Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#528848
Ik helemaal blij vanochtend tegen de honden: we gaan vanaf vandaag barfen ;D
Dus ik haalde mijn ribben uit de koelkast en had meteen een Bull die zeker wist een paashaas te zijn zo vrolijk hupte hij rond.
Hij ligt nu heerlijk te kluiven en te scheuren ermee.
Alleen mijn chihuahua Pixie denkt dat ik gek ben geworden. Ze had al een ieneminie ribbetje gehad omdat ik me kan voorstellen dat een rib best een flinke hap is voor haar maar aan de andere kant sleept ze normaal ook de botten van Bull weg en daar weet ze dan ook prima raad mee.
Ik had nog een kipfilet in de koelkast dus ik dacht beter iets dan niets. Daar heeft ze twee happen van genomen en ze beschermd het ding nu tegen de katten maar opeten ho maar!
Wat kan ik nu eens geven aan een beginners barf chihuahua? Ik heb ook kippenvleugels en nekken van haar in de vriezer. Die eruit halen voor Pixie?
Of is een visje een beter idee, sardienes?
Er ligt in ieder geval al pens uit voor morgen en dat vind ze wel lekkerder. Desnoods maak ik dat voorlopig toch een beetje kleiner voor haar.
Ze hebben hiervoor BiBi gegeten met vleesbotten als aanvulling. Maar omdat ik toch liever helemaal op barf wil gaan wilde ik vandaag helemaal overschakelen.
Laatst gewijzigd door Pindy op wo 12 apr 2006, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#528852
Mensen lees toch eens goed voordat je gaat barfen!!!
BEGIN MET KIPPENNEKKEN DIE JE PLATMEPT!!!!
Als een hond alleen maar bibi of ander vlees is gewend en je geeft ineens een paar ribben en ook nog geit moet je blij zijn dat er niets ernstigs gebeurt!!!!
#528861
Onze Bull is al aardig wat botwerk gewend hoor.
Vanaf vandaag gaan we alleen helemaal over van BiBi naar barf.
Eerst gaf ik als hoofdmoot BiBi en daarbij verschillende vleesbotten.
Moet ik er wel bij zeggen dat onze Bull helemaal snapt wat de bedoeling is en heel rustig alles scheurt, hakt en kauwt.
En ivm heel doorslikken dacht ik ik geef Pixie een voor haar doen groot stuk rib.
Ik dacht me best goed te hebben ingelezen, maar daarom vraag ik ook advies.
Vind het jammer dat er soms meteen zo word gesnauwd als iemand iets verkeerd doet of niet helemaal heeft begrepen.
We zijn hier toch om van elkaar te leren en informatie te delen?
#528866
Het is al zo vaak gezegd om met nekken te beginnen.
Jouw hondje is totaal geen botten(qua vertering gewend)en je hebt kippennekken in de vriezer maar geeft toch geitenrib wat vaak loeihard is.
Waarom niet gewoon op safe spelen en doen wat er geadviseerd wordt? :-\
#528867
boyboris schreef: echte bull he slimmer als een andere hondensoort ;D
maar als ie wat gewend is maakt het niks uit.
kippenekkie douwt ie zijn holle kies ;D
Deze hond is dus GEEN botten gewend en als er iets zou gebeuren is het ook weer wat he ;)
Er zijn gevallen bekend waarbij een hond op de operatietafel kwam na het eten van geitenribben en deze hond heeft het ternauwernood overleeft,was trouwens een alround barfer.
#528870
tieneke schreef: Het is al zo vaak gezegd om met nekken te beginnen.
Jouw hondje is totaal geen botten(qua vertering gewend)en je hebt kippennekken in de vriezer maar geeft toch geitenrib wat vaak loeihard is.
Waarom niet gewoon op safe spelen en doen wat er geadviseerd wordt? :-\
Bericht is aangepast, dus nu lijkt het alsof jij je bril niet op had ::) ;D
#528873
Die Bull weet gewoon precies wat hij ermee moet.
Hij heeft al andere dingen gegeten zoals strotten enzo.
Omdat dat gewoon super gaat vertrouwde ik erop dat hij met die ribben ook prima zou gaan.
En dat gaat super. Ik had het hem nooit gegeven als ik niet heel zeker wist dat hij ermee om kan gaan.
Een vleugeltje of nekje is voor hem hap slik weg.
Zijn rib ligt hij heel rustig te eten.

Maar het probleem is dus dat Pixie haar neus ervoor op haalt.
Zij heeft ook al strotten gegeten en dat vond ze heerlijk. Ik heb voor de haar nu nekken en vleugels eruit gehaald en dat gaan we morgenochtend proberen en een andere kamer dan die Bull want die is een ster in Pixie haar eten stelen ;D
#528888
pixie schreef: bericht is wat aangepast om de situatie wat duidelijker te laten zien. had misschien iets te weinig uitleg gegeven ;D

was niet te bedoeling het te veranderen zodat het leek of tieneke een bril nodig heeft ;D
Nee ik heb al contactlenzen 8) ;D ;D
Begin gewoon lekker veilig met de nekkies,zal ie ook beter raad mee weten ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door