Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door gabber
#525298
ik ben onlangs begonnen met vlees(nu 2weken) maar nu weet ik het allemaal niet meer, alleen vlees en groenten is niet genoeg, maar hoe krijgen ze dan wel alle stoffen die ze nodig hebben binnen? en waar haal je dat? nu krijgen ze er nog brokken bij maar dat mag eigenlijk weer niet samen, krijgen ze teveel eiwitten binnen en dat is slecht voor de botten. wat moet ik nou? terug volledig op brokken? daar zit alles in zeggen ze. en dan komt er ook nog bij dat me ene hond het niet meer wil eten wat voor vlees ik ook geef. me dierenarts advizeert me een goede brok te geven en af en toe wat vlees erbij mag wel. nou ik weet het niet meer WIE KAN ME HELPEN ???
WIE MAG IK BELLEN VOOR VRAGEN????
dat praat makkelijker voor mij want van deze forum wordt ik ook al niet wijzer
ik hoop snel iemand te vinden die me kan helpen!!!!
Door Bianca1
#525302
geen paniek ;D
Heb je al rustig door de bieb gesnuffeld?
Ik zou zeggen begin met een kant en klaar versvlees, zie hier de link naar 'versvlees voor beginners': http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17449
Daar hoef je niets aan toe te voegen; is volledig van zichzelf, dus geen zorgen.
En dan ga je lekker op je gemakje door het forum snuffelen en als je er klaar voor bent kun je steeds een beetje meer gaan samenstellen; ziehier de link naar barf voor beginners; http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17448 en het bottendocument; http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801

En stel vooral al je vragen hier!
Door herder_lover
#525303
hai, het is ook niet makkelijk hoor, maar kijk eens bij de menu's daar word je al wat wijzer. En je moet ook niet alleen vlees geven, maar ook de groentenmix, botten. En dan bv kip (vlees en bot), konijn, lam, geit, schaap. Ook orgaanvlees als lever, maagjes, pens, tong, hersenen.
Dus het is niet alleen vlees, maar veel meer. En brokken weg doen. Anders begin je met kvv als carnibest, bibi, rodi, smuldier of zoiets om je daarna goed in de barf in te lezen.

Succes
Door 202spots
#525304
Ben je al in de bieb wezen kijken????
duizende vragen worden beantwoord, er zijn menu's van andere leden en teveel info om hier neer te zetten.
De beste manier om te leren is zelf opzoeken WAT en HOE je moet doen.
Terwijl je naar iets aan 't zoeken ben...kom je meestal iets anders tegen wat je OOK kan gebruiken!
Have fun!
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforum.php?f=1
Door Lizzy
#525305
Het barst hier van de mensen die je kunnen helpen. Het zijn er meer als drie duizend ;D. Maar ben je zelf al begonnen om deze link door te nemen?

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17448

Dit is voor beginnende barfers. En veel gemakkelijker dat dit kan ik het toch echt niet maken ;)!

Wat je nodig hebt om je hond gezond vers/rauw te voeren: de juiste eetbotten (staat in de link boven in uitgelegd), vlees, orgaanvlees, groente en eventueel tafelrestjes en/of voedingssupplementen.

Wat je niet moet doen is brokken en vleesbotten samen in 1 maaltijd voeren. Maar je kunt natuurlijk best brokken erbij blijven voeren, totdat je helemaal over bent geschakeld op BARF. Je moet dan dus wel uitkijken met vleesbotten en beter stop je ook geen brokken en rauw vlees in 1 maaltijd. Maar je kunt wel bijv. 's morgens brokken geven en 's avonds vlees. Nou ja, dat staat ook allemaal uitgelegd in bijv "honden en het eten van botten".

Voor teveel eiwitten hoef je helemaal niet bang te zijn. Vlees bevat nooit teveel eiwitten.

Kun je me precies uitleggen wat je je hond nu voert en wat hij niet meer eet? En je dierenarts heeft geen gelijk. Het beste voer je je hond rauw/vers. Maar, wel volgens de juiste methode. En je kunt niet zomaar wat vlees in de bak gooien en denken dat dat het is. Je moet je wel eerst verdiepen in de methode! Je kunt ook kant en klare verse/rauwe voeding kopen, als je dat makkelijker vindt. Ondertussen kun je je dan ook inlezen in hoe je het zelf samen moet stellen.
Door Elvira
#525307
Geef je compleet vers vlees of vlees van de slager/slachter ? Bij compleet vers vlees hoef je er niks bij te geven. Anders moet je er in ieder geval botten bij geven. op www.barfclub.nl staat de barf rekenhulp, hier kan je uit rekenen hoeveel je van alles moet geven. In St. willebrord kan je kipkarkassen/poten/vleugels/nekken voor een goede prijs halen, bij Brouwers, net voorbij de Aldi, de dorpstraat in. Bij Maros (www.maros.nl) in Roosendaal (ook in de buurt van de aldi, achter de Philips, kun je ook goedkoop aan spullen komen).
Door Joshii
#525309
Elvira schreef: ..... In St. willebrord kan je kipkarkassen/poten/vleugels/nekken voor een goede prijs halen, bij Brouwers, net voorbij de Aldi, de dorpstraat in.
Elvira, kun je daar zo langs gaan of moet je eerst telefonisch bestellen?
Door Elvira
#525333
Vorige keer heb ik gebeld of ze wel hadden, maar vanochtend ben ik zo lang gegaan, maar ik zat zonder en had een heel hongerig pupje. ;D Ik dacht dat ik nog wat had, maar kon het niet meer vinden in de vriezer. >:(
Als je grote hoeveelheden wilt zou ik eerst bellen, maar als je in de buurt bent, kun je best zo lang rijden.

We kunnen wel de west-brabantse barfclub op gaan richten. ;)
Ik heb KC Baronie een mailtje gestuurd, of ze geen lezing met Londsdale wilden organiseren, helaas nooit meer wat van gehoord. Mag zeker niet van de sponsoren.
Laatst gewijzigd door Elvira op do 06 apr 2006, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gabber
#525394
ik geef ze nu vers vlees van de slachter, om precies te zijn krijgen ze nu
- hart
- darmen en nog iets van binnen de koe
- runderlongen
en soms pens
maar 1hond wil het nu niet meer eten na 2weken.
ik geef ze dat apart, dan weer een paar dagen hart en dan weer een paar dagen runderlong enz
meer heeft die slachter niet voor mij en voor botten is het nog te vroeg on te geven
Door Bianca1
#525399
gabber schreef: ik geef ze nu vers vlees van de slachter, om precies te zijn krijgen ze nu
- hart
- darmen en nog iets van binnen de koe
- runderlongen
en soms pens
maar 1hond wil het nu niet meer eten na 2weken.
ik geef ze dat apart, dan weer een paar dagen hart en dan weer een paar dagen runderlong enz
meer heeft die slachter niet voor mij en voor botten is het nog te vroeg on te geven
Wat je hebt opgeschreven is allemaal orgaan, is dat het enige wat je geeft?
Door Joshii
#525400
gabber schreef: ik geef ze nu vers vlees van de slachter, om precies te zijn krijgen ze nu
- hart
- darmen en nog iets van binnen de koe
- runderlongen
en soms pens
maar 1hond wil het nu niet meer eten na 2weken.
ik geef ze dat apart, dan weer een paar dagen hart en dan weer een paar dagen runderlong enz
meer heeft die slachter niet voor mij en voor botten is het nog te vroeg on te geven
ik zal je snel wat adressen sturen waar je vlees kunt halen, wat je nu voert is niet voldoende voor je honden.
Door tieneke
#525441
gabber schreef: ik geef ze nu vers vlees van de slachter, om precies te zijn krijgen ze nu
- hart
- darmen en nog iets van binnen de koe
- runderlongen
en soms pens
maar 1hond wil het nu niet meer eten na 2weken.
ik geef ze dat apart, dan weer een paar dagen hart en dan weer een paar dagen runderlong enz
meer heeft die slachter niet voor mij en voor botten is het nog te vroeg on te geven
Als je verstandig bent ga je een goed kompleet versvlees geven want wat je nu geeft heeft niets maar dan ook niets met zelf samenstellen te maken ;)
Je geeft ze hart en pens,de runderlong en darmen reken ik maar niet mee...daar zit dus echt geen voedingswaarde in.
Je voert ook geen botten,echt als je dit blijft geven krijgen je honden zeer ernstige tekorten!
En dan krijgt barf weer een slechte naam :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door