Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door amber13
#533562
Laddy is waarschijnlijk al meerdere jaren niet meer ontwormt door de vorige eigenaren wegens geldgebrek. Nu zijn we dinsdag even bij de da geweest om hem na te kijken, alles lijkt ok. Nou heb ik om een wormkuur gevraagt, omdat het al zo lang geleden is. Ik heb wel een meegekregen, maar de da vermoedde dat hij geen wormen heeft. In z'n ontlastig kan ik zo als leek niks bijzonders ontdekken. Zal ik hem toch voor de zekerheid even ontwormen, of beter van niet?
Door Doedels
#534382
Tinker schreef: Ik doe daar niet zo moeilijk over,ik zou hem nu je toch al een kuurtje in huis hebt,gewoon geven.Dan weet je tenminste dat hij vanaf heden vrij is.Bij de meeste honden zie je in de ontlasting niet zoveel,pas als het heel erg is met de wormbesmetting dan pas zie je ze in de ontlasting of zoals je bij puppies wel eens ziet dan spugen ze wormen uit.Ik ontworm eenmaal per jaar al mijn katten en honden,uit voorzorg.
Ontworming werkt niet preventief. Je hond kan dus twee dagen na de ontworming besmet worden. Dan loopt die weer een jaar met wormen rond. Ontwormen terwijl je hond geen wormen heeft is dus zinloos en schadelijk. Ontwormingsmiddel is een behoorlijk giftig goedje. Ik zou toch mestonderzoek laten doen en daarna zo nodig ontwormen.
Door amber13
#534590
Omdat ik niet alleen mag beslissen, en Pieter wel graag wil dat Laddy ontwormt wordt (en dit de hond is waar híj wat meer over te zeggen heeft.... ), ga ik het hem denk ik toch maar geven. :-\ En Jamie en Tara heb ik ook een tijd terug ontwormt, dus Laddy moet er ook maar even aan geloven. Eenmalig toch maar even die troep er in dus. :-X
Door aaltje
#534620
Ik zou toch maar een beetje voorzichtig zijn met het ontwormen. Ik moest Jaantje ontwormen vanwege een lintworm.
De gebruikelijke pillen erin gestopt. De worm kwam eruit dat wel, maar...... er zat geen glans meer op de vacht. Tegen de tijd dat ze er weer wat beter uit ging zien was het weer tijd voor de herhaling. Ze heeft toen een vloeistof gehad ipv de pillen.
Door Doedels
#534838
Tinker schreef: Maar als de lintworm er was blijven zitten dan had je hond er nog veel erger uit gaan zien.Ik denk dat veel mensen onderschatten wat een schade wormen kunnen toebrengen bij dieren.
Voor de duidelijkheid: ik vind dat een hond met wormbesmetting moet worden ontwormd. En ik vind dat een hond zonder wormen niet zomaar vergif toegediend moet worden. Dus: eerst vaststellen of er wormen zijn.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#534866
Tinker schreef: Maar als de lintworm er was blijven zitten dan had je hond er nog veel erger uit gaan zien.Ik denk dat veel mensen onderschatten wat een schade wormen kunnen toebrengen bij dieren.
Ja precies, bij vermoeden van wormen moet je niet moeilijk doen en gewoon een kuur geven.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door