Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#529658
Mijn teefjes geven in de afspeenperiode meestal wel over voor de pups. De één wat meer dan de ander.
Wij hebben voor onszelf besloten, dat er in die periode door moeders geen botten zullen worden gegeten, we malen wel. Het gaat maar over een paar weekjes.
We zien het al gebeuren. Moeders eet wat snel, er zullen zeker stukjes bot naar binnen gaan, geeft later, of soms direkt weer over en de pupjes van vijf weken, of zo storten zich op die heerlijke hap en kauwen ook echt niet.
We proberen wel om dit een beetje binnen de perken te houden, dubbel gevoerde pupjes en een broodmagere teef is toch ook niet de bedoeling, maar met enige regelmaat is het is het feest voor de puppen.
Hoe doen andere mensen dit, als ze een nest hebben.
Ik ben benieuwd.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Angelique
#529690
Ik weet nog niet of het bij dit nest ook gaat gebeuren, maar de vorige keer (ander teefje) weigerde ze om grote botten te eten en zo, denk ik, regelt het zich vanzelf.
Als ze wel gewoon ribben e.d. door blijven eten en ze bieden dit aan de pups aan dan zou ik dat ook even niet voeren.
Door Hanny
#529706
Ik weet ook niet, of deze teef haar eten aan de pupjes zal geven, ik verwacht van wel, haar moeder deed het ook, wel niet zo heftig, maar toch!!!
Eerst maar eens afwachten, of ze dragend is.
Door Hilde
#530005
Donna doet het niet, jammer genoeg. Ik had het wel eens willen zien. Ik weet dat een andere hond van de fokster het wel doet.
Het rare is dat ze moeder ook niet likken bij de mond, maar ons daarentegen erg veel. Als Richard en ik bij de pups zitten gaan ze direct op zoek naar onze mond. Maar bij de kinderen doen ze dat weer niet. Kennelijk weten ze goed waar het eten vandaan komt.....

Als een teef echt eten opgeeft zou ik ook voorzichtig zijn met wat ik zou geven. Al zal een teef in de natuur gewoon botten eten. maar ik zou het ook niet aandurven. Donna heeft trouwens tot voor kort bijna geen lamsribben gegeten. Af en toe een klein beetje. Misschien dat de natuur het toch zelf regelt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door