Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elize
#537205
hallo allemaal,

mijn naam is Elize en heb twee jack russels van 3 maanden.
ik voer ze nu nog kvv maar wil straks ook gaan barfen.
een vriend van mij neemt altijd kvv mee van BiBi voor mij maar kreeg er 2 weken trug ook een soort melkpoeder bij voor door het voer. hij zei dat ze daar lekker groot van worden? nu hoeven die jackies van mij niet zo groot te worden natuurlijk ;)
ik vroeg me af of iemand weet wat dat nu precies is enw at er inzit voor ik het leuk door mijn voer ga mengen?
Door Elize
#537242
het zit in een doorzichtig zakje, staat niks op.
ruikt beetje naar van die babyvoeding.

die vriend van mij heeft het het eerste jaar aan zijn mastiffs gegeven omdat ze daar dus groot en breed van worden? ben er nog niet helemaal uit wat mijn jackies daarmee moeten maar goed.
ik geef niets waarvan ik niet weet wat er inzit en die vriend van me kon me er ook niks over vertellen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#537307
Dat zou bij mij zo de kliko in verhuizen, ik zie al helemaal geen nut in het voeren van melkpoeder aan pups van 3 maanden.
Door Elize
#537312
mijn jackies krijgen het dus ook niet hoor.
maar vraag me dus wel af wat er in zit.
gewoon pure nieuwsgierigheid. ik ben van mening als je een goed compleet voer geeft (bij mij dus bibi) dat je geen toevoegingen hoeft te geven of misschien zelfs JUIST niet :)
Door Lizzy
#537331
Voor mij is het nieuw dat Bibi een melkpoeder zou maken... Misschien verkopen ze het wel maar maken? Of is het soms lammeren-pap wat je mee hebt gekregen? In ieder geval: bij mijn ging het ook de kliko in, net als bij Syl ;D. Zodra pups afgespeend zijn, moet je ze geen melk meer geven, vind ik. Tenzij ze bij mams af en toe een slokje kunnen drinken... Tot 12 weken zou je nog wel misschien een scheutje rauwe geitenmelk kunnen geven... Maar na 12 weken? Vleesje! :D
Door Elize
#537333
had nog even gebeld met die vriend en zei dat ze het verkopen omdat flinke honden van te krijgen. soort natuurlijke anabolen noemde die het ??? nu is die vriend van mij een beetje een sufferd dus kan heeel goed zijn dat ze het bij BiBi als puppypap verkopen ;D
zal anders morgen eens naar BiBi gaan bellen wat er inzit dan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#537349
Elize schreef: had nog even gebeld met die vriend en zei dat ze het verkopen omdat flinke honden van te krijgen. soort natuurlijke anabolen noemde die het ??? nu is die vriend van mij een beetje een sufferd dus kan heeel goed zijn dat ze het bij BiBi als puppypap verkopen ;D
zal anders morgen eens naar BiBi gaan bellen wat er inzit dan.
Neem je vriend op voorhand niks kwalijk, want ik heb ook het vermoeden dat het lammerenmelk is, daar was Bertus (fabrikant van bibi ooit) toendertijd behoorlijk vol van dat het geweldig was om lang aan een pup/jonge hond (werden ze groot en sterk van ::)) te geven.
Ik zou het ook wegpletteren. Deze melk wordt vaak nog met etoxiquine geconserveerd en zo te lezen heb je er geen etiket bij, dus weet je dus niet wat je in huis hebt.
Door Pindy
#537719
is dat idd niet gewoon puppymelk? ik heb zelf ook zo'n zakje liggen en dat gaven we soms bij aan pups.
kennissen van ons hadden het er ook over en die dachten dus dat ze soort natuurlijke anobolen gaven aan hun hond ;D yeah right!!! 8)
zie BiBi er absoluut niet voor om zoiets te verkopen want die zijn helemaal VOOR natuurlijk voeren en lijkt me stug dat het natuurlijke anabolen zijn ;D
gewoon lekker in de kliko ermee dus en gewoon lekker kvv of barfen!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door