Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#52719
Mijn man kwam thuis van zijn werk en zei me dat ie verse pens bij had. Ik de zak meteen opengemaakt, een frisse geur is anders maar echt stinken deed het niet, het was een soort vel met schubben, hier en daar precies vet aan en stukjes lever (denk ik dat het was)

Aangezien ik nog nooit verse pens gezien had dacht ik, ik zet het hier even neer. Die uit de dieprvies was zwart met witte stukjes, deze had meer een 'huidkleur' en aan de binnenkant wit (vet?). Ik heb er eens aan getrokken en idd, ik denk wel dat het echt iets is om 'te scheuren', beetje taai. Ik gaf een stuk aan lenka, tja, dat was hap slik weg net als met de kippenvleugels dus voor haar knip ik het in kleine stukjes, Yorick die bleef er maar op kauwen dus ik denk dat hij eerder gediend is met een grote lap zodat ie zijn tanden en poeten kan gebruiken.

Aangezien ze deze week al pens gekregen hebben heb ik het ingevroeren voor een volgend feestmaal.
Door jelle
#52767
Klinkt alsof het wel verse pens is, maar niet verse VUILE pens. Je kunt het wel geven volgens mij hoor, vuile pens is alleen wel beter voor de darmflora. Vuile pens is donkergroen tot zwart en daar zit dus nog van allerlei flink voorverteerde maaginhoud aan. Bij de pens die jij beschrijft is dat er waarschijnlijk af gespoeld.
Door ~anna~
#52769
Deze pens zie je bij de islamitische slager liggen als je het weet klaar te maken is het erg lekker :P ik heb het sur. kookboek erbij gepakt helaas geen recept.Rodie verkoopt toch ook blanke pens het is in ieder geval zonde om weg te gooien ;D
Door Yorick
#53087
wilco schreef: de pens klaar maken voor de hond of voor jezelf ;)
Ik geef dit plezier met graagte aan mijn honden :P

Ik zal tegen die man zeggen dat ie het in het vervolg niet mag afspoelen. de honden vonden het idd erg lekker, dit weekend is het feest dan hé!
Door vlcaki
#53177
[

<<Ik zal tegen die man zeggen dat ie het in het vervolg niet mag afspoelen. de honden vonden het idd erg lekker, dit weekend is het feest dan hé!<<

Yorick,

Alle pens die het "reguliere" slachthuis verlaat is gespoeld.
Maak je daar verder geen zorgen over, gespoeld word nogal eens dikwijls verwisseld met geschraapt of gebleekt maar als die van jou zwart/grijs geschubd is dan zit je goed.
Dat spoelen is eerder een "soppen " in water

Zeker nu niet tijdens de winter hoef je veel te rekenen op de pensinhoud, behalve voor de probiotics, maar de inhoud is in de wintermaanden , als de slachtdieren op stal staan volgens mij zo goed als waardeloos.

Die zogenaamde probiotics zullen , zelfs na spoeling toch nog wel voldoende aanwezig zijn , dus geen zorgen over die pens.l


karel
Door vlcaki
#53178
vlcaki schreef: [

<<Ik zal tegen die man zeggen dat ie het in het vervolg niet mag afspoelen. de honden vonden het idd erg lekker, dit weekend is het feest dan hé!<<

Yorick,

Alle pens die het "reguliere" slachthuis verlaat is gespoeld.
Maak je daar verder geen zorgen over, gespoeld word nogal eens dikwijls verwisseld met geschraapt of gebleekt maar als die van jou zwart/grijs geschubd is dan zit je goed.
Dat spoelen is eerder even onderdompelen in water en snel er terug uit.

Zeker nu niet tijdens de winter hoef je veel te rekenen op de pensinhoud, behalve voor de probiotics, maar de inhoud is in de wintermaanden , als de slachtdieren op stal staan volgens mij zo goed als waardeloos.

Die zogenaamde probiotics zullen , zelfs na spoeling toch nog wel voldoende aanwezig zijn , dus geen zorgen over die pens.l


karel
Door Yorick
#53185
vlcaki schreef: [

<<Ik zal tegen die man zeggen dat ie het in het vervolg niet mag afspoelen. de honden vonden het idd erg lekker, dit weekend is het feest dan hé!<<

Yorick,

Alle pens die het "reguliere" slachthuis verlaat is gespoeld.
Maak je daar verder geen zorgen over, gespoeld word nogal eens dikwijls verwisseld met geschraapt of gebleekt maar als die van jou zwart/grijs geschubd is dan zit je goed.
Dat spoelen is eerder een "soppen " in water

Zeker nu niet tijdens de winter hoef je veel te rekenen op de pensinhoud, behalve voor de probiotics, maar de inhoud is in de wintermaanden , als de slachtdieren op stal staan volgens mij zo goed als waardeloos.

Die zogenaamde probiotics zullen , zelfs na spoeling toch nog wel voldoende aanwezig zijn , dus geen zorgen over die pens.l


karel
Hoi Karel,


Bedankt voor de uitleg! Die pens was wel niet zwart/grijs geschubd, eerder koffie met veel melk. De volgende keer ga ik een foto nemen dan kan ik deze ff plaatsen. Tja, heb nog nooit pens gezien vandaar de vele vragen hé!
Door vlcaki
#53187
<<Bedankt voor de uitleg! Die pens was wel niet zwart/grijs geschubd, eerder koffie met veel melk. <<



Koffie met melk !!!

Normaal moet pens grijs zwart zien, met met net echte lagen schubben zoals van een vis.

Als ze een cremekleur heeft zal ze toch wel geschraapt of gebleekt zijn maar dan komt ze in ieder geval niet rechtstreeks van het slachthuis.

Karel
Gebruikersavatar
Door sylvia
#53248
Ik haal de pens hier bij de slager meestal rechtstreeks uit de koe,en daar zit boekmaag bij die is bruin niks zwart grijs dat is die andere maag met die flubbels eraan,die is welzwart grijs (en groen bij mij)
En die pens is dus alleen leeggekiept ,de grasjes zitten er nog aan en in (in de zomer dan nu zijn het strootjes die ik tegenkom)
Door Yorick
#53558
sylvia schreef: Ik haal de pens hier bij de slager meestal rechtstreeks uit de koe,en daar zit boekmaag bij die is bruin niks zwart grijs dat is die andere maag met die flubbels eraan,die is welzwart grijs (en groen bij mij)
En die pens is dus alleen leeggekiept ,de grasjes zitten er nog aan en in (in de zomer dan nu zijn het strootjes die ik tegenkom)
Bedankt sylvia! Ik zal het hem zo uitleggen en hoop dat ie dan de juiste meebrengt! Hij werkt 1 maal per 2 weken in een slachthuis ben ik te weten gekomen dus dat moet dan toch te vinden zijn!
Door vlcaki
#53578
<< boekmaag bij die is bruin niks zwart grijs<<


Lap, daar gaan we weer.

Volgens mij heb jij nog nooit een pens, boekmaag, lebmaag of netmaag van dichtbij gezien.

heel de zooi hangt aan mekaar in de vorm van een driekwart appel met toevoer de slokdarm
Het hele spul ziet binnenkant grijs zwart en uitenkant wit, behalve de tussenchotten van de boekmaag.
De inhoud van de pens ziet groen, als ze tenminste gras gevreten hebben en de inhoud van de boekmaag ziet wat bruiner, omdat dit al het derde stadium is en dus dichter bij het eindproduct, maar dat bruinige en dat groenige is de kleur van de inhoud niet van het orgaan zelf.
Laatst gewijzigd door vlcaki op za 14 feb 2004, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door vlcaki
#53589
<< Hij werkt 1 maal per 2 weken in een slachthuis ben ik te weten gekomen dus dat moet dan toch te vinden zijn!<<


Yorick , nog effe dit, meld je aan op de Yahoo groups, ARF lijst.

Daar vind je in het fotoalbum een 15 fotos waaronder die van een koeiepens, een gespoelde koeiepens , maar dat maakt aan de kleur van die pens niks uit.

Een boekmaag ziet er qua kleur net eender uit, en je mag er zeker van zijn dat ik , zodra ik een boekmaag heb er ook de foto van een volle boekmaag bijzet, tot in de fijnste details, zodat je de bacterie bij wijze van sprek ziet kruipen.

Kan je voor jezelf uitmaken of ze bruin of grijs / zwart ziet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#53590
vlcaki schreef: << boekmaag bij die is bruin niks zwart grijs<<


Lap, daar gaan we weer.

Volgens mij heb jij nog nooit een pens, boekmaag, lebmaag of netmaag van dichtbij gezien.

heel de zooi hangt aan mekaar in de vorm van een driekwart appel met toevoer de slokdarm
Het hele spul ziet binnenkant grijs zwart en uitenkant wit, behalve de tussenchotten van de boekmaag.
De inhoud van de pens ziet groen, als ze tenminste gras gevreten hebben en de inhoud van de boekmaag ziet wat bruiner, omdat dit al het derde stadium is en dus dichter bij het eindproduct, maar dat bruinige en dat groenige is de kleur van de inhoud niet van het orgaan zelf.

jeetje Roger laat het nu net jij zijn die mij verteld heeft dat dat de boekmaag was die ik had gekocht ::)
Door Yorick
#54565
vlcaki schreef: << Hij werkt 1 maal per 2 weken in een slachthuis ben ik te weten gekomen dus dat moet dan toch te vinden zijn!<<


Yorick , nog effe dit, meld je aan op de Yahoo groups, ARF lijst.

Daar vind je in het fotoalbum een 15 fotos waaronder die van een koeiepens, een gespoelde koeiepens , maar dat maakt aan de kleur van die pens niks uit.

Een boekmaag ziet er qua kleur net eender uit, en je mag er zeker van zijn dat ik , zodra ik een boekmaag heb er ook de foto van een volle boekmaag bijzet, tot in de fijnste details, zodat je de bacterie bij wijze van sprek ziet kruipen.

Kan je voor jezelf uitmaken of ze bruin of grijs / zwart ziet.

Kijk al uit naar de foto's!! Zal eens gaan kijken op yahoo.com Bedankt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door