Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#516372
20 gram per kilo lichaamsgewicht. Het is een richtlijn dus als ze te mager is of te dik dan moet je de hoeveelheid aanpassen.
Door herder_lover
#516374
zo'n 2% tot 7% van het lichaamsgewicht. Afhankelijk van wat voor hond, of je ermee werkt, of het een pup is. Dara krijgt 2% van haar gewicht, Saiko is een pup en krijgt 7%
Door herder_lover
#516383
opbouwen? Je bedoelt het overschakelen van brok op vers of barf? Wat wil je gaan voeren? Ook kvv (vers voer bv Carnibest) of alleen BArf?

Er zijn mensen die hun honden direct (cold turkey) overzetten, anderen in stapjes. Ik heb Brandy gelijk overgezet op kvv. Later gaat ze op Barf (sttt, weet manlief nog niet ;D)
Door tieneke
#516426
gabber schreef: in hoeveel tijd moet je het dan opbouwen?
hoeveel weken
Als je honden gezond zijn zou ik ze meteen op alleen kvv zetten.
Door Ike
#516820
Wat krijgt je hond nu te eten? Als je hond nu nog op brokken staat zou ik zo als Tineke al zegt hem nu overzetten op kvv (kompleet vers vlees zoals Bibi/rodi/energieqe enz). Dit kan je in een keer doen (of zoals sommige heel gelijdelijk aan), heb ik destijds ook in 1 keer gedaan met mijn hond en ondanks dat hij al heel lang de nodige darmproblemen had is dit goed gegaan, pas veel later (en na veeeel lezen) over gegaan op barf.Wat het slachtafval geven betreft: is dus afhankelijk van wat het is (botten?) en wat je hond gewend is!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door