Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hilde
#523393
Weer een vraagje over de pups. Ik heb me voorbereid op wat de pups moeten gaan eten bij het afspenen. Ik heb al van alles in huis gehaald en een gehaktmolen aangeschaft. Maar nu het dichterbij komt vraag ik me wel af, hoe vaak moet ik de pups eten geven? Ze zijn nu 3 weken. Deze week ga ik ze al wel aan wat laten snuffelen, maar volgende week wil ik ze echt wat eten gaan geven. Ze zijn dan vier weken. Ze drinken dan natuurlijk ook nog bij mams, die tot nu toe genoeg melk geeft. En hoe bouwen jullie de hoeveelheden op? Iemand die me daar een beetje mee wil helpen.
Het zal vast al wel ter sprake gekomen zijn hier, maar ik kan het nergens vinden.

De pups doen het verder erg goed. Ze spelen naar hartelust. Het is in ieder geval "vet" genieten. Vooral nu ze in hun spel een beetje gaan blaffen en grommen naar elkaar. En dan zo schrikken van het geluid dat ze omdonderen. En ma doet het ook geweldig. En ik denk dat dat toch echt door de Barf maaltijden komt. Ze stouwt natuurlijk nogal wat weg aan eten. En als ze die hoeveelheid aan brokken zooi moet verstouwen zou dat een hele zware belasting voor haar lijf zijn.

Hilde
#523550
Ik zou wachten tot ze 4 weken zijn of in iedergeval aan het eind van de drie weken zitten. Ik ben begonnen met de eerste dag gewoon 1 keer een beetje gemalen vlees (ik doe de eerste keer meestal een beetje tartaar) dag twee kijk je even en kun je twee keer een beetje geven, het gaat eigenlijk een beetje vanzelf na een week eten ze bijna alles (wel gemalen natuurlijk) Hier was de basis voeding gemalen kippenvleugels (voor de calcium) Nu nog steeds beginnen de pups hier met een calciummaaltijd.
#523857
sylvia schreef: Ik zou wachten tot ze 4 weken zijn of in iedergeval aan het eind van de drie weken zitten. Ik ben begonnen met de eerste dag gewoon 1 keer een beetje gemalen vlees (ik doe de eerste keer meestal een beetje tartaar) dag twee kijk je even en kun je twee keer een beetje geven, het gaat eigenlijk een beetje vanzelf na een week eten ze bijna alles (wel gemalen natuurlijk) Hier was de basis voeding gemalen kippenvleugels (voor de calcium) Nu nog steeds beginnen de pups hier met een calciummaaltijd.
ik heb ook een porkert molen aangeschaft maar er zit een hele fijne snijplaat bij , lijkt me te fijn voor het malen van vleugels
wat voor een moet ik hebben en waar zou ik die kunnen
kopen .
#523988
ik heb een aparte schijf met grotere gaten besteld bij de winkel waar ik de molen gekocht heb (Betsy's kookwinkel).
Ik heb alleen nog kippenekken geprobeerd en dat gaat prima met het blad met de fijnere gaten.
Hilde
#524113
Angelique schreef: Je kunt het hier eens vragen.

http://www.en-garde.nl/
daar heb ik mijn vleesmolen ook besteld maar er zit standaard 4,5mm snijschijf bij ,en nu heb ik kontakt met hun gehad en krijgen ze over 3 weken de 8mm binnen maar nu heb ik bij zoekfunctie gelezen 14 mm.
hoe grote openingen hebben jullie?
zodat ik niet de verkeerde koop
em waar kan ik de site van BetsySkookwinkel vinden
misschien hebben die grotere.
Laatst gewijzigd door maja op wo 05 apr 2006, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#525926
Ik heb het even nagemeten, die van mij is 4 mm. En daar maal ik kippenekken mee en dat prima.
14 mm. lijkt me erg grof. Waar wil je het voor gebruiken?
De site van Betsy's kookwinkel weet ik niet. Ze hebben in ieder geval een winkel in Utrecht en in Baarn.
Hilde
#526500
Hilde schreef: Ik heb het even nagemeten, die van mij is 4 mm. En daar maal ik kippenekken mee en dat prima.
14 mm. lijkt me erg grof. Waar wil je het voor gebruiken?
De site van Betsy's kookwinkel weet ik niet. Ze hebben in ieder geval een winkel in Utrecht en in Baarn.
Hilde
word het dan geen snot?
ik wil er kippenvleugels mee malen voor het afspenen
van de pups.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door