Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door qyan
#507813
Qyan liep de laatste tijd weer wat te rommelen met zijn maag en darmen.
Laatste 1,5 week was ie eigenlijk vrij beroerd, vaak spugen en/ of diaree, afgelopen weekend koorts, pieperig en trillen en sinds vrijdag helemaal niet meer eten.
Maandag overgegeven en daarin vond ik een lange smerige worm, kwam overigens ook mee met het water dat het hij uitpoepte :-X
Bleek volwassen spoelworm te zijn na bestudering van de da assistent.
Is hierna nog 1x ontwormen voldoende, of beter in totaal nog 2x ontwormen.
Gelukkig zijn het wormen en gaat het verder hartstikke goed met qyan, maar ik twijfel ff over het aantal x herhalen van de ontworming ;D
Door crutz
#508513
had je mailtje al gelezen,
gelukkig is ie weer wat aan t opknappen,
misschien na de eerste herhaling van de kuur en voor de evt 2de een ontlastingonderzoekje.... ???

gelukkig gaat t verder goed met je mannetje...
Door Lizzy
#508802
Bij mijn weten moet je na 3 a 4 weken de kuur 1 maal herhalen.

Ik zou hem zeker probiotica geven Wendy! Daar kan zijn darmflora een beetje mee opgekrikt worden, na zo'n wormenkuur.
Door qyan
#509514
Maar de volgende is 21 maart en dan daarna na 2 of 3 weken weer?
Probiotica krijgt ie lizzy ;)
hij is toch aan de diaree.
Was ie al, maar na de wormkuur is de diaree er niet minder om geworden.
Maar goed, hij eet gelukkig weer
Door Truus
#510066
qyan schreef: Maar de volgende is 21 maart en dan daarna na 2 of 3 weken weer?
Probiotica krijgt ie lizzy ;)
hij is toch aan de diaree.
Was ie al, maar na de wormkuur is de diaree er niet minder om geworden.
Maar goed, hij eet gelukkig weer
Volgens Atjo Westehuis na twee weken herhalen.
Door tieneke
#510326
Ik heb het bij 1 katje zelfs na een week herhaald,echt doodziek was het beestje,de volgende dag was hij er weer :D
Een worminfectie kan zeer heftig zijn,eerdaags ga ik ze allemaal weer ontwormen,gelukkig komen ze niet bij de honden in de buurt en poepen ze buiten achter de schuren.
De nolebakmonsters zijn vanaf 5 maanden oud niet meer ontwormd en zijn nu haast 2 jaar.
Door qyan
#524728
Vandaag krijgt hij iig wormkuur nummer 3 en over 2 weken wormkuur nr 4.
Ik ontdekte vandaag haakworm in zijn ontlasting, althans, leek er verdacht veel op :-X
Ik begrijp werkelijk waar niet hoe dat beest opeens aan al die wormen komt :-\
Laatst gewijzigd door qyan op wo 05 apr 2006, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#524788
Zou je niet liever een keer een mestonderzoekje laten doen voordat je hem voor de 4de keer ontwormt? Want zijn darmflora wordt daar nou ook niet bepaald beter op.... :-\
Door Fido
#524798
Wormenkuren hebben een gif dat werkt op de ademhalingsspieren en gewone spieren van de spoelworm en andere wormen. Hierdoor kan de worm niet meer functioneren, sterft en wordt door de hond uitgepoept als een dood organisme. Een wormkuur heeft geen effesct op de flora en fauna van een hondendarm. Bacterien sterven door antibiotica. Flora sterft enkel door middelen die in de tuingewas industrie gebruikt worden.

Samengevat doet een wormkuur geen afbreuk aan de normale flora en fauna. probiotica kan je toch geven want ze doen in ieder geval goed.

Het herhalen van een wormkuur is afhankelijk van de chemische stof in de wormkuur. De prepatente fase van een worm is ongeveer twee weken. Dwz dat de worm zich ontwikkeld buiten de darm van de hond. Dus in de bloedbaan, lever of buikvlies. Daar kan een wormkuur niet ingrijpen. Dus herhalen van een enkelvoudige wormkuur pas na drie weken.


Erwin van Gijtenbeek.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#524802
Fido schreef: Wormenkuren hebben een gif dat werkt op de ademhalingsspieren en gewone spieren van de spoelworm en andere wormen. Hierdoor kan de worm niet meer functioneren, sterft en wordt door de hond uitgepoept als een dood organisme. Een wormkuur heeft geen effesct op de flora en fauna van een hondendarm. Bacterien sterven door antibiotica. Flora sterft enkel door middelen die in de tuingewas industrie gebruikt worden.

Samengevat doet een wormkuur geen afbreuk aan de normale flora en fauna. probiotica kan je toch geven want ze doen in ieder geval goed.
Nou dit hoor ik voor het eerst :-\. Maar waarom raken dan zoveel honden aan de diaree na een wormenkuur als het geen afbreuk doet aan de flora en fauna van de hondendarm? ???
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 05 apr 2006, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#524948
Nou Erwin, holistische dierenartsen hebben daar toch HEEEEEL andere ideeen over hoor! Misschien moet je daar eens wat holistische literatuur op naslaan. Bijvoorbeeld CJ Puotinen of P Lazarus of D Hamilton of Wendell O Belfield (hij heeft een paar schrijnende voorbeelden van wat er fout kan gaan na zo'n chemisch "onschuldig" kuurtje) of R Pitcairn. Deze collega's van je zouden het echt stervens oneens met je zijn.

En laat ik aan mijn eigen honden steevast merken dat zij gelijk hebben!

Daarnaast zou je moeten weten dat probiotica o.a. helpt in het verbeteren van de darmflora, zodat de darm minder aantrekkelijk wordt voor wormen. Aldus je collega J Long en N K Weiner.

Ik vind dat je er ook een weinig holistische kijk op na houdt, in gevalletje Qyan. Deze hond heeft keer op keer wormen. En volgens mij kun je dan beter wat verder kijken, dan er nog maar weer een wormenkuurtje in stoppen..... Want hoe je het ook went of keert: wormenkuurtjes zijn zo giftig dat ze er diverse volwassen wormen om zeep helpen.... Zijn ze minder giftig als jarengeleden: gif = gif. En wormenkuurtjes hebben geen gunstige uitwerking op de lever..... (aldus je collega Belfield).
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 06 apr 2006, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#524957
Voor Wendy: Wen, misschien moet je de volgende dingen proberen om Qyan bij deze worm-infasie te helpen:

*Probiotica (hebbie 'm weer!). Ik zou een goed merk capsules nemen.
*Geraspte wortel (voor de beta-caroteen). Ook gemalen waterkers, spinazie, brocolli, rode paprika bevatten beta-caroteen en deze dus ook gemalen aan Qyan geven. Ook kun je peterselie geven. 1 theelepel per 10 pond hond. Dus 6 x 1 theelepel per dag.
*Knoflook. Deze doodt geen wormen maar maken het voor de worm minder aantrekkelijk.
*Vers gemalen rauwe pompoenzaadjes. Je hebt een kwart gemalen pompoenzaadjes nodig per 10 pond hond. Wat weegt Qyan? 30 kilo? 6 x 1/4 theelepel.
*Verse grapefruit
*Aloe Vera-sap
*Cayenne peper.

Deze bovenstaande ingredienten moet je allemaal toevoegen aan zijn eten. Er staat ook bij dat je dan tijdelijk wat extra vezel toe moet dienen. Bijv. in de vorm van zemelen. 1/8 theelepel per 10 pond hond. Dit hoef je maar een paar dagen te geven.
Door Fido
#525004
Lizzy schreef: Nou Erwin, holistische dierenartsen hebben daar toch HEEEEEL andere ideeen over hoor! Misschien moet je daar eens wat holistische literatuur op naslaan. Bijvoorbeeld CJ Puotinen of P Lazarus of D Hamilton of Wendell O Belfield (hij heeft een paar schrijnende voorbeelden van wat er fout kan gaan na zo'n chemisch "onschuldig" kuurtje) of R Pitcairn. Deze collega's van je zouden het echt stervens oneens met je zijn.

En laat ik aan mijn eigen honden steevast merken dat zij gelijk hebben!

Daarnaast zou je moeten weten dat probiotica o.a. helpt in het verbeteren van de darmflora, zodat de darm minder aantrekkelijk wordt voor wormen. Aldus je collega J Long en N K Weiner.

Ik vind dat je er ook een weinig holistische kijk op na houdt, in gevalletje Qyan. Deze hond heeft keer op keer wormen. En volgens mij kun je dan beter wat verder kijken, dan er nog maar weer een wormenkuurtje in stoppen..... Want hoe je het ook went of keert: wormenkuurtjes zijn zo giftig dat ze er diverse volwassen wormen om zeep helpen.... Zijn ze minder giftig als jarengeleden: gif = gif. En wormenkuurtjes hebben geen gunstige uitwerking op de lever..... (aldus je collega Belfield).



Hoi Lizzy,

Ik snap je aanvallende tekst niet zo goed tov Erwin.
Misschien komt het doordat je een beetje teveel alle da over éénkam scheert als het geen bij naam en toenaam genoemd holistisch da is.
Je rancune tegen dierenartsen heeft de neiging door te schieten!
Erwin zet zich in om jullie informatief, en open naar alle kanten, informatie te geven.


Erwin geeft puur weer wat een ontwormmiddel doet.
Er wordt geenzins gepropageerd dat men maar lekker moet gaan (en vooral vaak ;)) moet gaan ontwormen.
Erwin is zelfs tegenstander van het standdaard maar ontwormen en vindt dat wormen als symbiose met het lichaam leeft. Dan hebben we het natuurlijk niet over een overbevolking.

Pro biotica, daar heeft hij maar één regel aan gewijdt en geeft hij aan dat je die in iedergeval kan geven omdat dit goed doet. Is er niet op ingegaan wat pro biotica doet omdat je daar heel veel over kan schrijven. Maar pro biotica dood een worm niet!

Door jouw zin (en gedachte); daarnaast zou je moeten weten dat probiotica o.a helpt in het verbeteren van de darmflora, zodat de darm minder aantrekkelijk wordt voor wormen enz.
Kan ik je bij dezen mededelen dat dat écht wel bekend is bij Erwin.

Je laatste alinea is ook alweer zo aanvallend!
Erwin geeft aan dat herhalen van een wormkuur afhankelijk is van de werkzame stof. Daarnaast geeft hij aan dat zomaar herhalen van ontwormen zonder er bij na te denken (prepatante fase) geen zin heeft.
In de eerste zin geeft Erwin al aan dat wormkuren een gif hebben...... dus kan ieder denkend mens de conclusie trekken dat je daar goed over moet nadenken voor het te geven ;)

Het lijkt mij alleen maar goed dat meer da in Nederland de gedachte van rauw vlees en de natuurlijke manier van problemen voorkomen en oplossen gaan volgen.

Een aanvallende tactiek werkt alleen afrechts >:(
Verwijzingen via bv links en lectuur werkt alleen maar stimulerend en geeft dan de indruk dat we elkaar willen helpen naar zoveel mogelijk wetenschap om onze filosofie te kunnen onderbouwen.
Door Lizzy
#525012
Fido schreef: Hoi Lizzy,

Ik snap je aanvallende tekst niet zo goed tov Erwin.
Misschien komt het doordat je een beetje teveel alle da over éénkam scheert als het geen bij naam en toenaam genoemd holistisch da is.
Je rancune tegen dierenartsen heeft de neiging door te schieten!
Erwin zet zich in om jullie informatief, en open naar alle kanten, informatie te geven.
Poeh poeh! Meisje toch, hoe kom je hier nu bij? Verder dan dit kun je echt niet van de waarheid af zitten! Ik heb helemaal geen rancune tegenover dierenartsen! Ik snap eerlijk gezegd ook niet waar je die indruk hebt gekregen. En jij bepaald dat ik doorschiet? Zo hee, ik vind dat nogal wat, wat je daar schrijft! Ik ben kritisch. Ja. Tegen dierenartsen (en naar mezelf). Ook als ze hier posten. Maar dat is geen aanvallen! Dat heeft al helemaal niks te maken met rancune!

Als je hier post, kun je ook kritiek verwachten. Wil je dat niet: kun je hier beter niet posten. Zo simpel is het. Maar laat duidelijk zijn dat ik nergens de intentie heb om wie dan ook aan te vallen.

En even voor de duidelijkheid: mijn eigen dierenarts is 200% regulier dierenarts. En ik schrijf bewust 200% omdat hij geen enkele affiniteit heeft met alternatieve geneeswijze, nog met rauwe/verse voeding. En hij heeft totaal geen holistische denk en kijk wijzen op zieke dieren. En hij doet zich ook niet anders voor. Ik weet wat ik aan hem heb, respecteer hem en vertrouw hem voor de volle 100%. We kunnen prima met elkaar door 1 deur. Dus dierenartsen over 1 kam scheren als het geen bij naam en toenaam genoemd holistisch da is? Ik begrijp echt niet wat je bedoelt.
Erwin geeft puur weer wat een ontwormmiddel doet. Er wordt geenzins gepropageerd dat men maar lekker moet gaan (en vooral vaak ;)) moet gaan ontwormen. Erwin is zelfs tegenstander van het standdaard maar ontwormen en vindt dat wormen als symbiose met het lichaam leeft. Dan hebben we het natuurlijk niet over een overbevolking.
Laat hij DAT dan schrijven. Aan dit soort informatie (zoals hier boven) hebben we, vind ik, niet bijster veel.
Pro biotica, daar heeft hij maar één regel aan gewijdt en geeft hij aan dat je die in iedergeval kan geven omdat dit goed doet. Is er niet op ingegaan wat pro biotica doet omdat je daar heel veel over kan schrijven. Maar pro biotica dood een worm niet!
Nee, dat heb ik ook niet geschreven.

Maar hij schrijft wel dat bacterien sterven door antibiotica. En daar lijkt het er verdomt veel op dat hij bedoelt dat AB de enige reden zou zijn voor een verstoorde darmflora (lees zelf de context nog een keer). Chemische stoffen kunnen ook bacterieen doden. Door de natuurlijke omgeving van de bacterie te verstoren. Een darmflora komt ook totaal op z'n kont te liggen in geval van darminfecties, stress, spastische darm, vele medicijnen, wormen en andere parasieten. En wormenkuren dragen vooral niet bij aan een gezonde darmflora. Niet voor niets worden veel honden ernstig ziek van een wormenkuur, krijgen ze verschrikkelijke diarree (ook al zijn er geen wormen) en braken ze de boel bij elkaar (ook al zijn er geen wormen). En wat was er eerder, de kip of het ei? Een hond met een gezonde darmflora...., die heeft geen wormen. Een hond die lijdt aan terugkerende worminfecties: die heeft een fragiele darmflora (die totaal uit balans is) waar wat aan gedaan moet worden. Het blijven herhalen van wormkuurtjes lost in mijn ogen het probleem dan ook niet op (waarmee ik overigens niet wil suggereren dat we alle wormmiddelen ritueel moeten verbranden).
Door jouw zin (en gedachte); daarnaast zou je moeten weten dat probiotica o.a helpt in het verbeteren van de darmflora, zodat de darm minder aantrekkelijk wordt voor wormen enz.
Kan ik je bij dezen mededelen dat dat écht wel bekend is bij Erwin.
Gelukkig!
Je laatste alinea is ook alweer zo aanvallend!
Erwin geeft aan dat herhalen van een wormkuur afhankelijk is van de werkzame stof. Daarnaast geeft hij aan dat zomaar herhalen van ontwormen zonder er bij na te denken (prepatante fase) geen zin heeft.
In de eerste zin geeft Erwin al aan dat wormkuren een gif hebben...... dus kan ieder denkend mens de conclusie trekken dat je daar goed over moet nadenken voor het te geven ;)

Het lijkt mij alleen maar goed dat meer da in Nederland de gedachte van rauw vlees en de natuurlijke manier van problemen voorkomen en oplossen gaan volgen.

Een aanvallende tactiek werkt alleen afrechts >:(
Verwijzingen via bv links en lectuur werkt alleen maar stimulerend en geeft dan de indruk dat we elkaar willen helpen naar zoveel mogelijk wetenschap om onze filosofie te kunnen onderbouwen.
Beste Edith, wie heeft het hier nu over versvlees? Ik begrijp echt niet waarom je versvlees ineens bij deze discussie haalt?

En ik val dierenartsen niet aan. Je moet de boel nu niet gaan overdrijven. Ik val Erwin ook niet aan. Ik zeg hem rechtstreeks dat ik vind dat hij er geen holistische benadering op na houdt, terwijl jullie jezelf hier wel zeer sterk profileren als dierenartsen met een holistische kijk op de zaken. En keer op keer vind ik daar gewoon bar weinig van terug in de inhoudelijke posting. En dat vind ik buitengewoon jammer. En daar reageer ik op. That's it.

Bovendien beweert hij hier iets waar ik het gewoon simpelweg niet mee eens ben. Hij schrijft letterlijk dat een wormenkuur geen afbreuk doet aan flora/fauna! Hoe moet ik dat opvatten dan? Ik heb dat opgevat als "keil er nog maar een wormenkuurtje in, het heeft geen invloed op flora/fauna". En als hij dat niet bedoelt, moet hij dat niet schrijven. En ook al is hij dan dierenarts, wil niet zeggen dat ik (of wie dan ook) het klakkeloos met hem eens moet zijn, toch? Een wormenkuur doet in mijn ogen wel degelijk afbreuk aan de flora en fauna. En verder zou ik het bijster op prijs stellen wanneer je gewoon inhoudelijk de discussie met me aangaat ipv deze toon tegen me aan te slaan.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 06 apr 2006, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door