Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#531224
Het plan is om Fedor (5 maand oud) vanmiddag lamsribben te geven. Maar nu wordt ik een beetje onzeker, deze ribben zijn best wel lang, bijna 20 cm maar wel zacht, ik kan ze makkelijk buigen. Moet ik die ribben nog een keer doorknippen, zodat hij 2 stukjes krijgt van 3 halve ribben?
Hij heeft al eens lamsribben van Carnibest gehad, die waren veel harder, maar dat waren wel kleinere stukjes. Hij heeft daar toen wel heel goed op gekauwd. Maar ik heb er wel bibberend bij gezeten ::).
Ik wist niet dat ik zo'n muts kon zijn. Gitte durf ik eigenlijk alles te geven en ben ik nooit bang dat het fout gaat, maar bij Fedor is het allemaal weer nieuw en afwachten (even ter verduidelijking, Fedor heeft al botten gegeten hoor, foto's daarvan zijn hier te zien).

De lamsribben van vanmiddag zijn heel goed bevleesd zien er zo uit:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#531225
Ik geef zelf met ribben een zo groot mogelijk stuk en als ik denk dat het genoeg is geweest neem ik de rest weg. Ik zou de ribben zeker niet door midden zagen, hoe kleiner de stukken hoe groter de kans op 1 x doorslikken wordt.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#531237
Angelique schreef: Ik geef zelf met ribben een zo groot mogelijk stuk en als ik denk dat het genoeg is geweest neem ik de rest weg. Ik zou de ribben zeker niet door midden zagen, hoe kleiner de stukken hoe groter de kans op 1 x doorslikken wordt.
Ja, da's ook weer zo. Maar het avontuur van Linga spookte even door m'n hoofd...
Bij Fedor maakt het volgens mij niet uit hoe groot stuk je hem geeft, het gaat helemaal op! ;D
Dit is een stuk van 400 gr. en ik laat het denk ik maar zoals het nu is.
Door conleeuw
#531265
ik zou het ook zo geven, dit kan hij niet in een keer inslikken, moet hij op knagen. Ik heb nu kleinere stukken, maar vindt het niet ideaal, gaat er iets te makkelijk in, volgende keer wil ik ook weer grote stukken ;)
Door Tanna
#531345
Hoewel George ook geen kleine stukjes lamsbot krijgt, ging het vorige week toch goed mis. Er bleef een stuk achter in haar keel zitten en ze stikte haast. We hebben het er met z'n tweeën uit moeten peuteren en toen bleef er nog een grote splinter zitten. George gilde van de pijn. Het was een heel gevecht om die splinter eruit te krijgen. In haar paniek had ze zoveel lucht binnengehapt dat ze 's nachts een heel opgeblazen pijnlijke buik had en van ellende niet kon gaan liggen.
Nog een keer naar buiten gegaan, poepje gedaan en om een uur of 4 kwispelde ze ineens en was het over.
We hebben ons er niet door uit het veld laten slaan, gisteren heeft ze weer lamsrib gegeten en gelukkig ging alles goed.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#531355
Bedankt voor julie antwoorden :).

Ik heb de ribben niet doorgeknipt en Fedor heeft ze heel netjes aan stukjes gekauwd. Hij heeft een half uur over 400 gr. lamsribben gedaan en ligt nu tevreden te slapen ;). Weer een zorg minder... ;D
Voor foto's van dit festijn klik HIER
Laatst gewijzigd door Nitus op zo 16 apr 2006, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#531387
Ja, ik knip dus wel een deel van de lengte af voor Linga, van dit soort ribben. Zij krijgt een langere rij ribben maar korter. Maar ja, Linga deed dan ook geen half uur over 400 gram.... Eerder 2 minuten.....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#531533
Lizzy schreef: Ja, ik knip dus wel een deel van de lengte af voor Linga, van dit soort ribben. Zij krijgt een langere rij ribben maar korter. Maar ja, Linga deed dan ook geen half uur over 400 gram.... Eerder 2 minuten.....
:o :o 2 minuten?... wauw! Fedor is best wel een schrokker, kippennekken slurpt hij zo naar binnen, vleugels kauwt hij nauwelijks op, maar hij is momenteel aan het wisselen, dus misschien dat hij daardoor voorzichtiger en langzamer eet? :-\ Ik hoop wel dat hij in de toekomst ook zo netjes blijft eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door