Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Axel*
#518777
Ik ben voor elke hond een halve kalfskop aan het ontdooien :D
Een zo`n stuk weegt al 1600g :o
Dit zou dus een dagportie kunnen zijn. Nog eens in 2 doen zie ik niet zo zitten. Er hangt weinig vlees aan.
Hoe geef ik dat het beste? Ik wil niet dat ze verstopt geraken door het bot.
Ik dacht om ze ongeveer de helft morgen te laten opeten en dan `s avonds spiervlees te geven. En dan de dag erna hetzelfde scenario.
Door Lizzy
#519025
Ik zou eerst spiervlees of pens geven en hem daarna een tijdje lekker laten kluiven. Ik neem aan dat de kalfskop nog hersenen en ogen en tong enzo bevat?
Door *Axel*
#519092
Oeps :-[ Axel zijn halve kalfskop is al op :P
Er zaten idd nog hersenen en een oog en tong erin.
Darqan is nu nog niet halverwege en dus lekker aan het kluiven.
Ik ga ze vanavond spiervlees geven.
Axel ligt nu heerlijk met een vol buikje te pitten :P
Door tieneke
#519138
isabel debacker schreef: Oeps :-[ Axel zijn halve kalfskop is al op :P
Er zaten idd nog hersenen en een oog en tong erin.
Geef de baas eens een kusje :-* ;D ;D :-X
Door 202Spots
#880342
isabel debacker schreef: Oeps  :-[ Axel zijn halve kalfskop is al op  :P
Er zaten idd nog hersenen en een oog en tong erin.
Darqan is nu nog niet halverwege en dus lekker aan het kluiven.:P
Ik had 2 jaar geleden 'n koe kop gekregen en aan Tor als Kerstmaaltijd gegeven ...
Hij heeft 't vlees er af gescheurd en andere zachte onderdelen er uitgetrokken,maar in de kop/schedel zelf kon ie geen deuk in krijgen
Afbeelding
grotere foto: :-X
http://pic80.picturetrail.com/VOL796/13 ... 132222.jpg

Ik vind lamskoppen al hard..en ben eigenlijk verbaasd dat ze de kalf kop hebben op gegeten.
Gebruikersavatar
Door pike
#880432
202spots schreef: Ik had 2 jaar geleden 'n koe kop gekregen en aan Tor als Kerstmaaltijd gegeven ...
Hij heeft 't vlees er af gescheurd en andere zachte onderdelen er uitgetrokken,maar in de kop/schedel zelf kon ie geen deuk in krijgen

Ik vind lamskoppen al hard..en ben eigenlijk verbaasd dat ze de kalf kop hebben op gegeten.
:o  :o jemig Dory, over harde botten gesproken. Vind je het gek dat ze er geen deuk in krijgen  ::)
het was van een klein kalfje, 1,5 kilo voor een schedel met inhoud is toch niet veel lijkt me  ??? Ik had eerder verwacht dat een lamskop zoiets zou wegen
Ik houd het wel bij konijnekoppen  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door