Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Charlotte
#526161
Gisteren heb ik de honden een stuk penslap gegeven.
Toen ik het aan het knippen was zag ik dat er aan de binnenkant een donker rode bult zat....het was ongveer zo groot als een half ei. Ik heb het open gesneden ( ;D ben nou eenmaal nieuwsgierig) en aan de binnnenkant zat een dikke substantie die donker rood/paars gekleurd was. Het leek een beetje op gestold bloed.

Uiteindelijk heb ik de bult eruit geknipt en in de vuilnisbak gegooid.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn geweest?
Door bas rouge
#526164
Nee, ik ken het niet van de pens. Ik zie het weleens bij harten. M.n. bij de lamsharten, dat er allemaal klodders geronnen bloed inzitten.
Leek het daar op?
Door Charlotte
#526170
bas rouge schreef: Nee, ik ken het niet van de pens. Ik zie het weleens bij harten. M.n. bij de lamsharten, dat er allemaal klodders geronnen bloed inzitten.
Leek het daar op?
Niet echt, misschien is bult niet het juiste woord, het leek meer op een blaasje. (maar dan vrij groot) Toen ik het velletje kapot snee zag ik de dikke substantie zitten (het was zo dik dat het er niet uitdroop)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#526172
Ik weet wel wat je bedoelt, het lijkt erop alsof daar een ander orgaan gezeten heeft die weggesneden is. Het lijkt qua substantie op milt, maar dat is het niet, wat het wel is "i don't know" zal het me slager een keer vragen :D
Door Laura2004
#526206
Bij mij zit er ook soms zo'n bult aan en ik weet niet wat het is, maar hier krijgen ze het gewoon.
Door conleeuw
#526397
Gezien de enrome bloedtoevoer aan deze orgaan zou het best kunnen dat het een van de talrijke slagaders is.
Laatst gewijzigd door conleeuw op zo 09 apr 2006, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door