Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#526671
hallo allemaal,

een vriendin van mij wil overgaan op ander voer.
ik heb dus even mijn versvoer mantra gedaan voor haar ;D
ik voer zelf BiBi en wil 2 dagen erbij gaan barfen.
nu wil zij meteen helemaal gaan barfen en vroeg aan mij: wat ben je dan ongeveer per maand kwijt?

nu is dat bij mij makkelijk rekenen, namelijk ongeveer 6 zakken BiBi per week ;D

maar voor de fulltime barfers onder ons?
hebben jullie enig idee wat jullie kwijt zijn per week/maand?
ligt natuurlijk ook helemaal aan wat je voert en wat voor hond je hebt.
mijn chihuahua eet ook wat goedkoper dan onze bull ;D

zijn jullie bijvoorbeeld per maand nu duurder uit dan met bv brokken? ik zelf kom maar ietsies duurder en dat weegt niet op tegen de voordelen die ik aan versvoer vind zitten. mijn honden zijn gewoon veel gezonder en vrolijker sinds ze BiBi eten ipv brok :-X
#526678
Ik ben bang dat dat niet te zeggen is, hoeveel het per maand kost. Het hangt maar net van je adresjes af en wat je ze te eten geeft.

Ik ben 1 a 2 euro per kilo aan vlees kwijt. Mijn honden eten per dag : 1700 gram vlees (+ vleesbot + orgaanvlees). Mijn honden wegen 24, 28 en 32 kilo. Ze eten 7 dagen per week = afgerond dus 12 kilo vlees per week = 12 a 24 euro per week.

Tegenwoordig kan ik geef ik geen biologische groente meer en ben ik per dag voor 3 honden 0,50 euro cent kwijt voor hun groentemix. Is dus 3,50 euro per week.

12 a 24 + 3,50 = 15,50 a 27,50 per week = zeg maar ongeveer tussen de 70 en (echt maximaal) 125 euro per maand, voor 3 honden.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 08 apr 2006, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#526709
Alles door elkaar genomen (dus vleesbotten, vlees, organen, groenten en extraatjes) ben ik gemiddeld € 2,= per kilo kwijt. Per dag gaat er ongeveer 4 kg doorheen (maar ik heb meerdere en hele grote honden), dus het voeden van mijn honden slaat een gat van zo'n € 250,= per maand in mijn begroting.
Veel belangrijker is de opbrengst: een stel beregezonde honden die op alle manieren goed in hun vel zitten.
#526725
ben ik helemaal met je eens
mijn honden zijn sinds versvoer in topconditie en begin het zelf ook echt steeds leuker te vinden en me er steeds meer in te verdiepen.
heb helaas zelf een kleine vriezer waardoor ik nu BiBi voer en twee dagen ga barfen.
zijn op zoek naar grotere vriezer en denk er over om dan misschien wel lekker helemaal alleen nog te gaan barfen :)
#526747
Antonia schreef: Alles door elkaar genomen (dus vleesbotten, vlees, organen, groenten en extraatjes) ben ik gemiddeld € 2,= per kilo kwijt. Per dag gaat er ongeveer 4 kg doorheen (maar ik heb meerdere en hele grote honden), dus het voeden van mijn honden slaat een gat van zo'n € 250,= per maand in mijn begroting.
Veel belangrijker is de opbrengst: een stel beregezonde honden die op alle manieren goed in hun vel zitten.
Vooral de laatste zin is een waarheid als een koe 8)
Ze blaken ook hier van gezondheid en genieten echt eindeloos en onbezorgd van hun barfmaaltijd.
Hier is het vlees(eend,gans,hert,kip,lam,etc echt stukken goedkoper en ook nog voor menselijke consumptie,dit krijgen ze meerdere malen per week in verschillende diersoorten, maar de hoofdmoot blijft toch het vlees wat wij bij het slachthuis kopen(pens,runderstrotten,runderhart,rundvlees,kalf etc etc,zeker met een Tinussie van zo'n 70 kilo en een kleiner Tartaartje van rond de 50 kilo is het te gek om iedere dag het duurste en beste vlees te geven,ze hebben dan ook een zeer gezonde eetlust en hebben gisteren samen ruim 2700 gram bio-lamsbout uit Nieuw-Zeeland met rib etc soldaat gemaakt( ....het enige dankbare wat wij er van merkten was de nogal winderigheid laat op de avond :-X :Pen vanmorgen de hardere ontlasting.
Door roefus
#526803
Ik weet het niet.
Als ik het wist, dan zou ik het je haarfijn zeggen.
Ik heb zelf als 'richtprijs' ...Carnibest genomen.
Da's dan 2,90 of 3,50 per kilogram voer.

Dan moet je vervolgens natuurlijk naar je hond(en) kijken en hoeveel voer ze nodig hebben.
Uiteindelijk bepaalt dat dan je 'maandtotaal'.
Het aantal honden, hun grootte en gewicht.

Als je gaat barfen.......dan moet je 'adresjes' hebben.
Of aanbiedingen in de buurtsuper.
Als je deze adresjes niet in 'eigen omgeving' vindt, dan moet je verderop.
En ikzelf vind dat je 'sec gezien' ook aan de kilometerprijs moet denken.
Het is een handeltje.......

Ik denk zelf dat ik die 3,50 per kilo 'barfend' wel haal.
Maar ik vind het moeilijk zat.
Zeker omdat ik niet enkel 'kip en pens' wil voeren.
Dus hartstikke veel verschillend.

Over de groentemix heb ik nog niet eens 's nagedacht.
Dat haal ik doodgewoon van onze 'eigen groente'.
Heb geen idee wat dat nog kost.

Al met al...ik denk dat het nauwelijks te benaderen valt.
Tenzij je constante 'eigen adressen' hebt.
#526811
Mijn honden eten samen ongeveer 500-600 gram vlees x 2 euro gem. per kilo = 1- 1,2 euro per dag x 7 =7 euro tot 8,4 euro per week. Maarja ik heb in totaal ook maar 10,4 kg hond. Dus met die 23 kilo vlees incl pens die ik een tijdje geleden bij het Islam center heb gehaald doe ik nog wel even mee. ;D
#526850
mijn gemiddelde vleesprijs ligt zo om en nabij de 1,50 per kilo, muv lamsrib, die is 4 euro maar komt 1x per week voorbij.
voor hond van 9 kilo is dat dan een kleine 3 euro per week.
Laatst gewijzigd door Bianca1 op zo 09 apr 2006, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#526852
Voor mijn 2 honden ( 17 en 25 kg) ben ik per maand zo'n €70,- kwijt.
Zij eten 20-25% kvv en de rest barf. Het is vooral de prijs van rund- en paardenvlees dat de prijs opdrijft.
Daar hoop ik dus nog goedkopere adresjes voor te vinden :)
#526859
ik begin zelf te denken dat barfen goedkoper is dan kvv?
kan zijn dat ik er naast zit hoor.
maar wij voeren BiBi en hebben een chihuahua van bijna 3 kilo Pixie en een Olde English Bulldog Bully van 16 weken die 16 kilo weegt.
voeren Bully ongeveer 750 gram en Pixie 250 gram per dag. ik weet dat dit veel lijkt maar als ik ze minder geef vallen ze gewoon vreselijk in.
dus ik voer naar mijn gevoel en wat mijn oog ziet.
per dag gaat er hier dus een rol BiBi van een kilo doorheen dus 2.20 euro.
#526867
Laura2004 schreef: Het kost mij ongeveer 35 euro per maand voor 2 honden, dus dat is per hond 17.50 euro. En dat is voor een grote hond van 31 kilo. Ziggy van 24 kilo eet nl hetzelfde als Kai van 31 kilo.
Ik (nou ja, de honden 8)) barf fulltime en ze eten: geitenribben, lamsvlees, lams, kalfs en geitenorganen, vis, groentes, eend, kalfsribben, rundvlees, pens en kip.
#526979
hij krijgt 5 verschillende diersoorten,van alle diersoorten krijgt hij zowel bot als spier en orgaanvlees.
hij krijgt kip met orgaanvlees(aldi),geitenpens en nek,kalfsnijdsel kalfsnier en kalfsribben,rundsnijdsel en runderhart,lamsnijdsel,nek en lever,verse sardines,zalm en haring,(soms uit blik,soms vers (visafval) verder krijgt hij yoghurt,wat groentes en ei.
ik denk dat het maar net is of je en goed adres kan vinden of niet.hij weegt trouwens 3,8 kg en krijgt tussen de 150 en 200 gr per dag. (pup).
Laatst gewijzigd door JR op zo 09 apr 2006, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#527001
Tinker schreef: En dit alles wat je nu opnoemt kost slechts 6 Euro bij elkaar?Sorry maar ik kan het moelijk geloven want ik betaal me scheel aan al die dingen.Maar fijn voor jou dat je zo'n goedkoop adres hebt!(Ik ben jaloers ;))
Da's dus zeg maar 6 kilo per maand, a 1 euro de kilo. Niet verkeerd!

Mijn 2 honden en 5 katten eten samen 1,5 kilo per dag, gemiddeld, en ik betaal gemiddeld 1,70 per kilo voor de barf. Het varieert tussen niks (gratis kipkarkassen, soms gratis pens) en 6 euro per kilo (lam). Dat laatste krijgen ze dus maar zelden ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door