Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Twiz
#537723
Mijn hond reageert zeer snel/slecht op granen, dat veroorzaakt behoorlijk wat jeuk, die reaktie zien we ook bij kip, kalkoen, rund en lamsvlees.

Met barf dus prima te omzeilen, maar ik wil haar graag ook pens gaan geven, en dan van de geit (als het te koop is). Maar welke voedselresten zitten daar dan in? En kunnen die resten in dat stadium van de vertering eigenlijk nog wel kwaad? En worden geiten wel met graan resten/produkten gevoerd of maak ik me nu al druk om niets. Normaal gesproken eet een geit gewoon veel gras, maar is dat ook bij geiten voor de "slacht"?

Ook wil ik heel graag weten of de eiwitten van een gewoon rauw kippenei dezelfde eiwitten zijn als van de kip zelf.
Proberen (lees gokken) vind ik geen optie, want dan heeft Twizzle weer twee weken enorme jeuk als het niet goed valt. Dus als iemand hier een antwoord op heeft graag.
Laatst gewijzigd door Twiz op do 27 apr 2006, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#537761
Mijn hond heeft een graanallergie, hij verdraagt geen kip maar wel een biologisch ei. Hij eet geitenpens; ook dit gaat goed. Schapenpens is beter omdat schapen hoofdzakelijk gras eten. Geiten krijgen meestal van alles en nog wat. In het begin spoelde ik de pens thuis nog even goed na dat doe ik tegenwoordig niet meer en het gaat goed [even afkloppen]
Ik heb mijn hond helemaal van de graangevoerde gedomesticeerde dieren[pluimvee, konijn enz] afgehaald. Ik ontdekte nl dat bv kip en kalkoen door slordig slachten vaak met graan besmet raken. Ik gaf fazant maar daar ben ik ook mee gestopt nadat ik een handvol graan van de laatste partij heb afgehaald. Hij krijgt alleen nog wilde eend als gevogelte, verder haas, wild konijn, hert, kangeroe, geit, schaap en veulen. Als vis sardientjes. Geen gekweekte vis omdat het visvoer ook graan bevat. Het is zaak om veel te varieeren [rotatiedieet] zodat de hond geen nieuwe allergieen ontwikkelt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door