Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#516167
Jazz heeft iets met pens, ze wil het dol graag eten, maar niet in grote lappen of grote stukken, hooguit een stuk van ongeveer een bankpasje, als ik het groter geef of zelfs in een lap formaat laat ze het liggen, ze loopt weg, al laat ik het de hele dag liggen, ze vreet het niet !!!! uithongeren doen we niet, daar is Jazz veel te mager voor, trouwens heb ik eens geprobeerd, dan lijkt het wel of helemaal niet meer wil eten, dus dat is niet de oplossing. Ik wil wel blijven blokjes snijden, maar vraag mij dus af, herkent iemand dit? ik probeer iedere keer weer om grotere stukjes aan te bieden en ik zweer het, ze vertikt het te eten, er meer spelen en gooien, maar eten ho maar? snij ik het op, is het zo weg. Ze heb geen probleem met een grote stukken ribben wegwerken, hart kan ook in enorme bonken gegeven worden, kip ook wel ze kan zo een hele kip wegwerken, dus het ligt niet aan de formaat. Waarom doet zij zo achterlijk? of nog interessanter, hoe overtuig ik haar om lappen pens te eten?
Door Fido
#516171
conleeuw schreef: of nog interessanter, hoe overtuig ik haar om lappen pens te eten?
gewoon........... doe het een keer voor ;D

goed voorbeeld doet volgen! ;D ;D ;D
Door conleeuw
#516211
Fido schreef: gewoon........... doe het een keer voor ;D

goed voorbeeld doet volgen! ;D ;D ;D
nou ik wil jou wel inhuren om het voor te komen doen;D, ik had gedacht dat Dot als super goede voorbeeld, kan zomaar een hele pens verslinden, ook Bess doet geen stapje terug voor lappen pens.... ook voorbeeldfunctie zou je denken.... mischien als jij het voordoet helpt het wel ;D
Door Happy Tail
#516321
bij gebrek aan mensen die het voor willen doen moeten we dan toch iets anders bedenken lijkt mij ;D

Baya had ook moeite met grote stukken rundvlees. Een hele kip ging er zonder probleem in, maar dan eens stuk vlees, das echt heeel iets anders ;)
Ik heb toen het vlees even gemengd met een eitje en wat Huttenkase en toen ging het opeens wel zo naar binnen. Dus haal de pens eens lekker door een geklusts eitje, mischien dat het dan wel lukt? kweet t anders ook ff niet, maar er zijn vast nog meer mensen met handige ervarings tips
Door Breezer
#516322
Breezer houd er ook niet van om te rausen aan een stuk pens.
Ik hak daarom de pens in stukken en haal hem bevroren door de keukenmachine.

Verder wil hij ook geen hele vissen, lamsribben aan elkaar vast, hele kippen enz.

Vis in stukken, losse ribben, kippenpoten, vleugels enz wil ie wel.

Maar scheuren en trekken aan vlees, neeeee veel te moeilijk.
Door Mevroi Kruim
#516334
Jazz is gewoon te laid-back ;D ;D ;D
Pens is echt hard werken aan van die grote lappen, daar heeft madame volgens mij gewoong een zin in.
Ik heb hier ook zo'n exemplaar, meneertje Kátur vindt het eigenlijk ook teveel werk zo'n grote lap, of bv lappen kopvlees, ook zo lekker taai. Ach, dan eet 'ie niet.. zijn probleem. Tara vindt het prima ;D ;D

Maar ja, daar heb jij dus niks aan. Ik vrees dat je zult moeten blijven snijden :-X
Door tieneke
#516423
Onze eerste hond wilde ook geen grote lappen pens of ander groot barfmateriaal,stond altijd alles klein te snijden anders at hij het niet.
Omdat hij suikerziekte had moest hij wel eten dus vooral met de vuile pens was ik heel erg blij :-X
Door conleeuw
#516444
Pauline schreef: Nou hier wordt door Joep gewoon niet gekauwd op een lap pens, ben je gek...... ::) ::) ::) Die slik je gewoon in 1x door! :(
doet Bess overiginds ook, ze werkt het al slikkend en kokhalzend naar binnen, (voorheen werd er wel geknaagd, vandaag niet) maar tenminste gaat ie naar binnen al is het in een stuk ;)
Door conleeuw
#516447
tieneke schreef: Onze eerste hond wilde ook geen grote lappen pens of ander groot barfmateriaal,stond altijd alles klein te snijden anders at hij het niet.
Omdat hij suikerziekte had moest hij wel eten dus vooral met de vuile pens was ik heel erg blij :-X
;D nou stond ik dus in de tuin de vuile pens in stukjes te snijden onder toeziend oog van de viervoeters, kokhalzend, dus ik dacht moet beter kunnen, ik vraag het wel, ik ben eigenlijk blij om te horen dat er ook wel eens anderen zijn die van die luie honden hebben. Ik denk dat ik gewoon als ik weer pens koop, meteen in een grote beweging alle porties voor jazz in stukken moet hakken, dan heb ik een keer last van deze actie, ik denk ook dat ik nog een keer kan proberen om vis in de keukenmachine de doen en erop te smeren, mischien, mischien dat dit haar zal overtuigen, ze is echt een hoogmoedige tr*t af en toe ;D but I love her anyway ;D
Door tieneke
#516461
conleeuw schreef: ;D nou stond ik dus in de tuin de vuile pens in stukjes te snijden onder toeziend oog van de viervoeters, kokhalzend, dus ik dacht moet beter kunnen, ik vraag het wel, ik ben eigenlijk blij om te horen dat er ook wel eens anderen zijn die van die luie honden hebben. Ik denk dat ik gewoon als ik weer pens koop, meteen in een grote beweging alle porties voor jazz in stukken moet hakken, dan heb ik een keer last van deze actie, ik denk ook dat ik nog een keer kan proberen om vis in de keukenmachine de doen en erop te smeren, mischien, mischien dat dit haar zal overtuigen, ze is echt een hoogmoedige tr*t af en toe ;D but I love her anyway ;D
Is een goed idee om alle pens voor haar meteen te portioneren ;)ja wat je allemaal al niet voor je honden doet he ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#516468
Connie, ik vind het dus makkelijker om de pens te verdelen als ie min of meer bevroren is. Het knipt of snijdt dan gewoon veel makkelijker! :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet vies vind, vind het niet eens stinken. Doe het liever dan hazenkarkas voeren! :-\ :-[ :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door