Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hiram
#535230
maanden terug heb ik dmv info materiaal dat ik via peta (nederland) kreeg aan iams laten weten dat ik tegen hun praktijken was omtrent hun voedingsonderzoeken.
krijg ik gisteren een brief van iams terug waarin ze bedanken voor het fijt dat ik contact met ze had opgenomen vanwege die onderzoeken.
krijg ik gelijk een boel info matriaal mee die het tegendeel moet bewijzen en ze hebben blijkbaar hun eigen anti peta campanje gestart.
nou is het niet zo dat ik er een halszaak van ga maken wie er gelijk heeft (als ze de links leest hebben ze denk allebij wel bloed aan hun handen maar goed...)
toch zou ik wel ns van jullie willen weten wat je nou van iams en peta vind na het lezen/doornemen van de volgende links:

http://www.petakillsanimals.com/index.cfm
http://www.moggies.co.uk/html/iams.html
http://www.iamskills.com/index.shtml
http://www.iamstruth.com/iamstruth/en_U ... _US&pti=HP

iemand trouwens nog meer een brief van iams gehad met daarin bewijs van hun onschuld?

ik weet trouwens niet helemaal zeker dat ie wel goed staat deze topic maar ja
Laatst gewijzigd door hiram op zo 23 apr 2006, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#535248
Ten eerste heb ik een kennis gehad die op een proefdier-lab werkt. Zijn verhalen over hoe het er daar aan toe gaat... wil je niet weten. En hij gaf ook toe dat de mensen die er werken verstompen voor het dierenleed dat zij dieren toebrengen. De omstandigheden waarin de dieren leven? Gewoon ronduit ruk. We zien genoeg dierenleed om ons heen om te weten dat het wel erg is, wat er gebeurd. En ik heb genoeg boeken over "dog nutrition" gelezen om te snappen dat er hele nestjes met pups worden opgeofferd om te kijken hoeveel van X of Y ze nodig hebben... En IAMS is heiliger dan de paus? Ik geloof er niks van....

Als ik naar het lijstje claims van PETA kijk:

*werknemers die spraken over honden die dood in hun kooi lagen
*donkere, kerkerachtige kennels die 's zomers snikheet waren en 's winters ijskoud
*honden die uit eenzaamheid en verveling eindeloos rondjes draaiden in hun kleine gevangenissen
*honden die op koude, betonnen vloeren werden gedumpt nadat er grote hompen spierweefsel uit hun dijen waren gesneden
*een onderzoeksmethode waarbij een slang in de keel van honden werd geduwd om ze te dwingen plantaardige olie te slikken
*honden met zulk ernstig tandsteen op hun gebit dat eten pijn deed
*dierverzorgers die slecht opgeleid waren en geen ervaring hadden met de lichamelijk zeer ingrijpende behandelingen

Tot zo ver geloof ik het eerlijk gezegd gewoon helemaal.
Door hiram
#535254
absoluut maar:


7 Things You Didn't Know About PETA


1) PETA president and co-founder Ingrid Newkirk has described her group’s overall goal as “total animal liberation.” This means no meat, no milk, no zoos, no circuses, no wool, no leather, no hunting, no fishing, and no pets (not even seeing-eye dogs). PETA is also against all medical research that requires the use of animals.
2) Despite its constant moralizing about the “unethical” treatment of animals by restaurant owners, grocers, farmers, scientists, anglers, and countless other Americans, PETA has killed over 10,000 dogs and cats at its Norfolk, Virginia headquarters. During 2003, PETA put to death over 85 percent of the animals it collected from members of the public.

3) PETA has given tens of thousands of dollars to convicted arsonists and other violent criminals. This includes a 2001 donation of $1,500 to the North American Earth Liberation Front (ELF), an FBI-certified “domestic terrorist” group responsible for dozens of firebombs and death threats. During the 1990s, PETA paid $70,200 to an Animal Liberation Front (ALF) activist convicted of burning down a Michigan State University research laboratory. In his sentencing recommendation, a federal prosecutor implicated PETA president Ingrid Newkirk in that crime. And PETA vegetarian campaign coordinator Bruce Friedrich told an animal rights convention in 2001 that “blowing stuff up and smashing windows” is “a great way to bring about animal liberation.”

4) PETA activists regularly target children as young as six years old with anti-meat and anti-milk propaganda, often waiting outside their schools to intercept them as they walk to and from class-without notifying parents. One piece of kid-targeted PETA literature tells small children: “Your Mommy Kills Animals!” PETA brags that its messages reach over 2 million children every year, including thousands reached by e-mail without the permission of their parents. One PETA vice president told the Fox News Channel’s audience: “Our campaigns are always geared towards children, and they always will be.”

5) PETA has used a related organization, the PETA Foundation, to fund the misnamed Physicians Committee for Responsible Medicine (PCRM), a deceptive animal rights group that promotes itself as an unbiased source of medical and nutritional information. PCRM's president also serves as president of the PETA Foundation.

6) PETA runs campaigns seemingly calculated to offend religious believers. One entire PETA website is devoted to the claim-despite ample evidence to the contrary-that Jesus Christ was a vegetarian. PETA holds protests at houses of worship, even suing one church that tried to protect its members from Sunday-morning harassment. Its billboards taunt Christians with the message that hogs “died for their sins.” PETA insists, contrary to centuries of rabbinical teaching, that the Jewish ritual of kosher slaughter shouldn't be allowed. And its infamous “Holocaust on Your Plate” campaign crassly compares the Jewish victims of Nazi genocide with farm animals.

7) PETA has repeatedly attacked research foundations like the March of Dimes, the Pediatric AIDS Foundation, and the American Cancer Society, because they support animal-based research that might uncover cures for birth defects and life-threatening diseases. PETA president Ingrid Newkirk has said that “even if animal research resulted in a cure for AIDS, we would be against it.”

maar bij deze punten ga je ook vraagtekens zetten bij het beleid van peta
Laatst gewijzigd door hiram op zo 23 apr 2006, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hiram
#535271
van iams maar dat geloof ik even goed.
ik vind grote organisaties zoals peta niet realistisch meer.
ze hebben hele naive denkbeelden een wereld zonder enige vorm van dierenmishandeling (op welke manier dan ook) is gewoon ondenkbaar.
ik vind het jammer dat ze niet openstaan om een tussenweg te zoeken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#535316
Bagger zoeken over peta kopstukken maakt het foute van IAMS niet minder...of mis ik hier iets ???
Gebruikersavatar
Door Hitam
#535326
PETA is in mijn ogen inderdaad te radicaal. Of het allemaal klopt wat Iams zegt weet ik niet, maar ze denken wel in die lijn.
Dat maakt Iams niet minder fout. Niet alleen op het gebied van dierproeven.
Door Lizzy
#535331
sylvia schreef: Bagger zoeken over peta kopstukken maakt het foute van IAMS niet minder...of mis ik hier iets ???

Dat vind ik ook. Alleen maakt het de PETA mogelijk minder betrouwbaar en dus zou je kunnen zeggen/denken "in hoeverre klopt het, hetgeen PETA zegt over IAMS?".

De kennis die ik heb over firma's waar dierproeven worden gedaan: daarmee kan ik zeggen dat ook die bij de IAMS mogelijk niet deugen (en waar rook is...).

En drek uitgooien over je aanklager is natuurlijk ook een manier om de aandacht bij jezelf weg te krijgen ::)
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 23 apr 2006, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#535332
Wanneer er 'n hond,kat,paard,rat of maakt niet uit wat voor dier er voor 'n filmopname nodig is,dan is er iemand van de dierenbescherming op de set aanwezig om er zeker van te zijn dat er geen rare dingen met het dier gebeurd en dat alles veilig is en het dier geen pijn of wat dan ook zal hebben tijdens de "optreden"..
Denken jullie dan echt dat de voedselfabriekanten geen inspectie hebben van de dierenbescherming???
Kom nou!!!

Peta kan en hebben ook 'n heleboel goeie punten naar voren gebracht,maar als je 't mij vraagd zijn ze wel aardig doorgeslagen en nu zijn 't gewoon 'n stelletje fanatiekelingen geworden.
Door Lizzy
#535334
202Spots schreef: Denken jullie dan echt dat de voedselfabriekanten geen inspectie hebben van de dierenbescherming???
Controle van de dierenbescherming? Nee, die krijgen ze zeker niet.
Door Erna
#535337
202Spots schreef: Wanneer er 'n hond,kat,paard,rat of maakt niet uit wat voor dier er voor 'n filmopname nodig is,dan is er iemand van de dierenbescherming op de set aanwezig om er zeker van te zijn dat er geen rare dingen met het dier gebeurd en dat alles veilig is en het dier geen pijn of wat dan ook zal hebben tijdens de "optreden"..
Hier in Nederland is er echt niemand van de dierenbescherming bij hoor. Ik heb tal van opnames bijgewoond voor fotoshoots, films e.d. waar dieren in voorkomen en never nooit was er iemand van de DB bij.
Door 202spots
#535386
Ik weet niet hoe of wat de regels in Holland zijn...

Animal Rights
American Humane Association
Guidelines for the Protection of All Animals in Film
http://www.minorcon.org/regulations.html
~~~~~~
One industry that has strict regulations for the protection of animals is the movie industry. The American Humane Association (AHA) monitors the use of animal "actors" in film, television, commercials, music videos and computer images. AHA is the only organization authorized to give the credit that you see at the end of a film, which essentially states, "no animal was harmed during the making of this film."
http://www.njsbf.com/njsbf/student/eagle/spring01-4.cfm
Door hiram
#535409
Lizzy schreef: Wat maakt de grootheid van een organisatie uit qua realisme?
waarschijnlijk is peta ook ooit begonnen als een kleine organisatie.
nu ze zo ontzettend groot zijn en zoveel geld hebben kan het wel ns zo zijn dat er andere belangen (geld en macht) zijn die ook meetellen of zelfs zwaarder tellen dan waar het allemaal om begonnen is bij peta.
als je de kritiek leest over peta van iams dan kom je tot de conclusie dat:
peta een wereld nastreeft waarin geen enkel dier op geen enkele manier voor geen enkel doel misbruikt wordt maar ook niet GEbruikt wordt.
dit is een utopie, gewoon niet mogenlijk en realistisch.
er zullen altijd mensen zijn die vlees eten.
wat een interresant boekje is wat een heel andere kijk geeft ophet gebruik van dieren is: The Covenant of the Wild: Why Animals Choose Domestication van Stephen Budiansky
Laatst gewijzigd door hiram op zo 23 apr 2006, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#535511
hiram schreef: waarschijnlijk is peta ook ooit begonnen als een kleine organisatie.
nu ze zo ontzettend groot zijn en zoveel geld hebben kan het wel ns zo zijn dat er andere belangen (geld en macht) zijn die ook meetellen of zelfs zwaarder tellen dan waar het allemaal om begonnen is bij peta.
als je de kritiek leest over peta van iams dan kom je tot de conclusie dat:
peta een wereld nastreeft waarin geen enkel dier op geen enkele manier voor geen enkel doel misbruikt wordt maar ook niet GEbruikt wordt.
dit is een utopie, gewoon niet mogenlijk en realistisch.
er zullen altijd mensen zijn die vlees eten.
wat een interresant boekje is wat een heel andere kijk geeft ophet gebruik van dieren is: The Covenant of the Wild: Why Animals Choose Domestication van Stephen Budiansky
Maar dat is toch in den beginne altijd de reden en de drive van mensen omzulke organisaties te beginnen, mensen die daar zo fanatiek in bezig zijn gaan niet voor een half ei die gaan voor alles en uiteindelijk kom je dan vaak het verst ook al is alles teveel gevraagd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door