Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door daydo
#515092
Ik heb over enkele weken visafval meegekregen van bij de visboer.
Vandaag uit de vriezer gehaald, het blijkt dus vis te zijn waar de filets zijn vanaf gehaald.
Dus de kop/staart en de graten met nog wat vis ertussen.
Ik ben niet zo happig omdat nu te geven, die graten prikken wel, ja die zullen ook wel prikken als je een volledige vis heeft :-\ Is dat nu beginnersangst of weggooien die afval. ik moet er zowiezo nog iets bijgeven, een maaltijd kun je dat niet noemen of toch :-\
Door tieneke
#515095
Kun je niet alleen de koppen geven?
Als er echt geen vis tussen de graten zit zou ik zelf het niet geven.
Door roefus
#515100
Ik zou geen kale graten geven.
Bovendien: weet je zeker dat ze 'rauw' zijn, niet bijvoorbeeld van gestoomde of gerookte makreel e.d. ?
Zitten er geen rauwe koppen tussen?
Door herder_lover
#515173
ik krijg hier ook visafval. Op zich zit er meestal tussen de graten of bij de staart nog wel wat vlees/huis/vet. Ik geef dat wel gewoon aan ze. De koppen zijn wat groot en wordt meer gebruikt als recreatie... bij mij dus ;)
Door daydo
#515508
er zit nog wel vis tussen de graten,Daydo moest het weer niet, ook de koppen niet.Voor het zekerste toch maar een (volledige)wijting bijgegeven, lust hij ook niet
Vandaag nog eens proberen, maar ik vrees ervoor.
Door carlala
#515609
Afbeelding

Ik heb ook visafval gekregen.
Het ligt nu in de vriezer.
10 dagen toch?
Het is zalm en kabeljauw.
Mijn hond weegt 15,5 kg.
Eet normaal cb en af en toe een rib.
Wat zou ik moeten geven?

Ik heb ze maar apart van elkaar ingevroren, anders ontdooi ik misschien teveel per keer.
Ik ben ze vergeten te wegen voor ik ze in de vriezer deed, stom hé ::)
Door Lizzy
#515614
carlala schreef: Afbeelding

Ik heb ook visafval gekregen.
Het ligt nu in de vriezer.
10 dagen toch?
Het is zalm en kabeljauw.
Mijn hond weegt 15,5 kg.
Eet normaal cb en af en toe een rib.
Wat zou ik moeten geven?

Ik heb ze maar apart van elkaar ingevroren, anders ontdooi ik misschien teveel per keer.
Ik ben ze vergeten te wegen voor ik ze in de vriezer deed, stom hé ::)
Ja, zelf zou ik dus zoiets gewoon aan mijn honden geven.... En bij twijfel maal ik het eerst even in de vleesmolen.

10 dagen invriezen is inderdaad genoeg.

Ik weet niet hoeveel CB je normaal in 1 maaltijd geeft? Maar stel dat je 300 gram versvlees geeft per maaltijd, dan kun je nu best 300 a 500 gram van deze vis in 1 maaltijd geven.
Door carlala
#515659
Dank je wel!!

Nu maar hopen dat hij het eet.

Gedroogde tongetjes, haring uit blik enzo eet hij.
Verse haring niet..
We zien wel.
Door karin2
#515665
ik gaf zulk visafval ook gewoon aan mijn honden (rambo was niet gek van vis :-\ Tara wel
nooit geen last van gehad .ps tip : geef het wel buiten :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door