Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#529807
Kreeg een bot bij de biologische slager: is kraakbeen (dunne plak)van rund, lekker flexibel en zit nauwelijks vlees aan (ene kant superdun laagje vlees, andere kant wat vet (denk ik)). Omdat het zo flexibel is denk ik dat lhaki het wel op zal kauwen. Of denken jullie dat het harder is dan het lijkt????
Het weegt 90 gram dus is veel voor een tussendoortje. Kan ik dit bij bot meetellen en dus als maaltijd zien met wat vlees erbij??? ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#529820
Met wat vlees er nog bij zal het best als maaltijd kunnen dienen. Houd er wel rekening mee dat kraakbeen minder calcium bevat dan "echt" bot.
Door jon
#529863
Dank je wel voor je snelle reactie. Ben blij dat ik iets variatie in bot aan kan brengen. ;D Lhaki zit altijd rond de 40% vleesbot, maar wel alleen kippebotten (nek, karkas en vleugels plus lamsribben en iets anders is ook welleens aardig. ;D
Door jon
#530361
Nou dat was smullen, een ribje heeft ie zo op maar hier heeft ie een klein uurtje op liggen knagen en kauwen. Eerst het ietsiepietsie vlees en vet eraf en toen het been op 25 gram na opgegeten. Heb wel een half ons vlees en wat groente vooraf gegeven, dus dat vormt samen een lekker vleesbotmaaltijdje! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door