Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#524572
hallo iedereen,

vandaag waren mijn vriend en ik in een dierenwinkel om een nieuwe halsband te kopen voor onze Bull.
we voeren al een tijdje BiBi aan allebei de honden en wij zijn er super enthousiast over.
honden zijn levendig, vrolijk en actief.
ook is hun ontlasting stukken beter sinds ze gene brokken meer eten.
onze bull is van 6 keer poepen naar 1 tot 2 keer gegaan.

de verkoper in de dierenwinkel begon ineens aan onze Bull te voelen, vooral onder zijn oksels en bij zijn voorpootjes.
hij vroeg wat we hem voerden. dus wij: VERS voer..
de verkoper: dat is niet goed hoor BLIK
dus wij weer: nee VERS (met hele uitleg)

nu beweerde die verkoper vocht te voelen bij onze bull en dat we hem ander voer moesten geven anders kon hij last van zijn gewrichten krijgen??!!!?? ???
verder moest hij veeeel meer bewegen.. (we hebben het nu over een Olde Engilsh Bulldog van 16 weken ::))
als we hem zo zouden blijven voeren zouden we binnen een half jaar bij de dierenarts zitten. ook zou onze hond tandvlees problemen krijgen.. (hij ligt zowat de halve dag te kauwen op bullpezen, knokkels, runderstrotten en verzin het maar.

wat vinden jullie van dit hele verhaal en hoe hadden jullie gereageerd.

ik heb glimlachend zijn proefpakketje Royal Canin aangenomen en vervolgens aan de buuf gegeven ;D

groetjes chantal
#524576
Het verhaal klinkt iets of wat standaard voor een DSZ.
Ik had zowieso dat proefzakje geweigerd :P en 'm verteld dat ik voor een halsband kwam en niet voor een onzinnig voedingsadvies en of hij aub niet ongevraagd aan mijn hond zou gaan willen wroeten.
#524577
Ik had dat pakketje dus zeer zeker niet aangenomen ;)

En verder denk ik bij dat soort mensen: Laat maar l*llen.
Ik zeg meestal zoiets van 'nou, daar kon de da anders niks van vinden, van die afwijking' en 'ik houd me maar gewoon aan het wandelschema van de da/fokker, dat zijn de deskundigen' en 'tja, hij doet het dus prima op de Bibi, en dat is gewoon compleet voer en nog natuurlijk ook, en voor de tanden krijgt hij botten".
Na dat laatste wel ff de oordoppen in vanwege de storm ;D

En als hij zoiets nog een keer flikt: andere dsz.
#524579
Ik kom nooit in dierenwinkels ;D.

Hahaha, nee serieus, ik kom weinig in dierenwinkels en als ik daar al kom en ze zouden al vragen naar wat ik voer (gebeurd me eerder op straat): dan denk ik niet dat iemand mij tegen durft te spreken als ik antwoord "Ik BARF". Sommige vragen wat dat is en dan leg ik het uit.

Ik zou never-nooit een zak brokjes aan hebben genomen en ik had dit gesprek verder niet eens met zo iemand aangegaan. Ik ben daar echt heel snel klaar mee, met dit soort figuren. En ik ben ook heel stellig in dit soort gesprekken en zeg doodleuk dingen als "ik voer die gorigheid niet aan mijn honden" (doelend op brokken).
#524581
Tja hoe reageer je..............

Bij mij ligt het aan mijn stemming.
Of reageer net als jij, gewoon glimlachen maar het proefzakje had ik niet geaccepteerd.

Of ik reageer zoals ik het nu bij mij op voel komen, ik had gevraagd wat voor opleiding(en) hij achter de rug heeft en hoe hij er dan opkomt om voor da te gaan spelen.
Daarnaast er direct overheen met de onderbouwde kennis van wat een hond is en wat ie eten moet en wat brok is.
Ik weet zeker dat ie dan met open mond je staat aan te kijken ;D
Als het dan een verkoper is die open staat dan gaat hij jouw vragen stellen en zijn de rollen omgedraaid ;D

Maar zoals ik al eerder zei, glimlachen en weg lopen ;) kost veel minder energie
#524586
o kan me wel voorstellen hoor. Ik zou misschien ook de brokken hebben aangenomen (om daarna aan het asiel te geven ;) ).
Johm, dit hou je toch en zeker als je overstapt van KVV naar BArf. BARF?? zeggen ze dan, ja dat staat voor kotsen!

dan lach ik maar een beetje sarcastisch en reageer niet meer. Als mensen het wel willen weten reageer ik, anders niet (zoals met alles ;D )
#524590
ik denk dat ik de volgende keer idd de discussie aan ga hoor.
was nu alleen met manlief op stap en die had zoiets van:,, koop een band en wegwezen.'' manlief is niet zo'n winkelfreak dus ;)

toen die verkoper zo leuk zijn brokken stond aan te prijzen zei ik dus ook van:,, mijn honden doen het nu stukken beter op natuurlijk voer''. maar ik moest maar afwachten ik zou vanzelf de problemen krijgen bij de da ??? en op zijn opmerking dat hij tandvlees problemen zou krijgen heb ik hem ook verteld dat mijn honden heel veel kluiven. maar ja die man was zeer happy met zijn Royal canin brokken. zit er over te denken om proefpakketje bij buuf terug te halen en morgen even terug te brengen. heb me toch dat pakket in me maag laten splitsen terwijl ik zelf helemaal achter BiBi voer sta :) en dat mag meneer de brokken verkoper best weten ;D
#524657
Ik zou het sowieso nooit goed hebben gevonden dat hij met zijn tengels aan mijn hond zat. Niemand komt aan mijn hond zonder mijn toestemming, tenminste niet op een dergelijke manier. Ik werd al kriebelig toen ik het las. Ook zou ik het zakje brokken vriendelijk (?) doch beslist hebben geweigerd; ik voer mijn honden nog altijd wat ik zelf wil, al is het droog brood :P En tekst en uitleg geven?, vrees dat dat verspilde energie is.
#524665
Ik had hem gevraagd of hij wel goed bij zijn hoofd was! >:( En ik was de winkel uitgelopen zonder zakje brokken en zonder halsband en ik had een leuke halsband via het internet gekocht ;) Wat een idioot zeg!
Sommige mensen kramen echt de grootste onzin uit!!!
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 05 apr 2006, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#524710
Ik had denk ik gezegd dat ik mijn klandizie ergens ging brengen. Ik vind het eerlijk gezegd een grove manier van je handel aan de man brengen, als je had gezegd brokjes had je vast het verkeerde merk brokjes gegeven en had hij het juiste merk voor jullie gehad ::)
#524769
Ik zou alsnog het zakje meuk door de brievenbus van de winkel schuiven of persoonlijk teruggeven ;)
En verder absoluut geen tekst en uitleg meer geven over jouw manier van voeren,Barf dus ;)
Snapt tie niet en gaat en wilt ie nooit niet snappen...snappie? ;D ;D ;D ;D
#524805
als ik jullie reacties lees denk ik:,, stom stom stom ik had meteen van me af moeten bijten!!!''
goeie leer voor de volgende dierenwinkel dan maar.
dat zakje gaat morgen dus wel terug he ;D

ik was een beetje met stomheid geslagen en het is ook voor het eerst dat ik commentaar kreeg op mijn manier van voeren dus was een beetje uit het veld geslagen >:(

waar die man vandaan haalde dat mijn hond vocht vasthield en meer moest lopen en brokken moest eten?? ???

verkooppraatje denk ik dan maar.
#524939
Joh, heel logisch, dat je uit het veld geslagen was! Maar ga het vandaag inderdaad maar goed maken en zeggen "ik heb er nog eens over nagedacht, maar deze meuk (zakje omhoog houden) hoef ik niet. Ik ben tegen het voeren van brokken". Whahaha, ik wil erbij zijn ;D! Ik wil het gezicht van die meneer zien ;D!
#525052
Bij mij komen ze nooit aan mijn honden omdat ze dan geen handene meer hebben ;D...maar ik was laatst ook ibij een dsz met mijn vriend om voer te halen voor Kalligino ik had geen kvv meer en moest ff een oplossing halen voor hem..dus ff snel langs de dsz ik vroeg ofdat ze ook kvv hadden voor hem...hun verbaasd dat ik verwennen ik uitgelegd dat ik hem vlees leer eten...dat was echt niet goed hij is al vals en door het vlees wordt hij alsmaar valser ;D klopt...blijvben jullie tenminste van hem af...ik ook uiteglegd dat Kalligino geen brokken eet...mocht ik gratis andere brok proberen...nee dank...maar ondertussen heb ik wel eenandere vrouw zover gekregen door veel uit te leggen dat zij ook overgaat op kvv met haar 3 kooikertjes!!!!!! ;D ;D

Liek ;)
#525057
Een dierenwinkel-houder weet geen r*k van voeding.

Hij weet alleen des te meer van welke brok de meeste commissie / winst voor hem oplevert.

Daar ben ik zo klaar mee hoor. Als zo'n tiep van mij wil weten wat ik mijn honden voer: in ieder geval niet van dat chemische konijnevoer >:( ;D.

En ongevraagd aan mijn hond prutsen: nee dank u. Daarvoor heb ik zelf genoeg gestudeerd.

Wilt u mij als klant?
Investeer dan in een diepvries ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door