Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#517363
Foto's van allerlei soorten barfproducten staan op barfclub....Misschien staan ze daar dan tussen? Eh, knieschijven? Die zijn volgens mij niet goed voor de hond (veel te hard)....

Rachel.
Door mutsie
#517456
Wat haksen ook al weer waren ben ik vergeten, maar ik heb het in ieder geval niet.

Nekbeen van het lam heb ik wel.
Aan het nekbeen zit nog best wat vlees, maar ik vind niet voldoende voor een hele maaltijd. De ene hond heeft heel veel bot ook opgegeten, maar het is vrij hard.

Dus prima voor het kluifwerk, ze zijn er best even mee bezig, ik geef er wat extra vlees of orgaan bij.

Dit kan je best kopen, ook de geitenribben en pens zijn prima.
Afbeelding

Karin
Laatst gewijzigd door mutsie op za 25 mar 2006, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Maaikiehhh
#517476
Laura2004 schreef: Kijk hier even:

http://www.barfclub.nl/BottenTEST.htm

Wat haksen zijn weet ik niet, maar knieschijven vind ik veel te hard, dus dat zou ik niet geven.
op die ;=link heb ik gekeken maar daar kon ik helaas niet de foto's vinden die ik zocht

ok knieschijven te hard(dan weet ik dat)

Haksen zijn de enkels van de koe ;)

maar nekbeen, beenderen en haksen weet ik niet hoe die eruit zien :-\

maaike
Door Mevroi Kruim
#517625
Haksels = enkels = poten = niet geschikt.
Beenderen: tja, alle botten van het skelet worden ook wel beenderen genoemd, dus welke bedoel je?
Je kunt ervan uitgaan dat botten van volwassen koeien, geiten, schapen te hard zijn en hooguit als recreatiebot kunnen fungeren. Als je die wilt geven, want je loopt het risico op gebroken kiezen.

Pootbotten van lammeren (geit en schaap) en kalveren zijn ook te hard, dragende delen dus. Andere botten zijn wel geschikt, zoals ribben, nekken, ruggengraat, schouderblad. Bekken is een hele kluif, het hangt van je hond af oftie dat aankan.
Lamskoppen eten mijn honden graag maar niet iedereen is daar enthousiast over.

Gewoon ff aan de slager vragen waar de botten vandaan komen dus, en als het poten/volwassen dieren zijn: niet doen.
Door mutsie
#517692
huskylover schreef: maar nekbeen staat daar niet tussen volgens mij
en die mag je wel geven ;)
nekbeen = lamsnek
alleen is het meer uitgebeend dan bij de slager.

Karin
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door