Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#529126
Heeft het nut om ook af en toe sardientjes uit blik te voeren ?
Ik heb het net geprobeerd ........
(Wel eerst ff de olie er afgespoeld hoor ;))
Ze vinden het HEERLIJK !!!

Hoeveel en hoevaak zouden ze dat kunnen moeten eten ?

In zo'n blikje zitten maar 5 van die kleintjes ....
Door Lizzy
#529140
Ja hoor, dat heeft wel nut!

Hoewel ik rauwe/hele sardientjes nOg nuttiger vind. Maar ja, er zijn toch best veel honden die rauwe/hele sardientjes niet te knagen vinden.... En voor deze honden: blikje sardien (of zalm of makreel of haring) is ook gezond. Het is natuurlijk wel verhit geweest, maar ik vind zelf dat we daar nou ook niet spastisch over moeten doen. Verhitte sardientjes hebben veel voedingswaarde en ze bevatten (net als andere ingeblikte vette vis soorten) veel omega 3 vetzuur.

Ik geef mijn honden 1 a 2 keer per week een blikje vis, over drie honden verdeeld. Ze vinden het hier ook een ware traktatie!
Door K@rin
#529143
Okido, dan ga ik een voorraadje inslaan ;)
Als ik op de markt kom, zal ik eens ook verse meenemen ;)
Door Lizzy
#529151
Karin & Pyrs schreef: Okido, dan ga ik een voorraadje inslaan ;)
Als ik op de markt kom, zal ik eens ook verse meenemen ;)
Ik zal je maar even waarschuwen: toen ik Brutus voor het eerst een sardientje gaf, pakte hij het uit zijn bak, gooide hij het op het vloerkleed ( :o) en ging hij er in liggen rollen :o!

Ik vond dat iets minder, zeg maar ;D.

Ik heb hem daarna de sardientjes in stukjes geknipt gegeven en gemengd met groente en huttekase. Toen snapte hij dat het om te eten was ;D!
Door Peet
#529155
Vraagje: wat doe je als je het sterke vermoeden hebt dat je hond aan de r*ce gaat van sardientjes in blik (in olie eigenlijk)....goed afspoelen....en bidden ???? :P
Door Audrina
#529161
Lizzy schreef: Ik zal je maar even waarschuwen: toen ik Brutus voor het eerst een sardientje gaf, pakte hij het uit zijn bak, gooide hij het op het vloerkleed ( :o) en ging hij er in liggen rollen :o!
Da's nog heel netjes. Ik zal maar niet zeggen wat mijn reu deed toen ie voor het eerst sardientjes kreeg. :o ::)
Door Lizzy
#529162
Peet schreef: Vraagje: wat doe je als je het sterke vermoeden hebt dat je hond aan de r*ce gaat van sardientjes in blik (in olie eigenlijk)....goed afspoelen....en bidden ???? :P
Ja. Goed afspoelen met lauw/warm water. Het is inderdaad vaak de olie, waarvan sommige aan de race gaan. Zalm is niet in olie ingeblikt en geeft vaak minder problemen. Maar ja, is weer duurder.....
Door Lizzy
#529164
Audrina schreef: Da's nog heel netjes. Ik zal maar niet zeggen wat mijn reu deed toen ie voor het eerst sardientjes kreeg. :o ::)
Ja, vertel!!!!!!!!!!! ;D
Door Audrina
#529165
Lizzy schreef: Ja, vertel!!!!!!!!!!! ;D
Vies gezicht trekken, pootje optillen en er overheen piesen. :-[
Door Peet
#529169
Audrina schreef: Vies gezicht trekken, pootje optillen en er overheen piesen. :-[
:o Donny toch..... ;D ;D
Door Audrina
#529174
Peet schreef: :o Donny toch..... ;D ;D
Doet ie bij alle vis. :-[ Of ik moet het ook aan kleine stukjes maken en stukje voor stukje uit de hand voeren, dan doet ie dat niet.
Door Lizzy
#529175
Audrina schreef: Vies gezicht trekken, pootje optillen en er overheen piesen. :-[
;D ;D ;D ;D ;D ;D, whaaahahaaaaa, nou da's duidelijk: die vindt sardien niet te knagen ;D ;D ;D ;D ;D
Door roefus
#529194
Rauwe vis krijg ik er ook niet in.
Het zit nog wel in de planning (dat ik dat erin ga krijgen :P) maar voorlopig heb ik de pogingen even gestaakt.
Vindt het zo zielig voor mezelf, al die pogingen :(
Ik geef sardines in tomatensaus (zeker fout, hè?) voor 0,36 cent het blikje (is denk ik zo'n 150 gram).
En wilde zalm uit blik (dacht zo'n 400 gram voor 1,85)
En dan nog gekookte koolvis (met visolie-capsule, omdat daar haast geen vet in zit).
Meestal sardien met koolvis, dan weer zalm.

Gaat er ook iets naar de kat.
En DAT stomme beest....laat álle vis liggen.
Maar at wel een stukje rauwe sardien ???
Door roefus
#529196
Audrina schreef: Vies gezicht trekken, pootje optillen en er overheen piesen. :-[
Lekkere bende daar bij jullie ;D ;D ;D
Door 202spots
#529200
Wanneer het van die hele kleine sardientjes zijn,dan kunnen ze volgens mij het hele blikje wel hebben.
Ik geef ook wel is de sardientjes uit blik,en ik vind de blikje zalm veel te duur om aan de honden te geven
Dus geef liever de makreel in blik, daar hoor ik jullie eigenlijk nooit over...
Is dat niet te koop? ,
Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door