Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mutsie
#525557
Wat kan ik het beste nemen voor orgaanmix.
(heb al gezocht op lever).

Ik kan komen aan lamshart, runderhart, kippenhartjes, kippenlevers, lamslever, runderlever, hertenhart en lever.

Lever kan ik niet al te vaak geven he?
Hoe zit het met hart?

1/2 hart en de 1/2 lever ?
Is het zinvol om ook nieren te geven. Dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.('k snap niet waarom niet)

Karin
Door Lizzy
#525576
Als je overal gemakkelijk aan kan komen (aan wat je hier noemt): kun je alles geven! Ik geef ook van alles en nog wat. Net waar ik goedkoop/goed aan kan komen.

Zelf houd ik aan dat ik 1 keer per week lever geef. Op de Raw Feeding lijst vinden ze dat je ongeveer 5% (van de 10% a 15% orgaanvlees die je in totaal geeft) uit lever moet bestaan. Ik vind dat zelf rijkelijk veel.... Ik voer mijn honden ongeveer 100 gram lever per week (en mijn hongen wegen tussen de 24 en 32 kilo). Ik denk dat dat eerder neer komt op een % of 3. Ik denk dat ik 7% pens, 3% lever en 5% hart voer. En ik voer ook wel eens iets minder hart of lever en bijv. wat long of tong of testikel of nier (ik voer af en toe ook wel nier ja) ofzoiets. Ach, dat komt ook allemaal niet zo krap hoor, maar ik wilde je even beeldend uitleggen hoe ik voer ;D

Barfplaats wordt gesponsord door