Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Madera
#525371
Ik vraag me steeds vaker af of ik wel een "echte" dalmaat heb... Luck eet namelijk amper groente of fruit.. vandaag had ik Courgette in de blender gegooid met een ei (zonder schil.) en rundergehakt, en dit was de 1e keer dat hij het at! owja ik heb de schil er wel bijgegeven... ;)

hebben jullie nog suggesties over hoe ik m groente kan laten eten???
Laatst gewijzigd door Madera op do 06 apr 2006, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#525374
Groentemix altijd samen met iets van vlees of vis geven.
Eet ie ook geen stukjes groente zoals wortel,broccoli of bloemkool? of halve appel of stukjes fruit?
Gebruikersavatar
Door Madera
#525375
broccoli en bloemkool heb ik nog niet geprobeerd.. wortel eet ie af en toe... fruit eet ie in stukjes wel, maar gepureerd dus niet (en dan ligt t er ook aan wat voor fruit t is...) ben nu ook nog aan t uitproberen wat iewel en niet eet..
Laatst gewijzigd door Madera op do 06 apr 2006, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#525382
Misschien MEER groentes voor variatie gebruiken?

Toevallig gisteren is foto's gemaakt van wat er zoal in mijn groentemix zit...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op do 06 apr 2006, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#525420
Wanneer je af en toe een barfdagje doet, mag je dan i.p.v. groenten, kruidenmix geven ?
Door tieneke
#525438
Karin & Pyrs schreef: Wanneer je af en toe een barfdagje doet, mag je dan i.p.v. groenten, kruidenmix geven ?
Ja want de kvv(cb) die jij geeft daar zit al groenten in.
Dus voor die enkele keer dat je barft is dit echt niet nodig ;)
Door Lizzy
#525713
Karin & Pyrs schreef: Wanneer je af en toe een barfdagje doet, mag je dan i.p.v. groenten, kruidenmix geven ?
Ja alles mag ;D. Je kunt ook geen kruidenmix geven en alleen vlees-achtige dingen.
Door Lizzy
#525717
Ik denk Marianne, dat je het handigst begint met hele kleine hoeveelheden groentemix op grote hoeveelheden vlees/orgaanvlees. Ik zou inderdaad wel meerdere groentesoorten gebruiken in 1 mix. Stuk of 7. En dan wat zoete groentes erbij als wortel of biet of pompoen. Je kunt in het begin het vlees wat kleiner snijden en dit mengen met de groente. Zodat hij niet het vlees eruit kan eten en de groente kan laten staan. Eventueel meng je er wat huttekase of kwark of yoghurt doorheen. Heel langzaam voer je dan de groente een beetje op en snijd je het vlees minder fijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door