Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door laura
#51496
Hallo,
Onze mechelaar heeft altijd op brokken geleefd. Ze heeft onbeperkt toegang tot de brokken. Nu willen we meer gaan Barfen. Ik heb gemerkt dat ze de hele dag de brokken niet aanraakt en alleen gaat eten als wij eten. Om nu vers voer te geven, is het een probleem om alleen 's avonds eten te geven? Ik heb gelezen dat eigenlijk iedereen 2 maaltijden geeft. Ik denk dat onze hond op deze manier zelf al aangeeft 's ochtend gewoon geen honger te hebben. Zou het onverstandig zijn om alleen 's avonds voer te geven??

Gr. Laura
Door sharpie
#51498
Hoi Laura,
Ik denk niet dat je kan zeggen dat omdat je hond op brokken liever alleen 's avonds wil eten, dat dat dan ook voor versvlees geldt.
Ik zou gewoon eens proberen of ze versvlees wel 's ochtends en 's avonds wil eten.
Al kan het natuurlijk niet echt kwaad om haar maar 1 keer per dag te voeren.
Wel hebben veel honden last van gal spugen als ze maar 1 keer per dag eten, maar dat hoeft ook helemaal niet altijd.

Dus gewoon uitproberen met versvlees denk ik. ;)
Door Sander
#51504
De meningen verschillen een beetje over hoevaak een hond te eten moet krijgen. Ik ben van mening dat het beter is om 1 maal daags (of minder) eten te geven. Als je dat ook gaat doen, laat dan de hond wel rustig wennen aan de grote hoeveelheden.
Door Ineke
#51529
En hier krijgt Mufasa (14,5 mnd) 3x per dag te eten. Bas 2x plus een proefje
Bij twee keer per dag gaat hij gal spugen en ik vond (toen nog brokken) de porties bij 2x te groot.
Nu is Mufasa wel van een andere soort grootte dan een mechelaar ;D

Het is al een poosje dat hij op drie maaltijden staat. Ik ga voorzichtig proberen om weer naar twee te gaan. Kijken of hij er misschien overheen gegroeid is.
Door Jose
#51544
Hoi Laura

Nou zat daar dus ook mee, die van mij eten smorgens ook niet. Dus ik geef nu net hoe het uitkomt, dan weer twee keer daags en dan weer een keer. In geval van twee keer om ongeveer tussen 1 en 2 uur s middags en om 8 uur s avondas maar dat lukt niet altijd soms hebben ze echt eerder honger ze geven het hier wel aan. Maar moet ik nou een hele avond van huis dan geef ik alles in een keer om bv tussen 6 en 7 uur kunen ze lekker rustig uitbuiken terwijl wij weg zijn. En ik heb geen last van gal spugen smorgens dus ik denk dat ze het wel best vinden.
Door laura
#51640
Ik denk dat ik gewoon 1 keer op een dag voer. Als ik thuis ben kan ik inderdaad ook wat eerder op de dag iets geven. Misschien is dat wel het verstandigste. Als ze net wakker wordt, is ze echt niet vooruit te branden en heeft ze geen zin in eten. Vooral op de dagen dat wij beide vroeg weg moeten...
Als het niet bevalt kunnen we altijd nog iets anders beslissen
Door sharpie
#51795
Ik denk dat ik gewoon 1 keer op een dag voer. Als ik thuis ben kan ik inderdaad ook wat eerder op de dag iets geven. Misschien is dat wel het verstandigste. Als ze net wakker wordt, is ze echt niet vooruit te branden en heeft ze geen zin in eten. Vooral op de dagen dat wij beide vroeg weg moeten...
Als het niet bevalt kunnen we altijd nog iets anders beslissen
Ja hoor, gewoon hoe het uitkomt en op je gevoel voeren, als het niet goed gaat kan je het altijd nog veranderen.
Het belangrijkste is dat het vers is ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door