Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#523558
Ik heb het nooit gevoerd, maar nu toevallig een berg (gedroogd, moet voor eten eerst wellen) voedermais liggen. Heb absoluut geen flauw benul of een doggie dit mag hebben. Vandaar: mag het? Is het gezond of alleen maagvulling? Thanks, ben een beetje blond :-[
Door Lizzy
#523562
Buiten dat mais niet gezond is omdat het heel veel loze koolhydraten bevat, zijn veel honden ook allergisch voor mais. Dus nee, ik zou het niet aan de doggies geven.
Door Lil
#523649
Ok! Maak ik de paardjes blij ;D
Door pallas
#523846
Lil schreef: Ok! Maak ik de paardjes blij ;D
pas op hoor niet te grote hoeveelheden als ze het niet gewent zijn!
paarden kunnen van mais snel koliek krijgen!
't is eigenlijk koeie-voer. ;)
Door Celie-Marco
#525095
Lizzy schreef: Buiten dat mais niet gezond is omdat het heel veel loze koolhydraten bevat, zijn veel honden ook allergisch voor mais. Dus nee, ik zou het niet aan de doggies geven.
Verteren ze het eigenlijk wel ?? Als ikzelf mais eet komt het er nl. weer heel uit ook :-[ :-[ ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#525098
Celie-Marco schreef: Verteren ze het eigenlijk wel ?? Als ikzelf mais eet komt het er nl. weer heel uit ook :-[ :-[ ::)
In gemalen of gekookte vorm wel. Tenslotte bestaan veel brokken ook voor een groot deel uit mais en dat wordt dan ook wel verwerkt door woef.
Maar het is graan en voor de hond misschien wel één van de slechtste soorten, dus lekker overslaan.
Door peerle
#525364
welke graansoorten zou je wel geven als je eens een eetlepel granen zou willen toevoegen ?
Door 202spots
#525372
peerle schreef: welke graansoorten zou je wel geven als je eens een eetlepel granen zou willen toevoegen ?
gekookte rijst van tafelrestjes.
Door tieneke
#525445
peerle schreef: welke graansoorten zou je wel geven als je eens een eetlepel granen zou willen toevoegen ?
Hier staat graan op de zwarte en verboden lijst ;)
Door tieneke
#525446
Lil schreef: Ok! Maak ik de paardjes blij ;D
Worden ze moddervet van.
Door Lil
#525911
tieneke schreef: Worden ze moddervet van.
Net goed, want een paard van 1.75 van net 450 kilo wil je niet aanzien! rib, rib en nog eens rib. Die waar ik op rijd krijgt het beslist niet, die heeft een mooi rond buikje. Nou ja, een heel klein handje als beloning krijgt hij wel, omdat het zo lekker is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door