Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lesley
#529027
heeft weleens longen aan zijn hond gevoerd ::) wil het menu een beetje uitbreiden en dit misschien toe gaan voegen ;D alle reactie is welkom ;D zowel positief als negatief :)
Door Joshii
#529038
Ik...maar ze vonden er niks aan. Heb een paar dagen geleden een long weggegooid.
Door conleeuw
#529040
bij mij eten ze het allen gewoon op, vooral Bess schijnt het lekker te vinden.... maar zij vindt alles kennelijk lekker ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#529065
Ik geef ze wel eens een stukkie. Klein beetje maar, want ze gaan er vrij makkelijk van aan de plakpoep. Ik moet het wel echt klein snijden anders blieven ze het niet. In het kader van een prooidier hoort het er wel bij, maar doordat er veel elastine in zit reageren de darmen er bij grotere hoeveelheden vrij snel op met heel donkere en plakkerige ontlasting. Als ik het geef is dat zo'n 3 á 4 dobbelsteentjes per hond.
Door Mevroi Kruim
#529090
Ik geef het ook als ik heel lam koop, dan zitten de longen erbij. Lekker vinden ze het niet, Tara de Kliko eet het wel op, Kátur de Meut laat het lekker liggen. Die heeft dan dus honger 8)
Door Lizzy
#529092
Ik geef ook wel eens long. Het zit in de lams/geitenorgaanpakketjes die ik heb. En ze eten het hier wel hoor. Pinkel vindt het niet echt 100% lekker, maar ze eet het wel. Ik geef kleine hoeveelheden dus ik heb nog nooit wat aan de poep gemerkt. Ik weet overigens niet of de bijdrage van long nou zo geweldig is, maar ach, een prooidier bestaat voor een klein deel uit long dus ik vind het wel best om zo af en toe een stukje te voeren.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 12 apr 2006, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#529176
Kleine stukjes gemengd door gemalen vlees of door een beetje fytomix dat gaat nog wel, maar grotere stukken hoeven ze hier ook niet.
Door Peet
#529180
off-topic, misschien, maar gedroogd vinden ze het trouwens wél lekker..... :P
Door Lesley
#529340
iedereen bedankt voor de antwoorden,Lesley eet bijna alles dus ik meng het met ander orgaan ;D
Door Debora
#529344
Peet schreef: off-topic, misschien, maar gedroogd vinden ze het trouwens wél lekker..... :P
ja, ik denk dat ik dat maar eens ga proberen want ik heb long in de vriezer liggen :P
Door Laura2004
#529346
Hier moeten ze het geen van allen! En het heeft toch ook nauwelijks voedingswaarde?
Door tvs
#529355
ik had een keer een hertelong. mijn hond vond er niks aan. heb ik het gedroogd in de oven, daar vond ik niks aan maar toen at ie het wel, maar niet echt van harte.
Door peerle
#529854
dat is wel goed te doen vind ik, als je hond een bepaald orgaan niet lust : drogen in heel kleine stukjes in de oven, tot ze eruitzien als rozijntjes, en gebruiken als zelfgemaakte en heerlijke beloning ! Wedden dat ze het dan wel lusten ? Mijn hond krijgt zo wél vis binnen maar anders gruwt ze ervan (niet dat ik het dan niet geef, maar ja, dan wacht ze wel met eten tot ze écht honger heeft).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door