XXX (weet ik niet meer precies) omdat ik het onzin vond want puppies in Nederland werden ook niet ingeent tegen rabies, maar ze stonden erop, daarzonder kreeg ik haar het land niet uit, er werd ook gecontrolleerd, ik nam haar dus mee op de dag voordat de vaccinatie oud genoeg was, de enige reden waarom ik haar wel meekreeg was omdat wij pas de volgende dag in Nederland aankwamen, dus was het ok qua datum van aankomst. Toen ik in Nederland aankwam werd er nog een keer gechecked en toen werd mij verteld door een of ander powerhungry doane medewerker (terwijl hij mijn hond beet had) dat als ik niet de vaccinatie had konden ze haar ook in beslag nemen en dan werd ze zonder pardon afgemaakt..... ik vond het een gruwelijke gedoe, wij zijn al met al meer dan drie uren bij de doane in Nederland geweest eer ik mijn puppie weer in mijn handen had. Ik weet niet meer precies welke rabies inenting Bess toen heeft gehad, maar verbeel mij dat het niet een "gewone" rabies enting was.... maar kan helaas zo gauw al de papierengedoe niet meer terug vinden.
Bess heeft na haar pup rabies enting nooit meer rabies gehad, en Jazz kreeg ik uit Duitsland mee op 9 weken zonder rabies enting.

De enting van puppies in Zuid Africa was gedurende een tijdperk en gebied waar herhaaldelijke uitbraak van rabies was, besmetting gebeurden via de mongoose, en die lopen daar helaas vrij rond, dus het was enten of... Ik heb het gewoon een beetje lomp opgeschreven
;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#540108
Het was ook meer een verbaasde reactie. Gelukkig heb ik nooit rabies meegemaakt en ik weet ook niet hoe het toe gaat in landen waar het veel voorkomt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door