Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#523536
Weet iemand iets over longworm? Kan er op internet niet echt iets duidelijks over vinden (ja bij koeien ::) )
Door Celie-Marco
#524436
herder_lover schreef: Weet iemand iets over longworm? Kan er op internet niet echt iets duidelijks over vinden (ja bij koeien ::) )
Dat komt hier toch niet voor ??? Dacht alleen in Amerika Australie en Afrika enzo ???
Door 202spots
#524487
Celie-Marco schreef: Dat komt hier toch niet voor ??? Dacht alleen in Amerika Australie en Afrika enzo ???
Maar daarom mag je er wel over vragen toch ???
En er zijn ook genoeg BP leden die niet in Holland wonen. 8)
Door herder_lover
#524489
Celie-Marco schreef: Dat komt hier toch niet voor ??? Dacht alleen in Amerika Australie en Afrika enzo ???
ten eerste is dat niet waar, het komt weldegelijk in NL voor

en

ten tweede: ik woon ook niet in NL ;D
Door 202spots
#524499
Longwormen

Bij honden in Nederland kennen we geen specifieke longworm. Wereldwijd kunnen longwormen zowel bij hond als kat voorkomen. In Nederland evenwel komt longworminfectie alleen bij katten voor. Ook hier worden de infectieuze eitjes via het milieu; straat, zandbak, tuin etc., opgenomen. Het larfje verlaat in de darm het ei en reist naar de longen. Daar wordt het larfje opgehoest, weer doorgeslikt en komt het opnieuw in de darm terecht. Hier groeit het uit tot een volwassen ei- producerende longworm. Symptomen zijn conditieverlies, vermagering en hardnekkige longklachten zoals kortademigheid en hoesten.
Bij honden kennen we geen specifieke longworm in Nederland.
http://www.dierenkliniekwarande.nl/verzorging.html
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 05 apr 2006, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Celie-Marco
#524550
202Spots schreef: Maar daarom mag je er wel over vragen toch ???
En er zijn ook genoeg BP leden die niet in Holland wonen. 8)
Tuurlijk mag ze er over vragen ;D was alleen een vraag van mijn kant of die hier voorkwamen maar ik was trouwens ook in de war met hartwormen :-\
Door herder_lover
#524587
ja ook hartworm komt in NL voor. Niet zo veel als in de warmere landen, maar langzaamaan zijn er ook in NL hartwordm gevallen bekend helaas :-\
Door Celie-Marco
#525067
herder_lover schreef: ja ook hartworm komt in NL voor. Niet zo veel als in de warmere landen, maar langzaamaan zijn er ook in NL hartwordm gevallen bekend helaas :-\
Hoorde van een ouwe buuf van me ( die een hondje uit Turkije meesgesmokkeld had ) dat in van die meegesmokkelde hondjes vaak hier onbekende (of minder bekende ) ziektes en ongedierte zitten dus dat het belangrijk is dat altijd te melden!!! Zo zullen denk ik ook hartworm enzo hier heen gekomen zijn !!!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door