Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#521590
Vanmorgen om 10.30 uur heb ik mijn honden ontwormd. Nu doe ik dit regelmatig en eigenlijk heeft het nooit tot problemen geleid. Breezer en Wodka hebben ook schijnbaar nergens last van, alleen nu is Dommelsch vanaf een uurtje geleden 17.30 uur aan het overgeven. Ik heb gekeken, maar kan geen wormen ontdekken alleen veel geel slijm en wat komkommer die ik haar vanmiddag heb gegeven.
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is? Er staat op de bijsluiter van de pillen dat braken een bijwerking is, maar ik heb altijd gedacht dat dat was omdat dan de eventuele wormen eruit zouden komen. Niet dus, maar ik vind het ook zo lang na het geven van de pillen dat ze zo ziek is...

Help?
Door Lizzy
#523564
Oeps! Ik heb deze vraag niet gezien :-[. Maar het antwoord is ja. Veel honden gaan aan de diarree of moeten overgeven na een ontwormingsmiddel. Dat komt ook omdat deze middelen niet zo onschuldig zijn als wordt beweerd.... ze kunnen volwassen wormen van diverse types doden, dus tja.....
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#528355
;) Dank je wel Lizzy, voor je antwoord, ik heb dat ook weer gemist :-[
Naast Breezer is ook Dommelsch ziek geworden van dit middel en ik ga dat dus ook zeker nooit meer gebruiken. Wodka heeft een maag van beton en nergens last van gehad, gelukkig maar.
2 dagen na mijn mail was alles weer normaal en de meiden eten weer met smaak, dus geen zorgen meer. "Lang leve de medicijnen" :-X
Helaas vind ik het wel noodzakelijk kwaad mijn honden te ontwormen, maar op zoek dus maar naar mijn oude vertrouwde middel.
Door mutsie
#528372
Mijn honden kunnen alleen tegen Drontal.

Dat andere middel(ik weet de naam niet) kan je in 1 pil geven.(dat is dan het makkelijke)
Ze hebben het allebei uitgekotst. En het schijnt niet alleen bij mijn honden te zijn.
(maar ja je betaald er wel voor).

Karin
Gebruikersavatar
Door Miekie
#528379
Ik werk in een asiel en ook daar werd er regelmatig gekotst na het ontwormen.We gebruiken nu drontal en dat gaat altijd goed. :)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#528522
Ik geef eigenlijk ook altijd Drontal en dat is altijd goed gegaan, nu kon ik dat niet krijgen en heb dus een ander middel (Exil) meegenomen. Nooit meer dus. Dan maar even wachten op de nieuwe zending.
Door Lizzy
#528526
Exil heb ik ook ooit 1 keer gebruikt het dat heeft haast het leven van mijn kat gekost, dus nee, dat is voor mij ook een 'verboden middel'. Ik laat trouwens liever een extra ontlastingonderzoekje doen dan dat ik ontworm. Want stel, je hond heeft geen wormen.... waarom zou je dan hem dan met gif behandelen? Eerlijk gezegd vind ik ontwormen, zonder te weten of er wormen zijn, een beetje vergelijkbaar met 'alvast een paracetamolletje of een neurofennetje innemen want stel dat je hoofdpijn krijgt'.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 11 apr 2006, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#528533
Lizzy schreef: Exil heb ik ook ooit 1 keer gebruikt het dat heeft haast het leven van mijn kat gekost, dus nee, dat is voor mij ook een 'verboden middel'. Ik laat trouwens liever een extra ontlastingonderzoekje doen dan dat ik ontworm. Want stel, je hond heeft geen wormen.... waarom zou je dan hem dan met gif behandelen? Eerlijk gezegd vind ik ontwormen, zonder te weten of er wormen zijn, een beetje vergelijkbaar met 'alvast een paracetamolletje of een neurofennetje innemen want stel dat je hoofdpijn krijgt'.
Ik ben het in mijn hart wel met je eens, maar ik durf het risico (nog) niet te nemen wormen over het hoofd te zien... Ik moet wel zeggen dat ik na deze ervaring veel zwaarder ben gaan tillen aan het geven van deze sh*t :-X, wie weet was dit wel de laatste keer, ik ga me in ieder geval eens meer verdiepen in de (on)mogelijkheden van het wel of niet ontwormen. ;)
Door Lizzy
#528557
Ik ben op zich niet tegen ontwormen hoor. Als mijn honden wormen hebben, dan ontworm ik ze. Maar als ze geen wormen hebben, dan ontworm ik ze niet. Ik doe er ook alles aan om ervoor te zorgen dat ze geen wormen krijgen. Ze krijgen rauwe voeding (en ook rauwe vleesbotten - beter bescherming tegen wormen bestaat er volgens mij niet), rauwe groentes, waaronder wortel (hebben een wormafdrijvende werking) geregeld probiotica, knoflook, gemalen/rauwe pompoenzaadjes. En ik laat de mest onderzoeken op wormen. Als ze wormen zouden hebben: dan zou ik ze ontwormen. Linga heb ik als pup ook 'gewoon' ontwormt. Brutus is een jaar of 7 geleden voor het laatst ontwormt. Niet omdat hij wormen had, maar omdat ik toen ook nog geloofde dat standaard ontwormen een goed idee was. Pinkel zal mogelijk bij haar vorige eigenaar ontwormt zijn: hier in huis niet.
Door conleeuw
#528560
ik gebruik al jaren Drontal en hier hebben ze wel eens last van misselijkheid en overgeven, vooral Jazz heeft overgegeven van Drontal. Ik denk dat het een beetje aan de hond ligt, de een is meer gevoelig dan de ander mischien.
Door Math.
#1579997
Mijn pup zit de hele avond al te kokhalzen, z'n maag is leeg en er komt nu niks of alleen slijm uit. Hij heeft gisteren een Drontal tablet gekregen. Kan het dan nog steeds daar door komen? Verder heeft niks echt verkeerds gekregen. Ja heb hem wel voor het eerst wat lamshart gegeven met daarnaast wat gekookte broccoli kippenvleugel en een stukje aardappel, wat hij al eens eerder heeft gekregen. Maar dat zou het toch niet kunnen zijn? Heb hem vanavond wel gewassen met een puppychampo, misschien dat hij daar wat van naar binnen heeft gekregen? Verder heeft hij net met een bekende hond gespeeld die al een tijdje aan het braken is, misschien een virus ofzo...? Ik kan verder geen andere redenen meer bedenken. Wat is het meest waarschijnlijkst?
Door Greece
#1581426
Ik denk dat je deze vraag beter in de rubriek: Vragen en problemen over gezondheid kunt zetten.
Die wordt frequenter gelezen en dan zal je eerder een reactie krijgen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door