Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ferro
#515566
sorry zenne, we zijn lastig hé... ;D We hebben gisteravond eens zitten rekenen en sinds zondag heeft ie eigenlijk heel weinig gegeten:
zondag: zaterdag zn vis maar gedeeltelijk aangeraakt en slechts een deel van zn organen
maandag: zn groentes niet gegeten (wat normaal is en dus ook het vlees die erdoor zat ook niet)dan maar wat schaap gegeven waar ie ook maar slechts zo'n 750gr van gegeten heeft
maandag: kopvlees rund en snijlingen rund: slechts 500gr gegeten (zn pens niet willen geven omdat ie zn vlees niet opat)
deze morgen: konijnkarkassen aangeboden: niet eens naar gekeken...

Ziek is em niet: gisterenavond zn temp genomen en die was 38.1°, geen irritaties in zn mond en keel, bloeddoorstroming is goed, hij is iets rustiger als normaal maar toch heel levendig, stoelgang is ook ok wat weinig maar dat komt doordat ie niet eet, en ontworming heeft ie vorige week gekregen samen met zn spuit tg hondsdolheid.
Is hij nu koppig (want hij legt zich met zn rug naar ons toe wat ie normaak zelden doet) of eerder wat last van zn maag of is ie ons ah testen? Dat ie zn groenten niet lekker lust is normaal, maar de rest ie ie graag tot heel graag. We durven er onze kop op verwedden dat als we hem een pot korrels zouden geven, hij die in 1 ruk zou opeten. Enne, hij heeft wel degelijk honger hoor, want deze morgen wel 3x naar zn pot gelopen en het huis rondgesnuffeld op zoek naar eten, maar de konijnekarkassen die op zn plaid lagen, bekeek ie niet eens. Oh ja, dagelijks eet ie zo'n 1.5-2kg
Laatst gewijzigd door Ferro op wo 22 mar 2006, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#515574
Hij is lekker bezig he, die knul van jullie ;D!

Zou het misschien kunnen dat hij zich niet helemaal lekker voelt van de enting? En van de ontworming? Heb je deze tegelijktijdig gegeven? Want dat is wel vrij veel.... (entingen en ontwormingsmiddelen zijn beide niet onschadelijk).
Door conleeuw
#515583
Ik vermoed net als Lizzy dat de enting en ontworming mede verantwoordelijk kan zijn voor zijn gebrek aan gezonde eetlust. gewoon kleine hoeveelheden blijven aanbieden, vooral als het iets is wat hij al eerder heb gegeten, kijk, als hij nog nooit eerder konijn heb gegeten kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij dat gewoon niet lust, maar gezien dat jij een hele karkas aanbied neem ik aan dat hij er echt wel wat van kan. ;)
Door Ferro
#515586
Het zou idd wel eens aan zn inenting en ontworming kunnen liggen. Ik denk dat ie die woensdag gekregen heeft. Konijn heeft ie idd al regelmatig gegeten en lust ie graag. Effe afwachten en zien wat ie doet, anders es de DA bellen
Door daydo
#515598
Op z'on momenten is het wel niet leuk meer te noemen.
Ik zou nog eventjes afwachten en anders inderdaad da bellen.
Ik heb hier ook de indruk dat Daydo zijn korrels zou verslinden >:( Bij kinderen is het net zo chips, cola, fast food en soortgenoten als je ze dat altijd laat eten, dan moet je ook niet meer afkomen met gezonde voeding ;D
Hun keus is dan snel gemaakt ;D
Ik denk als die fast food kinderen aan een gezonde tafel zitten ze ook niet echt met smaak eten.
Ik heb mijn been stijf gehouden bij de kinderen, nu zijn mijn honden aan de beurt ;D ;D ;D
Of ik het ga volhouden dat weet ik nog niet, ben wel op de goede weg.
Als de hondjes niet goed in hun vel zitten is het wel moeilijker, ze kunnen dan ook niet zeggen wat er scheelt.
Door Ferro
#515698
Noppes deze middag, eens naar reuken en dan weer aan het ronddolen. Een beloningskoekje ging er vlotjes in :-\ Net naar de DA gebeld, van zn rabies-inenting kan het volgens hem niet komen, daar dit geen actieve inenting is. Effe observeren zeker, maar we gaan max nog 2 dagen afwachten.
Door Lizzy
#515754
Ferro schreef: Noppes deze middag, eens naar reuken en dan weer aan het ronddolen. Een beloningskoekje ging er vlotjes in :-\ Net naar de DA gebeld, van zn rabies-inenting kan het volgens hem niet komen, daar dit geen actieve inenting is. Effe observeren zeker, maar we gaan max nog 2 dagen afwachten.
Je dierenarts klets. Sorry dat ik zo bot doe. De bijwerkingen van een rabies-enting kunnen enorm zijn! Natuurlijk moet je hem goed in de gaten houden en bij twijfel zeker naar de dierenarts gaan. Maar dat een rabies enting (of welke enting dan ook) geen bijwerkingen heeft is absolute onzin. Een enting moet er voor zorgen dat een hond antistoffen aan maakt tegen een ziekte. Dat vergt heel veel van een lichaam.... Bovendien kunnen entingen ziektes veroorzaken waar de dierenartsen maar helemaal liever niet over praten...
Door Mevroi Kruim
#515755
Kan het zijn dat hij last heeft van de lente? Al die leuke loopse teefjes in de buurt ... er zijn heel veel reuen die dan slecht eten omdat ze met heel andere zaken bezig zijn. Is helemaalg een drama, honden kunnen heel goed een tijd zonder eten, en het gaat ook weer over ;D

En ik ben het helemaal met Lizzy eens: kletskoek van die da. Met name van de rabies-enting zijn hele vervelende bijwerkingen bekend. Als je op google ff zoekt vindt je vast wel wat, vooral in het Engels.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op wo 22 mar 2006, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#515760
Joep is vorig jaar na de enting van o.a. rabies erg ziek geweest, dus laat je niets wijsmaken door je DA! :-X
Door Ferro
#515783
Zo zie je maar dat ze allemaal vol klets zitten >:( We gaan hem vanavond zn favoriet geven: pens, hopelijk doet ie hier iets mee, want hij zal dr echt geen deugd van hebben om een dag of 4 nikske of bijna niks te eten nu ie nog zo jong is :-\
Door Ferro
#515810
effe een kleine correctie, zn rabiesspuit is van zaterdag 4 maart, het einde zou nu stillekesaan in zicht moeten zijn zeker, of kunnen ze daar lang ziek van zijn?
Door Ferro
#515852
zo pas hebben we hem pens gegeven en hij heeft hem smakelijk naar binnen gespeeld...oef
is het nu toch koppigheid van ferro ???
rare gast
Door Lil
#516232
Gelukkig maar. Enne die da's zijn niet altijd goed wijs. Boris reageert heftig op de rabies en mijn vorige da zei, niet meer zetten als het leven van je hond je lief is. Dat even over de schadelijkheid van deze (en andere) inentingen. Ben nu verhuisd en zei de nieuwe da, dat is onzin, je moet hier enten, want als je gaat wandelen kom je op duits grondgebied (de grens is 500m van mijn woning). Heb gevraagd of hij gek was en dus niet laten spuiten. Zit nu bij een combi homeopaat en klassiek da en die zegt ook dat inenten echt niet goed is voor dieren.

O, ja en niet eten ivm loopse teven komt ons ook bekend voor, dat is echt een ramp, vooral dat gepiep de hele dag in huis.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door