Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wimk
#514197
Hallo,

Streep krijgt al een hele tijd duck, vanaf dat hij 4 weken is. Ik heb hem ook al een paar keer wat kippenekken gegeven,
Net heb ik hem een vrij grote kippevleugel gegeven, die ik wel even heb plat geslagen, maar hij presteerde het toch om hem in 1 seconde op te vreten.
Volgende keer maar even vasthouden.
Maar ik vraag me toch af of dit nog kwaad kan?

Gr Wim
#514199
wimk schreef: Hallo,

Streep krijgt al een hele tijd duck, vanaf dat hij 4 weken is. Ik heb hem ook al een paar keer wat kippenekken gegeven,
Net heb ik hem een vrij grote kippevleugel gegeven, die ik wel even heb plat geslagen, maar hij presteerde het toch om hem in 1 seconde op te vreten.
Volgende keer maar even vasthouden.
Maar ik vraag me toch af of dit nog kwaad kan?

Gr Wim
Ik denk niet dat het kwaad kan, maar idd misschien is het de volgende keer beter als je het even vasthoudt. Bij de labrador van mijn broer werkt dit juist averechts (het vasthouden), want dan probeert hij het juist nog sneller op te eten. :-\
Door Lizzy
#514343
wimk schreef: Hallo,

Streep krijgt al een hele tijd duck, vanaf dat hij 4 weken is. Ik heb hem ook al een paar keer wat kippenekken gegeven,
Net heb ik hem een vrij grote kippevleugel gegeven, die ik wel even heb plat geslagen, maar hij presteerde het toch om hem in 1 seconde op te vreten.
Volgende keer maar even vasthouden.
Maar ik vraag me toch af of dit nog kwaad kan?

Gr Wim
Nou, als de vleugel platgeslagen is: dan kan het geen kwaad hoor Wim. Eerlijk gezegd denk ik dat een vleugel gewoon erg klein is voor Streep... Hahaha, hij heeft liever een groot stuk van een hele kip ;D. Maar serieus: als honden dat soort dingen met 1 krak doorslikken: dan is het eigenlijk een te kleine RMB (raw meaty bone). Hier in huis slikken 2 van de 3 honden de kippenvleugels met 1 krak in. Al jaren. Eigenlijk zijn ze voor mijn honden dus ook te klein. Ik moet eerlijk bekennen dat ze nog op het menu staan omdat het A)Prima gaat en B)Om de kosten een beetje te beperken. Want, vleugels zijn per kilo gewoon veel goedkoper als hele kippen...
Door Truus
#514459
Alles goed gegaan Wim? De eerste keer is dit altijd even schrikken als je eigen hond zomaar ineens het in een keer inslikt. Je leest hier dat het vaak zo gaat maar als je eigen hond zoiets doet, is dat even wennen ;).
Het gaat wennen hoor of grotere stukken geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door