Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door henny
#517632
hoi,
ik wil graag weten of ik ander gevogelte zoals gans, eend e.d. onder de maximaal 50% van de vleesbotten, zoals wordt aangegeven voor kip, moet rekenen of dat dit gezien wordt als een andere vleessoort.
Laatst gewijzigd door henny op zo 26 mar 2006, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#517643
Ik begrijp je vraag, vrees ik, niet goed... Bedoel je of gevogelte, anders dan kip, als kip of anders gerekend moet worden? Gevogelte anders als kip is anders als kip en is dus ander vlees/vleesbot soort.
Door Antonia
#517701
henny schreef: hoi,
ik wil graag weten of ik ander gevolgte zoals gans, eend e.d. onder de maximaal 50% van de vleesbotten, zoals wordt aangegeven voor kip, moet rekenen of dat dit gezien wordt als een andere vleessoort.
Gans en eend kun je op dezelfde manier tellen als kip. Als je alleen het gefileerde "vlees" geeft tel je dat als spiervlees, de organen zoals hart, maag en lever bij orgaanvlees, en de nekken, karkassen als bevleesde boeten. Het valt onder de categorie gevogelte.
Door henny
#517794
Lizzy schreef: Ik begrijp je vraag, vrees ik, niet goed... Bedoel je of gevogelte, anders dan kip, als kip of anders gerekend moet worden? Gevogelte anders als kip is anders als kip en is dus ander vlees/vleesbot soort.
lizzy,

ik zal mijn vraag iets anders formuleren en iets meer uitleg geven. Ik lees overal dat een menu uit maximaal 50% kip mag bestaan en dat je daarnaast dus nog andere vleessoorten moet gebruiken. Nu vraag ik me af of gans en eend bijvoorbeeld onder de andere vleessoorten vallen of dat het onder die 50% valt. Mijn honden krijgen op dit moment dus hoofdzakelijk kip te eten en sinds vandaag heb ik ook runderkopvlees maar het is moeilijk om aan veel variatie te komen. Ik heb vorige week ook lamsspare-ribs gekocht maar 3 van mijn 6 honden weten zich geen raad daarmee omdat de botten daarvan blijkbaar te hard voor ze zijn. Ik heb nu ook gans gekocht maar als dit onder die 50% valt heb ik dus alsnog geen aanvullende vleessoort. Dit was wat ik bedoelde met mijn vraag. Hopelijk is het nu iets duidelijker.

p.s. zo'n drie keer per week krijgen ze nu nog energique dus het orgaanvlees heb ik, buiten een schapenpens, nog niet aangeboden.
Door 202spots
#517798
Ik denk dat gevolgte geschreven was, en gevogelte bedoeld was 8)

Gevogelte is kip,kalkoen,fazant,eend,gans kwartels, duif of alles wat vleugels heeft,en valt net als konijn en vis allemaal onder "vlees"botten.
Door karin2
#517807
eend valt wel onder gevogelte maar is toch héél anders van vleesstructuur (lijkt meer op echt rood vlees)
ook al is het gevogelte eend en gans toch is het weer een andere diersoort en prima om erbij te geven qua variatie.
Door Antonia
#517853
karin2 schreef: eend valt wel onder gevogelte maar is toch héél anders van vleesstructuur (lijkt meer op echt rood vlees)
ook al is het gevogelte, eend en gans toch is het weer een andere diersoort en prima om erbij te geven qua variatie.
Helemaal mee eens. Als je de kans krijgt vooral doen!
Door Lizzy
#517873
henny schreef: lizzy,

ik zal mijn vraag iets anders formuleren en iets meer uitleg geven. Ik lees overal dat een menu uit maximaal 50% kip mag bestaan en dat je daarnaast dus nog andere vleessoorten moet gebruiken. Nu vraag ik me af of gans en eend bijvoorbeeld onder de andere vleessoorten vallen of dat het onder die 50% valt. Mijn honden krijgen op dit moment dus hoofdzakelijk kip te eten en sinds vandaag heb ik ook runderkopvlees maar het is moeilijk om aan veel variatie te komen. Ik heb vorige week ook lamsspare-ribs gekocht maar 3 van mijn 6 honden weten zich geen raad daarmee omdat de botten daarvan blijkbaar te hard voor ze zijn. Ik heb nu ook gans gekocht maar als dit onder die 50% valt heb ik dus alsnog geen aanvullende vleessoort. Dit was wat ik bedoelde met mijn vraag. Hopelijk is het nu iets duidelijker.

p.s. zo'n drie keer per week krijgen ze nu nog energique dus het orgaanvlees heb ik, buiten een schapenpens, nog niet aangeboden.
Ja nee OK, nu snap ik het. Nee, gans is geen kip en mag dus als apart vleessoort gerekend worden.

Lusten je honden vis misschien? Een keer per week rauwe/hele sardientjes zijn erg gezond!
Door karin2
#517881
struisvogel is ook rood vlees ,je kan het makkelijk als biefsteak serveren weinigen zullen het merken ;)
het schijnt ook cholesterolarm te zijn ,wat voor honden niet veel uitmaakt maar wel intressant is voor de mensen ;)
Laatst gewijzigd door karin2 op zo 26 mar 2006, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door