Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#517353
Weer een vraag van mij.....

Als je barft en het buiten op de tegels geeft, krijg je de vlekken (vleesvocht/bloed) dan makkelijk weg door de tegels af te spoelen? Of is dan ook een kleedje een must?
Als je de hond buiten laat barfen, komen er in de zomer dan niet snel vliegjes of ander "vliegend materiaal" opaf?

Rachel.
Door Hanny
#517373
Alleen spoelen is hier niet genoeg. Moet wel een borstel en soms een sopje, of sodawater bij komen. De vettigheid blijft liggen, als ik alleen maar spoel.
Ik heb oude stoeptegels liggen, die niet meer echt glad zijn aan de opppervlakte.
Heb geen idee, of er een kennelreiniger is, die hiervoor goed te gebruiken is.
Door conleeuw
#517380
ik heb hier wat mij betreft de gouden tip gekregen, volgens mij van Lizzy, gebruike een rubbere automatje om de barf buiten op te plaatsen, spoelt makkelijk af, geen geklieder op de tegels, mits ze erop eten en niet gaan gooien met hun eten natuurlijk. Verder gebruik ik eigenlijk alleen water, en af en toe sop ik de tegels af met een beetje citronella schoonmaakspul, voor de verse geur, dan wel erg verdund met water ;)
Door herder_lover
#517667
bij mij krijeg nze buiten eten. Soms op de plavuizen , maar meestal op grind. Dat is niet af te spoelen ;D maar een tuinslang en een buitje doen wonderen. En ja als het warm is komen beestjes op het eten af, maar als ze het lekker vinden (de honden), eten ze het op voor de beesten komen en dan ook geen last van vliegen. Ik heb hier bij het eten van de honden eigenlijk nooit last van vliegen (wel in de keuken bv waar het ligt te ontdooien ;) ) En het is hier altijd warm 8)
Door Lizzy
#517882
Mijn honden eten om die reden binnen. Als ik namelijk iets haaaaat, dan zijn het die vieze dikke groene strontvliegen :-X. En dat zijn precies de types die op rauw vlees afkomen :-X!

Ze eten bij mij binnen, op een rubber matje. Matje gaat na het eten de wasmachine in (soms eten ze er meerdere keren op hoor, want bij sommige maaltijden pakken ze de dingen uit hun bak en vreten het gelijk op) en daarna in de droger. Het zijn ondertafellakens, eigenlijk, die rubber matjes van mij. Heb ik bij de VEN gekocht. Ideaal! Het is ook lekker anti-stip voor ze! (schieten de botten dus niet door mijn huiskamer ;D)
Door Malamoods
#517885
De VEN is toch een groothandel? Daar kan je als particulier volgens mij niet terecht toch (zonder pasje)? Zijn dat van die douchematjes, of zijn die te dik?

Rachel.
Door Lizzy
#517889
Happyhusky schreef: De VEN is toch een groothandel? Daar kan je als particulier volgens mij niet terecht toch (zonder pasje)? Zijn dat van die douchematjes, of zijn die te dik?

Rachel.
Ja, VEN is inderdaad een groothandel. Nee, ze zijn dunner als douchematjes. Volgens mij zitten er ook gaatjes in douchematjes? Dit is echt helemaal dicht.

Hier zie je wel een paar foto's waar mijn Dalmaten op zo'n rubber matje liggen: http://www.barfclub.nl/MaaltijdenZ.htm
Door Lizzy
#517897
Happyhusky schreef: Lijkt me ideaal zo'n matje.... Eens kijken of ze die ergens anders ook hebben... Waar worden die verder voor gebruikt?

Rachel.
Het is ondertafellaken voor restaurants.
Door Malamoods
#517901
Aha, antislip dus voor tafellakens! Ik plunder gewoon alle horecagelegenheden hier! Misschien hebben ze er eentje over?! Of wellicht kunnen ze voor mij bestellen? Horeca zat hierzo!

Rachel.
Door Lizzy
#517905
Happyhusky schreef: Aha, antislip dus voor tafellakens! Ik plunder gewoon alle horecagelegenheden hier! Misschien hebben ze er eentje over?! Of wellicht kunnen ze voor mij bestellen? Horeca zat hierzo!

Rachel.
Horeca kunnen het zeker zo voor je meenemen bij hun groothandel. Je kunt het kopen per meter. De breedtes varieren van 85 cm tot 170 cm. En de prijzen varieren van 5,65 de meter tot 10,95 de meter. Wij hebben volgens mij de 110 of 130 cm breedte.
Door Malamoods
#518002
Super! Er is vast wel iemand die dat effe voor me wil doen, dus ga ik er binnenkort eens op uit... Restaurants genoeg hier aan de kust! Thanks!

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door