Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door daydo
#518109
Hier lees ik vaker dat kalkoen gevaarlijke botten geeft.
Is dat ook zo voor kalkoennekken :-\
Kalkoenfilet geprobeerd en dat lust hij, als de nekken geen kwaad kunnen, heb ik er een diersoort bij die hij lust. Dan kom ik al op rund/kip/eend en kalkoennek.
Dat zijn er dan al 4 ipv 3soorten.
Door 202spots
#518179
Ja de kalkoen nek met alle werveltjes is OOK vrij hard, wanneer je 'n hele beleefde eter hebt,die heel netjes heeeeele kleine stukjes van de nek af wil kluiven,dan kan je misschien wel proberen..
Maar de grootste risico van hele kalkoen nekken te geven, is de mogelijkheid dat 'n hond die alleen maar kan schrokkenen en slikken....dan de hele, of half afgekluifde nek dan in 1 keer door gaat slikken...
De maat van de kalkoen nek en de maat van de keelgat is ongeveer 't zelfde...en er is altijd de kans dat de kalkoen nek blijft steken, met als gevolg dat je hond er dan in stikt....

Nadat mijn Tor dat geintje met 'n halve nek heeft uitgehaald, en mij 'n hartverzakking bezorgd heeft omdat hij steeds vlugger weg liep toen ik het wilde afpakken,en ik toen alleen maar kon toe kijken naar het
geslik en gekoor en geslik en gekoor totdat de nek eindelijk naar beneden was...heb ik ter plaatse besloten om NOOOOOOOIT geen hele kalkoen nek meer te geven. Ze krijgen hier alleen gemalen kalkoennek en eigenlijk alles van kalkoen word gemalen.
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 26 mar 2006, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#518258
Ik sluit mij volledig aan bij Dory, de kalkoennekken die ik hier kocht heb ik gelukkig in de vleesmolen vermalen, ik zou ze nooit ongemalen durven geven eerlijk gezegd.
De krengen zijn gewoon superhard :o
Door daydo
#518580
Daydo is een rustige eter zelfs iets dat hij heel graag eet. Kippenekken worden zorgvuldig gekraakt voor ze naar binnen gaan.
Kan ik die kalkoennekken niet bewerken met een hamer :-\ Net zoals kippenekken in het begin?
Ik heb dus geen idee hoe groot en dik die nekken zijn.
Ik wou eerst eens rondvragen voor ik er koop ;D
Door 202spots
#518589
De kalkoen nek is ong.25-30 cm lang en kan 400-500 gr.wegen.

Wanneer ik de nek eerst zou bewerken met 'n hamer, dan vergroot ik de kans dat ze de "zachte" lap, dan ook in 1 keer door willen slikken....

Afbeelding
Door daydo
#518620
Van het in 1 keer naar binnen slikken heb ik eigenlijk geen schrik 99% dat hij het niet doet. Hij slikt hier niets in zonder te kraken of te scheuren.
Maar ze kunnen ze toch kraken die nekbeentjes van een kalkoen :-\
Een vleesmolen heb ik niet en om er 1 aan te schaffen alleen maar voor kalkoen te malen vind ik ook maar niets :( ;)
Door 202spots
#518629
Gewoon maar proberen dan?
Maar blij er bij tot dat alles weg is....of je kan altijd de laatste 5 cm met de hamer bewerken voordat 't in 1 x doorgeslikt word
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door