Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door workingmalinois
#526875
Hallo,

Mijn mannekes staan nu ongeveer 6 weken op kvv en ik probeer regelmatig af te wisselen met barf om hen geleidelijk aan te laten wennen. Nu barfen ze meestal op VR, ZA en ZO.

Ben begonnen met rundhart en kippenvleugels.
Dan stelselmatig aangevuld met kippennekken, kippen- en kalkoenmagen, kippen- en kalkoenhartjes, ongewassen pens, duif, cottage cheese en groentenmix.
Gisteren hebben ze voor de eerste maal zalmkop en zalmmoot gegeten en dat ging ook goed! En een stuk reefilet dat ik nog in de vriezer had.

Wanneer mag ik beginnen met ze bv een halve parelhoen of een halve kip te geven? Ik heb er een paar in aanbieding gekocht en ingevroren. Heb ze echter nog niet durven geven omdat ik bang was dat die botten misschien nog moeilijk te verteren zouden zijn voor hen?

Ze eten elk 1kg per dag.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#526877
Als ze de kippennekken en kippenvleugels goed verteren en ze kauwen goed kun je volgens mij wel kippen en parelhoenen gaan voeren hoor.
Probeer aan lams- of geitenribben te komen, die zijn meestal ook erg zacht (als ze niet te oud zijn iig).
#526891
Gast is wel heel gulzig, maar ik dacht daarom van hem een volledige halve parelhoen te geven. Die kan hij sowieso niet inslikken.

Een lap pens eet hij ook rustiger en de zalmkop viel ook mee. Daar heeft hij zijn werk mee ;)
Hij ligt er dan wel bij te grommen omdat hij verplicht is rustiger te zijn ;D
Door Laura2004
#526920
Als hij alles goed verteert denk ik dat je hem rustig een halve kip of parelhoen kan geven hoor ;) Dat gaat helemaal goed komen!
Wil je volledig overgaan op BARF?
Ik denk dat als je dat wilt dat je dat rustig kan doen. Je kan beginnen met het geven van een halve kip of parelhoen en dan kan je bv wat lamsribben geven of geitenribben en daarna misschien kalfsribben en voor je het weet barfen ze volledig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door