Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door astridh
#526984
1 van onze honden is een ontzettende miezerd met eten. KVV eet ze wel, maar ook niet alles. Als ze een soort van hard stukje erin proeft, spuugt ze het weer uit, ze kan echt ontzettend mutsen. Pas geleden heeft ze wel een kippenvleugeltje op, maar daarna is me dat nooit meer gelukt. Penslappen, geen succes. Ze pakt het wel en sabbelt er op, maar dan spuugt ze het weer uit ??? Het rare is dat ze wel weer lamsribben graag eet. een probleem vind ik het niet, maar ik zou haar ook eens graag lekker willen zien eten, maar zelf vind ze het wel goed zo heb ik het idee.
Vanavond ga ik proberen of ze kopvlees lust, ben benieuwd.
Door Lizzy
#527395
Oei! Ik geloof niet dat zij dezelfde ideeen heeft als jij ;D. Ik zou zelf beginnen met het vlees te malen en daarna fijn te snijden en het vlees toch proberen steeds grover te snijden. Kippenvleugels desnoods eerst even in heet water leggen (worden ze zachter, soepeler en smaakvoller) en daarna pletten met een (vlees)hamertje. Kijken of ze het dan lust....
Door astridh
#527486
Lizzy schreef: Oei! Ik geloof niet dat zij dezelfde ideeen heeft als jij ;D. Ik zou zelf beginnen met het vlees te malen en daarna fijn te snijden en het vlees toch proberen steeds grover te snijden. Kippenvleugels desnoods eerst even in heet water leggen (worden ze zachter, soepeler en smaakvoller) en daarna pletten met een (vlees)hamertje. Kijken of ze het dan lust....
Ik zeg niks meer over kippenvleugels, gisteravond heeft ze er zomaar 2 op ;D Alleen het kopvlees lukte niet. Vanavond krijgen ze weer pens, en ik ga dat zo fijn mogelijk maken voor haar. Zo te zien vind ze het niet echt vies,maar weet ze gewoon niet wat ze ermee moet. Bedankt voor de tip Lizzy ;)
Door Happy Tail
#527859
heb je al geprobeerd om er iets lekkers doorheen te mengen? hier werkte de truuk met kleine stukjes snijden en dan een eitje erdoor, of kwark, of cottage cheese oid. Dan heb ik de stukjes steeds groter gemaakt en al vrij snel gewoon lappen in de bak.
Baya barft nog niet zo lang, zo'n maand of 2 dus ik leer haar op die manier vaak aan nieuwe smaakjes wennen.
en echt zelfs de kleinste nieuwe smaakjes stukjes (leuke woord combi nietwaar?)kan ze er soms gewoon uitvissen en tuft ze uit:-)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door