Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tineke *
#530444
Ik heb een pak uierbord meegenomen.Thuis bedacht ik pas dat dat niet rauw is. :-\ :-\ :-\.
Kan het kwaad om af en toe een paar stukjes te geven?

Tineke
Gebruikersavatar
Door Miekie
#530473
Misschien ben ik een beetje wereldvreemd,maar wat is uierbord?? ???
Door Lizzy
#530623
Gatver Syl :-X!

Ik las laatst dat het erg vet is? Heb ik dat goed gelezen? Ik zou niet teveel in 1 keer geven, als het vet is! Kleine beetjes!
Door Tineke *
#530624
sylvia schreef: zonde moet je zelf opeten met peper en zout :P
gefter dat vlees kraakt weet ik nog van vroeger :-X :-X

ik heb het in kleine stukjes gesneden voor zo af en toe.

Tineke
Door tieneke
#530634
Mijn vader at het altijd en ik moest perse proeven :-X
Nu even niet!!!! ;) :blehhhh.....brrrrrrrrrr.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#530680
journalist en publicist D. Hans


Op de hoek van het Rooie-Zand en de Hoogstraat stond altijd Jan Loert, waarover ik al in mijn jeugd het volgende versje leerde:

Op het hoekie van de Hoogstraat
En van het Rooie Zand
Daar staat Jan Loert met lever
En uurbort, half verbrand

Jan Loert verkocht trouwens niet alleen lever en uierbord, maar ook zure bommen. De geur van bakkende uierbord trok vele klanten. En de sterk gekruide hap wekte weer dorst op, waartegen een zure bom uitstekend kon helpen.




Zelfs Rotterdamse schrijvers hebben het erover ;D
Door Slot
#531452
Mijn man is er ook dol op! Hij is dan ook een rasrotterdammer. Ik vind het geen eten! :-X

Het lijkt me geen kwaad kunnen als je het aan de hond geeft. Net als gekookte lever denk ik.
Door roefus
#531537
Ik had nog nooit van uierbord gehoord.
;D ;D ;D weet ik dat óók weer...
Door Lil
#531628
Ook nog nooit van gehoord, maar op een duitse webwinkel voor barfers verkopen ze rauwe uiers. Wat voor een voedingswaarde zit hier dan aan???
Door tieneke
#531742
Lil schreef: Ook nog nooit van gehoord, maar op een duitse webwinkel voor barfers verkopen ze rauwe uiers. Wat voor een voedingswaarde zit hier dan aan???
Volgens mij niet veel het is echte vette baggerzooi :-X
Door karin2
#532090
tieneke schreef: Volgens mij niet veel het is echte vette baggerzooi :-X
het is de uier (borsten dus ;D) van de koe en die bestaat grotendeels uit klieren en vet dus .


(ps gekookt en daarna gebakken in de pan met peper en zout is het héérlijk ;D voor mensen )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door