Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tanna
#532363
Normaal koop ik kippennekken en karkassen bij De Groene Weg. Vandaag heb ik in mijn enthousiasme nekken bij het Islam Centrum gekocht en daar heb ik flink spijt van. Het vlees is ten eerste heel nat en absoluut niet stevig, maar wat een zielige dingetjes zijn het zeg! Een biologische nek weegt soms wel meer dan een ons, deze halen hooguit 30 gram per stuk. Volgende keer toch maar weer biologisch, ook al is het duurder. Ik gun mijn hond toch ook behoorlijk vlees.
Door Pindy
#532388
ik heb vandaag ook kippennekken gehaald bij Islam center en ze waren idd wat nat.
vond ze er verder goed uit zien.

biologisch voeren lijkt mij ook ideaal maar voor ons helaas financieel niet haalbaar.
Door Tanna
#532700
Ja, in principe eet onze hond biologisch, net als wijzelf.
Groente, vlees, eieren, alles. Ook toen ze nog brokken at waren dat biologische brokken.
Ik maak weleens een uitzondering, maar voor kip eigenlijk niet. De kippennekken die ik nu heb gekocht zijn eigenlijk niet van kippen, maar van kuikens en in niet-biologisch kippenvlees zit altijd veel water. Bovendien krijgen kippen heel veel preventieve medicatie en dat vind je altijd terug in het vlees.
Het is niet zo dat ik me biologisch eten gemakkelijk kan veroorloven, er is bij ons maar 1 inkomen en mijn man is huisman, maar we leven verder heel eenvoudig. Gezond eten vinden we heel belangrijk.
Door Laura2004
#532859
Ik zou mijn honden ook graag biologisch willen voeren, maar dan kan ik zelf niet meer eten. En ik leef ook heel simpel en ik ben helemaal niet veeleisend en materialistisch, maar toch is het onmogelijk met 2 honden die 800 gram per dag eten. :-\
Door jon
#532865
Tanna schreef: Ja, in principe eet onze hond biologisch, net als wijzelf.
Groente, vlees, eieren, alles. Ook toen ze nog brokken at waren dat biologische brokken.
Ik maak weleens een uitzondering, maar voor kip eigenlijk niet. De kippennekken die ik nu heb gekocht zijn eigenlijk niet van kippen, maar van kuikens en in niet-biologisch kippenvlees zit altijd veel water. Bovendien krijgen kippen heel veel preventieve medicatie en dat vind je altijd terug in het vlees.
Het is niet zo dat ik me biologisch eten gemakkelijk kan veroorloven, er is bij ons maar 1 inkomen en mijn man is huisman, maar we leven verder heel eenvoudig. Gezond eten vinden we heel belangrijk.
Ik kan me ook maar af en toe biologisch vlees veroorloven. Jammer is dat wel. Sinds ik barf gaat vlees voor mezelf me trouwens steeds meer tegen staan... Joh, de volgende keer ga je gewoon weer voor biologisch ;D
Door tieneke
#534984
In Nederland aten wij haast alles biologisch maar hier is het haast niet te krijgen laat staan vlees voor de honden...die ik overigens nooit biologisch zou kunnen geven want dan vreten ze ons volledig arm en kaal :-X
O ja er ligt wel een aantal kilo's zeer jong bio- lam met ribstuk uit Nieuw-zeeland in de vriezer maar dat was een aanbieding bij de Makro hier in Tsjechie....is dus wel voor de hondjes,maar dit is wel een uitzondering ;)
Door roefus
#535017
Roefus eet 1400 gram per dag (kan het niet helpen, maar blijkbaar heeft-ie dat nodig).
De kat zo'n 200 gram (denk ik).
Heb ik slechts één hond en één katje.
Maar ik kan 1600 gram 'biologisch' niet betalen.
Ergo...ik ben al blij dat ik wat adressen heb gevonden, waar ik het sowieso kan halen, gevarieerd.
Door 202spots
#535033
Alles wat wij ZELF eten, dat krijgen de honden ook te eten.... 8)
of je kan ook zeggen dat wijzelf ook van HUN kippen eten :-\
Door tieneke
#535161
202Spots schreef: Alles wat wij ZELF eten, dat krijgen de honden ook te eten.... 8)
of je kan ook zeggen dat wijzelf ook van HUN kippen eten :-\
Hier is ook het meeste vlees wat de nollebakmonsters eten gewoon uit de supermarkt of bij de poelier vandaan.
Dus eten we er lekker samen van ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#535328
tieneke schreef: In Nederland aten wij haast alles biologisch maar hier is het haast niet te krijgen laat staan vlees voor de honden...die ik overigens nooit biologisch zou kunnen geven want dan vreten ze ons volledig arm en kaal :-X
O ja er ligt wel een aantal kilo's zeer jong bio- lam met ribstuk uit Nieuw-zeeland in de vriezer maar dat was een aanbieding bij de Makro hier in Tsjechie....is dus wel voor de hondjes,maar dit is wel een uitzondering ;)
Ik denk dat er in Tsjechie nog niet zoveel bioindustrie is als hier in Nederland. Dus ik verwacht daar veel beter (natuurlijker gekweekt) vlees en groente.
Door Doedels
#539361
Hitam schreef: Ik denk dat er in Tsjechie nog niet zoveel bioindustrie is als hier in Nederland. Dus ik verwacht daar veel beter (natuurlijker gekweekt) vlees en groente.
:-X :-X :-X Ik heb geen onderbouwing, maar ik weet wel dat mijn familieleden uit Tsjechië bij ons in Nederland bijna geen vlees wilden eten omdat ze meenden dat ze er uitslag van kregen. Na een poostje kwamen ze er achter dat dat in Nederland niet gebeurde. Ze namen kilo's vlees mee naar huis. Ik heb altijd het idee dat men het in Tsjechië niet zo nauw neemt met millieu aspecten en dat ze van alles en nogwat in dieren douwen :(
Door Mevroi Kruim
#539371
Doedels schreef: :-X :-X :-X Ik heb geen onderbouwing, maar ik weet wel dat mijn familieleden uit Tsjechië bij ons in Nederland bijna geen vlees wilden eten omdat ze meenden dat ze er uitslag van kregen. Na een poostje kwamen ze er achter dat dat in Nederland niet gebeurde. Ze namen kilo's vlees mee naar huis. Ik heb altijd het idee dat men het in Tsjechië niet zo nauw neemt met millieu aspecten en dat ze van alles en nogwat in dieren douwen :(
En hier niet? OK, het voeren van diermeel aan koeien is inmiddels verboden vanwege de BSE maar wat ze varkens voeren, daar word je echt niet vrolijk van. Om van kippen maar te zwijgen.

Ikg eloof best dat er in Tsjechie gerommeld kan worden met diervoer, en dat daar misschien wat meer mogelijk is qua dingen die volgens de wet niet mogen dan hier. Maar hier gebeuren ook hele vreemde en vervelende dingen, en alleen als er narigheid van komt komen die boven water, zoals dioxinekippen en vervuilde vettten in koeienvoer enzo. Da's het topje van de smerige ijsberg, de rest gebeurt onder water.
Door Doedels
#539385
Kruimel schreef: En hier niet? OK, het voeren van diermeel aan koeien is inmiddels verboden vanwege de BSE maar wat ze varkens voeren, daar word je echt niet vrolijk van. Om van kippen maar te zwijgen.

Ikg eloof best dat er in Tsjechie gerommeld kan worden met diervoer, en dat daar misschien wat meer mogelijk is qua dingen die volgens de wet niet mogen dan hier. Maar hier gebeuren ook hele vreemde en vervelende dingen, en alleen als er narigheid van komt komen die boven water, zoals dioxinekippen en vervuilde vettten in koeienvoer enzo. Da's het topje van de smerige ijsberg, de rest gebeurt onder water.
Hmmm, deprimerend onderwerp. Nou weet ik ineens weer waarom ik geen vlees eet. Ik wou dat ik rijk was en niet zo knap ;) Dan kregen de honden uitsluitend biologisch vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door