Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Qwertu
#529627
Sinds ik tegenwoordig ook regelmatig een barf dagje ertussen gooi (andere dagen carnibest) vind ik de kleuren van mijn beagle dieper. Het wit is veel meer wit en het zwart is dieper zwart. (ik weet ook niet hoe ik het anders uit kan leggen)

Ik kreeg een opmerking van mijn buurvrouw dat ik mijn hond zeker veel waste, omdat ie zo wit is ;D

Kent iemand dit? Het valt me op dat het bij Carnibest ook wel een beetje was, maar met vaker barf is het duidelijker geworden.
Door Lizzy
#529662
Ik vind alle drie mijn honden erg wit (het wit dan he ;D). Prachtig wit. Veel mooier/schoner wit als de gemiddelde Dalmaat die ik tegen kom (ik zie gelijk wanneer ze vers of brokken eten. Ook aan het wit). Dus volgens mij kan het wel kloppen. Ik dacht alleen dat het verschil tussen brok : vers goed te zien was, maar mogelijk dus ook tussen vers : vers!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#529663
Ik kan niets zeggen over witter dan wit, want de mijne zijn natuurlijk bruin. Kan alleen maar zeggen dat 99 van de 100 mensen tegen me zeggen: Wat zien ze er prachtig uit en wat glanzen ze! :o :o ;D
Door Qwertu
#529673
[quote="Lizzy"]
Ik vind alle drie mijn honden erg wit (het wit dan he ;D). Prachtig wit. Veel mooier/schoner wit als de gemiddelde Dalmaat die ik tegen kom (ik zie gelijk wanneer ze vers of brokken eten. Ook aan het wit). Dus volgens mij kan het wel kloppen. Ik dacht alleen dat het verschil tussen brok : vers goed te zien was, maar mogelijk dus ook tussen vers : vers!
[/quote]

Ik merk echt het verschil tussen alleen maar Carnibest en tussen Carnibest + BARF.

Ik durf stiekem te dromen hoe is is met 100% BARF (langzaamaan gaan we daar naartoe ;D )

Bij jouw dalmaten zal het zeker goed te zien zijn! Ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat ze mooier en schoner zijn; dat idee krijg ik ook
Door Qwertu
#529676
[quote="Pauline"]
Wat zien ze er prachtig uit en wat glanzen ze! :o :o ;D


[/quote]

Altijd leuk om te horen he ;)
Mijn hond glansde al best flink, maar het is alleen maar meer geworden
Door Lizzy
#529682
Qwertu schreef: Ik merk echt het verschil tussen alleen maar Carnibest en tussen Carnibest + BARF.

Ik durf stiekem te dromen hoe is is met 100% BARF (langzaamaan gaan we daar naartoe ;D )

Bij jouw dalmaten zal het zeker goed te zien zijn! Ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat ze mooier en schoner zijn; dat idee krijg ik ook
Grappig! Ik moet zeggen dat ik ooit ook versvlees heb gevoerd. En toen ik overstapte op volledig BARF, was ik toch lichterlijk verbaast over de vooruitgang die mijn honden alsnog boekte. Ze doen het op zelf samengesteld eerlijk gezegd beter. En ze deden het op kant en klaar versvlees al echt veel beter als op brokken en mijn 'zelf gekookte maaltijden'.

Ik moet trouwens wel zeggen: het zwart van mijn honden is PIKzwart, hoewel bij Linga momenteel niet helemaal. Ik ga zometeen nog even op het Dalmatenforum de vraag stellen waarom haar zwarte vlekken in haar toet lichter zijn geworden, er een paar goudkleurige haartjes in sommige zwarte vlekken zitten (dat noemen ze 'bronzing'). Heel gek, de meeste van haar spots zijn echt diep, diep, gitzwart, maar sommige zijn dus lichter/bruinig. Die andere twee hebben ook gitzwarte vlekken....

Maar verder: ja, ik zie echt het verschil. Het wit van mijn Dalmaten glimt. Bij Dalmaten op brokken is dat ronduit niet het geval. Het zwart kun je je haar in kammen. Ze zijn verder zachter en schoner.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#529708
Het is mij opgevallen dat mijn honden een stuk minder verharen sinds ze vers krijgen.Ze hebben gewoon 2 verhaarperiodes per jaar,maar ze verliezen een stuk minder!! :D
Door Mevroi Kruim
#529709
Hier ook zo. Sinds ik barf voer aan de hondjes en katjes zijn de kleuren veel dieper en intenser geworden. Hoewel, dat kan ik van Kátur niet vergelijken want die heeft bij mij alleen barf gehad ;D
Het is mij ook opgevallen dat als ik geen groente voer het zwart van Kátur en het bruin van Tara minder intens worden. Kan ook komen omdat ik af en toe een tabletje kelp door de groentemix gooi en dat altijd vergeet als ze geen groente krijgen.
Door Qwertu
#529798
Ik raak er van overtuigd dat barf beter is dan kvv :)

en inderdaad: mijn hond verhaart ook minder! (nou ok, dat deed ze op alleen kvv ook al ;) )
Door Lieve 14
#529990
Leuk toch al die vooruitgang...Nou shih-tzu's verharen niet echt maar het valt op dat ik minder haar in de borstel heb na een kambeurt en nu ja,witter kan ik hem niet noemen want hij is helemaal zwart! ;D
Toch vind ik dat het grijs er minder doorkomt (hij heeft het zogenaamde "vergrijzingsgen" )en sedert de barf is dat precies veel minder geworden..
Het lijkt alof ik hem was met "coral black magic"... ;D ;D
Door nelb
#530065
Mmmmm, ik zie weinig/geen verschil. Ik zie wel bij de oudste dat zijn kleur meteen fletser wordt als ie niet lekker is en dieper rood als ie zich weer beter voelt. Das wel handig.

Nel
Gebruikersavatar
Door sylvia
#530259
Hier hebben ze natuurlijk altijd vers gegeten dus ik heb geen referentie kader met brokken maar toen ik overstapte van een kvv naar barf zag ik ook verschil, niet alleen in uiterlijk (nog mooier) maar ook qua gedrag Bunny bijvoorbeeld werd er rustiger van het leek wel alsof zij een hoop frustratie kwijt kon in haar eten.
Door Borke
#530666
Qwertu schreef:Ik kreeg een opmerking van mijn buurvrouw dat ik mijn hond zeker veel waste, omdat ie zo wit is ;D
Ze vragen mij ook vaak of wij Borke wassen (hij is ook zwart/wit) en hij is nog nooit van zijn leven gewassen ;D
Door Twiz
#531664
Ook mijn hond (dobermann) heeft alleen maar versvlees gegeten (met uitzondering van twee weken vakantie), en zag er redelijk uit. Weinig haar door loopsheid en schijnzwangerschappen (hormonaal), en een allergie waar we de herkomst nog steeds niet van weten, maar door de tijd van het jaar gokken we toch op gras of iets dergelijks, is ze het laatste jaar ook veel doffer. Nu na een zestal weken volledig barf, is haar vacht echt weer terug aan het komen, en wat er komt glanst ook. En haar kleur is black & tan, het zwart is ook echt pikzwart en het rood is zeer diep koperrood.
Haar nestgenoten zijn wat lichter qua "brand" , eerder dus licht oranje.

Ik vraag me wel eens af wat er van dit hondje terecht was gekomen als zij bij brokkenmensen in huis was gekomen.


Lizzy, heeft Linga misschien ergens ver weg in haar voorouders bruine spikkels, ik gok maar wat hoor?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door