Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#523743
Hallo medeBarfers.Wat is jullie ervaring met overstappen van 2 keer p.dag voer naar 1 keer.Mijn Hollander krijgt 2 keer per dag eten maar heeft eigenlijk de hele dag honger,ik denk omdat ze zich nooit echt vol eet.Zou 1 keer per dag een grote maaltijd helpen of zou ze dan nog meer gaan zeuren omdat ze een maaltijd mist? ???
Door herder_lover
#523804
tsja ik zou zeggen als mijn hond honger heeft, om of meer te voeren ::) Ik zou echt nakijken of hij niet gewoon te weinig voer krijgt als hij zo'n honger heeft ::) ???
Door Lizzy
#523808
Honden zijn opportunisten. Hebben altijd honger en schooien altijd, als de kans krijgen. Maar, een echte volle buik scheelt ZOVEEL!! Een hond die af en toe lekker een volle pens heeft, schooiert veel minder!

Ik weet niet hoe oud jouw hond is en of hij qua gezondheid compleet gezond is? Maar ik zou het dus zeker proberen, om hem 1 keer per dag te gaan voeren. En afhankelijk van leeftijd/gezondheid zou je zelfs kunnen gaan nadenken over 6 maaltijden per week ipv 7. Hoe je dat moet doen en wat de voordelen daar van zijn, staan zeer goed beschreven in het e-book van Mogens Eliasen. Ken je dat? (want je moet die overschakeling, van 14 maaltijden naar 6 maaltijden per week wel heeeeel langzaam en geleidelijk en met beleid doen!).
Gebruikersavatar
Door Miekie
#523818
herder_lover schreef: tsja ik zou zeggen als mijn hond honger heeft, om of meer te voeren ::) Ik zou echt nakijken of hij niet gewoon te weinig voer krijgt als hij zo'n honger heeft ::) ???
Ze was nooit een zeur,maar ze krijgt minder omdat ze gesteriliseerd is en heeft daarom honger,maar als ik naar behoefte laat eten wordt ze veel te dik.Heb inderdaad ook overwogen om niet meer iedere dag te voeren,eerst maar ff kijken hoe ze het op 1 keer doet,misschien scheelt het al..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door