Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#523285
Ik krijg dan van de dierenartsassistente van die potjes, doorzichtig met groen, mee.
Dopje open, groen 'stempeltje' er uit halen en daarmee in de drol prikken. 'Stempeltje' weer in het potje drukken en dan moet de ontlasting omhoog komen ::)
Het zal misschien aan mij liggen, maar ik kan er niet mee overweg. Ik krijg geen ontlasting op de daarvoor bestemde plek :-\
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze met het klein beetje opbrengst van dat geklieder iets kunnen. Volgens mij vind je zo nooit de eventuele eitjes ::) Hoe betrouwbaar is zo'n uitslag dan eigenlijk?!
Door 202spots
#523288
Ik zou 't niet weten... :-\
Wanneer ik hier laat nakijken,dan neem ik 'n plastic weg gooi mes of lepel en haal 'n beetje van 't begin,'t midden en 't einde van de poep,doet dat in 'n plastic bakkie en breng 't naar de DA.
Door Jojo
#523301
202Spots schreef: Ik zou 't niet weten... :-\
Wanneer ik hier laat nakijken,dan neem ik 'n plastic weg gooi mes of lepel en haal 'n beetje van 't begin,'t midden en 't einde van de poep,doet dat in 'n plastic bakkie en breng 't naar de DA.


Das ook een idee!
Eerst even een paar keer om je heen kijken of niemand je ziet en dan ga je aan de slag met je bestek?! :P

Maar doe je het dan van 1 drol?! Ik heb nl. van 3 drollen, 3 dagen acher elkaar dus verzameld....
Laatst gewijzigd door Jojo op ma 03 apr 2006, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#523350
Ik neem een boterhamzakje mee, klein stukje poep er mee oppakken, knoop erin. Dan gaat hij zo mijn jaszak in. Gaat zo snel, dat niemeand er erg in heeft.
Thuis doe ik het in een plastic saladebakje of zo, en dan bewaar ik het in de koelkast met een zakje er om heen, totdat ik van drie dagen verzamelt heb.
Door Jojo
#524653
Nou, de uitslag is binnen, Joey is nog steeds wormvrij ;D
De da heeft van mijn 3 potjes poepverzameling van Joey een mengseltje gemaakt :P :-X en op 2 verschillende soorten vloeistof gezet maar niets gevonden. Hij vond het sowieso al niet er uit zien als 'wormenpoep' (mooi hè meneer, die vers-keuteltjes ;D ;D)
Hij vroeg zich wel af waarom ik nou die ontlasting wilde laten onderzoeken op wormen, je kunt hem toch gewoon even een wormpilletje geven voor de zekerheid?! ::)
Trouwens, we hadden het er zo over, of hij zn kinderen ook 2 keer per jaar 'preventief' ontwormd?........ Waarop hij bevestigend antwoordde! :o
Zou hij dat nou serieus menen?!...............

Nou, iig, volgende keer ga ik niet meer klooien met die maffe potjes maar ook gewoon maar wat stukjes van verschillende drollen in een bakje verzamelen!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door