Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#524426
zou ik kunnen kopen.
Maar ik denk zelf dat dat erg hard is.
Heeft iemand hier ervaring mee (vast wel :D)?

Ik geef feitelijk geen recreatie-botten.
Heb ook geen idee of zo'n schouderstuk nog enigszins bevleesd is.
En als het érg hard is, dan weet ik vooruit dat het niet opgegeten wordt.

Ik twijfel, want het is wel van schaap, maar het is geen 'dragend' onderdeel (poot ofzo).
Door FB
#524460
Het schouderblad is in ieder geval erg zacht en kan zelfs voor een kleinere hond dan de jouwe geen probleem zijn.
En ik denk dat de rest ook door jouw hond prima kan "verwerkt" worden.
(de mijne heeft er in ieder geval geen moeite mee, en ze zijn ongeveer van hetzelfde kaliber.)
Ik versta onder "recreatiebotten" eerder botten die erg hard en dik zijn en waar ze alleen een beetje kunnen aan "schrapen"
Door Lizzy
#524481
Ik denk dat het van schaap wel eens knetterhard kan zijn. Van lam is het prima te doen. Bij de meeste slachterijen/slagers plukken ze dit soort botten erg kaal...
Door roefus
#524635
FB schreef: Het schouderblad is in ieder geval erg zacht en kan zelfs voor een kleinere hond dan de jouwe geen probleem zijn.
En ik denk dat de rest ook door jouw hond prima kan "verwerkt" worden.
(de mijne heeft er in ieder geval geen moeite mee, en ze zijn ongeveer van hetzelfde kaliber.)
Ik versta onder "recreatiebotten" eerder botten die erg hard en dik zijn en waar ze alleen een beetje kunnen aan "schrapen"
Dat het 'erg zacht' is, dat durf ik op zijn minst te betwijfelen.
Vandaar mijn vraag.
Want ik dacht dat botten van 'volwassen dieren' waarschijnlijk vrij hard konden zijn.
Wellicht dat jij aan 'lams-schouderblad' dacht?
Omdat je zegt dat het 'erg zacht' is?
Nee, ik bedoelde dus van 'schaap'.

Wat bedoel je precies met 'de rest'?

Onder recreatiebotten versta ik overigens precies hetzelfde als jij.
En die geef ik niet.
Waarschijnlijk dat mijn hond best het één en ander aankan, maar ik heb geen zin in kapotte tanden.
Door roefus
#524638
Lizzy schreef: Ik denk dat het van schaap wel eens knetterhard kan zijn. Van lam is het prima te doen. Bij de meeste slachterijen/slagers plukken ze dit soort botten erg kaal...

mmm...dan denk ik dat er maar van afzie.
Het was van 'schaap'.
En Roefus heeft al een keer grote problemen gehad met schapenribben.
Kan goed zijn omdat hij toen 'beginnend barfer' was.
Hij at het uiteindelijk wel op, maar was dagen aan de spuitpoep en wilde niets meer eten.
Daar heb ik geen zin in.
Bovendien: als al het vlees eraf geplukt is, dan geef ik liever iets anders.

Nou, dat weten we ook weer ;D
Thanks.
Door tieneke
#524779
Hier geef ik ook absoluut geen kale botten,betaal liever iets meer zodat er fatsoenlijk vlees aanzit zeker voor Tinus het barfvarken :-X
Schapenbot zou ik sowiezo niet geven,ik hou het maar bij lam zelfs daar kunnen soms hardere botten bijzitten :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door