Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#522207
Ik heb van de visboer mega grote kabeljouwstukken gekregen. zeg maar de vis maar dan zonder de filet.

er zit nog heel veel vis aan de graat. Nu wil ik ze dat wel geven,maar moet er dan ook nog bot bij? ik wil ze liever niet aan de race :-X en zijn grote graten geen probleem of moeten ze daar echt nog aan wennen?
Door Lizzy
#522209
Als het vooral graat is, hoeft er al zeker geen bot meer bij. Kabeljauw is ook niet echt laxerend hoor, trouwens. Maar als je de graten eng vindt: malen, met een vleesmolen! Ik ken eerlijk gezegd de graat van kabeljauw niet zo goed. Ik weet niet hoe hard ze zijn....
Door pallas
#522213
Lizzy schreef: Als het vooral graat is, hoeft er al zeker geen bot meer bij. Kabeljauw is ook niet echt laxerend hoor, trouwens. Maar als je de graten eng vindt: malen, met een vleesmolen! Ik ken eerlijk gezegd de graat van kabeljauw niet zo goed. Ik weet niet hoe hard ze zijn....
nou het is hoofdzakelijk vis met de graat er nog aan. ik schat de verhouding ong. 15% graat 85% vis. zelf vind ik de graten wel wat groot en vrij hard. Ze zijn wel gewent vis te eten maar dat waren filets of hele zachte/ kleine visjes zoals sardientjes. Helaas ik mijn keukenmachien overleden :-\ ik heel fijn hakken ook een optie?
als ik er nog bot bij geef kan dat dus best wel kaal zijn ?
Door Lizzy
#522553
pallas schreef: nou het is hoofdzakelijk vis met de graat er nog aan. ik schat de verhouding ong. 15% graat 85% vis. zelf vind ik de graten wel wat groot en vrij hard. Ze zijn wel gewent vis te eten maar dat waren filets of hele zachte/ kleine visjes zoals sardientjes. Helaas ik mijn keukenmachien overleden :-\ ik heel fijn hakken ook een optie?
als ik er nog bot bij geef kan dat dus best wel kaal zijn ?
Ik zou er geen bot geven. Vis is (vind ik) niet vergelijkbaar met vlees. En mijn ervaring is dat bot, vooral kaal bot dus - bot met meer als 50% vlees is een ander verhaal, niet goed valt op vis. Waarom wil je er persee bot bij geven?

Ja, je kunt de graatjes ook prima fijn hakken hoor!
Door pallas
#522712
Lizzy schreef: Ik zou er geen bot geven. Vis is (vind ik) niet vergelijkbaar met vlees. En mijn ervaring is dat bot, vooral kaal bot dus - bot met meer als 50% vlees is een ander verhaal, niet goed valt op vis. Waarom wil je er persee bot bij geven?

Ja, je kunt de graatjes ook prima fijn hakken hoor!
ze zijn nogal snel aan de dunne als ik niet voldoende rmb voer, vandaar.
Door tieneke
#522987
pallas schreef: ze zijn nogal snel aan de dunne als ik niet voldoende rmb voer, vandaar.
Geef je er toch wat kippennekken bij ;)
Door Lizzy
#523022
Ja, ik sluit me bij Tieneke aan. Ik zou er iets simpels bij geven als kippennekken. Met grote kale botten loop je het risico dat het niet goed verteerd met witvis.
Door pallas
#523311
Lizzy schreef: Ja, ik sluit me bij Tieneke aan. Ik zou er iets simpels bij geven als kippennekken. Met grote kale botten loop je het risico dat het niet goed verteerd met witvis.
Ik geef eigenlijk nooit grote kale botten (heb al moeite genoeg om overal aan te geraken :) )

gisteravond hebben ze 'n maaltje gekregen met extra kippebotten met aanhangend vlees...is prima gegaan.
ik durfde toch geen hele koppen te geven i.v.m. de scherpe tandjes, dus heb ik maar zoveel mogelijk eraf gepeuterd :-X :-X :-X geef mij maar verse pens, da's beter te pruimen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door