Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#527325
Mijn moeder woont sinds kort in Spanje en ze kan daar geen vuile pens kopen. Het is daar verboden, dus ze verkopen alleen schone pens. Zou ze dat dan moeten geven of kan ze het dan net zo goed niet geven? En wat kan ze ter vervanging geven? Dus welke vitamines zitten er in andere vleessoorten of organen die ook in pens zitten?
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 09 apr 2006, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#527457
Ik kan ook geen vuile pens kopen...maar af en toe geef ik wel is 'n stuk gewassen lams pens, ook meer voor de smaak en 'n keer voor de verandering dan voor de voedingswaarde... :-\

Dit is 100 gram van gewassen runderpens
Beef,tripe, raw
Proximates:
Water g 84.16
Energy kcal 85
Energy kj 355
Protein g 12.07
Total lipid (fat) g 3.69
Ash g 0.55 1

Minerals :
Calcium, Ca mg 69
Iron, Fe mg 0.59
Magnesium, Mg mg 13
Phosphorus, P mg 64
Potassium, K mg 67
Sodium, Na mg 97
Zinc, Zn mg 1.42
Copper, Cu mg 0.070
Manganese, Mn mg 0.085
Selenium, Se mcg 12.5

Vitamins
Riboflavin mg 0.064
Niacin mg 0.881
Pantothenic acid mg 0.227
Vitamin B-6 mg 0.014
Folate, total mcg 5
Folate, food mcg 5
Folate, DFE mcg_DFE 5
Vitamin B-12 mcg 1.39
Vitamin E (alpha-tocopherol) mg 0.09
Lipids
Fatty acids, total saturated g 1.291
Fatty acids, total monounsaturated g 1.533
Fatty acids, total polyunsaturated g 0.180
Fatty acids, total trans g 0.150
Cholesterol mg 122
#527468
Dat is het probleem daar ook idd Elaine, in Spanje eten ze pens, dus de pens wordt daarom altijd gewassen. Ik heb het net aan mijn moeder gevraagd. In Spanje wordt alles gegeten zelfs lamskoppen :-X, dus vandaar dat vuile pens gewoon niet verkrijgbaar is.
Dus Dory, jij zou in het geval van mijn moeder wel schone witte pens geven?
Door 202spots
#527755
Laura2004 schreef: Dat is het probleem daar ook idd Elaine, in Spanje eten ze pens, dus de pens wordt daarom altijd gewassen. Ik heb het net aan mijn moeder gevraagd. In Spanje wordt alles gegeten zelfs lamskoppen :-X, dus vandaar dat vuile pens gewoon niet verkrijgbaar is.
Dus Dory, jij zou in het geval van mijn moeder wel schone witte pens geven?
Hier word pens ook veel in de mexicaanse soup gebruikt....de lamskoppen worden meer door de islamieten gegeten.
Toen ik 'n keer lamkop in bij de islammarket kocht, vroeg de kassa mevrouw of ik goed recept had om klaar te maken! Ik zei...ja hoor...ik gooi 't in de tuin en dan is 't klaar om te eten...maar ik moest wel effe uitleggen dat 't voor de honden was ;)

Maar de lam/schaap pens geef ik eens in de maand of zo? Of ik snijd het ook wel is in stukjes om door de groentemix te doen.
Het heeft wel niet zo heel veel voedingswaarde, maar het ruikt en smaakt "lekker"...dus ik zie het dan ook maar als maagvulling :-\
#528900
202Spots schreef: Hier word pens ook veel in de mexicaanse soup gebruikt....de lamskoppen worden meer door de islamieten gegeten.
Toen ik 'n keer lamkop in bij de islammarket kocht, vroeg de kassa mevrouw of ik goed recept had om klaar te maken! Ik zei...ja hoor...ik gooi 't in de tuin en dan is 't klaar om te eten...maar ik moest wel effe uitleggen dat 't voor de honden was ;)

Maar de lam/schaap pens geef ik eens in de maand of zo? Of ik snijd het ook wel is in stukjes om door de groentemix te doen.
Het heeft wel niet zo heel veel voedingswaarde, maar het ruikt en smaakt "lekker"...dus ik zie het dan ook maar als maagvulling :-\
Dory, is het dan echt die spierwitte pens die jij geeft?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door