Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#521600
met Odin zijn we nu een tijdje op de 50-50 kvv-barf en dat gaat hardstikke goed. Nu wil ik met Lana ook die kant op, maar ik vraag me af of ik dan dezelfde percentages als bij Odin kan gebruiken;
(50% vleesbot
25% vlees
10% orgaan
7,5% groente
7,5% diversen)
Maar dan uiteraard in een wat hoger percentage/lichaamsgewicht.
(Lana is nu naar schatting 4 tot 4,5 maand oud en weegt ruim 4 kilo en is nog wat aan de magere kant. Ze krijgt nu 2 tot 3 schijfjes energique puppy per dag, en af en toe een los barf-ingredient zoals kippenek, sardine of hart, om alvast de smaak te pakken te krijgen 8))
Door Lizzy
#521733
Percentages zien er prima uit hoor. Daar wordt een pup ook groot op! Wat voor vlees en vleesbot en orgaan geef je ook alweer?
Door Bianca1
#521789
Ik heb aan bot het volgende; kipkarkas en nek, geiterib en lamsrib en aan vlees divers rundvlees, kopvlees, geitevlees en wat ik kan scoren en ik heb voorlopig zalmkoppen en sardines aan vis. En daarnaast natuurlijk het nodige orgaanspul; pens, kalfshart, kiphart enzo
Door Lizzy
#521793
Zo zo! Nou, lekker mee laten barfen hoor, die kleine! Langzaam de botjes opbouwen. En als ze erg gulzig eet: geef haar dan vooral geen enkele ribben (dus 1 rib).
Door Bianca1
#521799
Nou goed, dan gaan we maar eens een schema opstellen voor die kleine smurf (ja ik ben nog van de schema's ::) :P)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door