Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#525883
Vanmorgen moest ik onverwachts in Tolbert zijn, dus ik denk, laat ik het combineren met een ritje slachthuis, eens proberen...
Ik heb schapen pens en lamsribben opgehaalt.
Tara en Jamie hebben al regelmatig kuiken, kip, en eend gehad en runderstrot, en dat gaat prima, wordt goed (meestal) gekauwt en verteerd. Dan kan ik nu toch wel een keer de lamsribben proberen?
Ik riep steeds dat ik nooit ribben zou gaan geven (was vooral erg geschokt na het Linga-Rib verhaal), maar ik heb toch besloten het te proberen, al vind ik het nog steeds eng :-[. Ik heb stukken van minimaal 2 ribben, en een stuk waar nog wat rugwervel aan zit, dat kan toch wel?

En dan over de schapen pens, ik had meerdere penzen, en het viel me op dat de ene veel sterker (lees smeriger :-X) rook dan de andere, is dit normaal? Ze zagen er op zich hetzelfde uit, alleen aan de ene pens zaten veel witte harde stukken (vet??) Kan ik die witte stukken er aan laten zitten, of moeten die er af?
Door Remke
#525912
Ik had van de slager in R'dam ook schapen pensjes gekregen. Ik heb het ver er gewoon aangelaten en de stukken zo gesneden dat het een beetje verdeeld is. Zn trek ik het eraf en geef het aan de hond die wel wat vet kan gevruiken, Danu is nl al vet genoeg!
Door amber13
#527523
Het vet heb ik er afgesneden en weggegooit, Tara en Jamie hoevel allebei niet dikker te worden, en jamie gaat aan de dunne van veel vet, dus ik geeft het ze niet.

De lamsribben zijn trouwens erg goed bevallen, het kauwen prima, en het verteren ook, alleen heb ik het idee dat ik bij de lamsribben wat orgaanvlees bij moet geven, want ze poepten net konijnenkeutels ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door