Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Robin*
#514986
mijn katertje is op 1 maart gecastreerd en hij heeft nu op bijde balletjes een hele dikke bruine korst die gaat nu loslaten. dit is mijn eerste eigen kat is dit wel normaal??
hij lijkt er geen last van te hebben maar er zit een gedeelte los en een gedeelte nog vast ik ben bang dat als hij blijft hangen ergens aan dat hij het open trekt en gaat bloeden.
Door Maris
#515006
Is het geen bloed wat uit de hechting gekomen is?
Wat het ook kan zijn is uitslag van het scheren.
Door *Robin*
#515181
het lijkt op een korst die je zelf krijgt nadat je je knie heb open geschaaft tijdens een val, een dikke donkerbruine korst. toen hij thuis kwam van de DA zag ik gewoon twee kale rode balletjes met een sneetje erin

ze hebben het niet geschoren maar kaal geplukt.
Door Maris
#515332
Robin86 schreef: het lijkt op een korst die je zelf krijgt nadat je je knie heb open geschaaft tijdens een val, een dikke donkerbruine korst. toen hij thuis kwam van de DA zag ik gewoon twee kale rode balletjes met een sneetje erin

ze hebben het niet geschoren maar kaal geplukt.
dan ben ik bang dat ie eraan heeft zittten frunikken.
je kan het in smeren met wond zalf, versneld het helen en de korst wordt niet al te hard.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#515539
Katers worden niet gehecht na een castratie. De wondjes blijven open en in dit geval is er een korstje opgekomen. Valt er vanzelf een keer af.
Door Maris
#515551
Hitam schreef: Katers worden niet gehecht na een castratie. De wondjes blijven open en in dit geval is er een korstje opgekomen. Valt er vanzelf een keer af.
Heb ik ook weer wat geleerd ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat het gehcht werd ::)
Door karin2
#515564
nee ik heb ook nooit geweten dat ze het hechten , zelfs bij hengsten word het niet gehecht en die balletjes ;Dzijn een stuk groter :o
als ik me goed herinner zetten ze er een soort klem op die er na een paar dagen vanzelf afvalt (na eerst de ballen te hebben verwijderd )
Door Fido
#515576
karin2 schreef: nee ik heb ook nooit geweten dat ze het hechten , zelfs bij hengsten word het niet gehecht en die balletjes ;Dzijn een stuk groter :o
als ik me goed herinner zetten ze er een soort klem op die er na een paar dagen vanzelf afvalt (na eerst de ballen te hebben verwijderd )
Gelukkig wordt er bij heel veel hengsten wél gehecht!

Je hebt vele manieren om een hengst te castreren en daaraan verbonden zit een prijskaartje en daaraan verbonden een risico.

In onze ogen, overlijden er teveel hengsten doordat er te makkelijk over een castratie van een hengst gedacht wordt. Maar ja voor veel mensen mag het niet teveel kosten......................................... :-X

wie hier meer info over wilt hebben (deze topic gaat over een kater ;D) mag mij een pbtje sturen.

Groeten, Edith
Door karin2
#515590
ik spreek ook wel over een jaar of 25 terug :-\
misschien dat ze nu ook meer hechten of dat ze in Belgie een andere manier hebben om om te gaan met castratie ??? ik weet wel dat ik het vreselijk vond al die vliegen om die wonden :-X :-X :-X
Door Fido
#515781
karin2 schreef: ik spreek ook wel over een jaar of 25 terug :-\
Tjeesus hoe oud ben je dan? ;D ;D ;D ;D toen zat ik nog op een hobbelpaard 8) 8) 8)

(mocht ik willen hoor :-\ mijn moeder zong toen meisjes van dertien, razend werd ik dan :-X)
Door *Robin*
#515818
Effe een update.......
1 korstje is er al af en het heeft bijna niet gebloedt.
wel een beetje vocht wat eruit kwam maar hij likte het schoon en ging weer verder met waar hij mee bezig was.
nu alleen het andere korstje nog. We zullen zien :)
Door karin2
#516009
Robin86 schreef: Effe een update.......
1 korstje is er al af en het heeft bijna niet gebloedt.
wel een beetje vocht wat eruit kwam maar hij likte het schoon en ging weer verder met waar hij mee bezig was.
nu alleen het andere korstje nog. We zullen zien :)
het is dus mooi aan't genezen :D
Door karin2
#516010
Fido schreef: Tjeesus hoe oud ben je dan? ;D ;D ;D ;D toen zat ik nog op een hobbelpaard 8) 8) 8)

(mocht ik willen hoor :-\ mijn moeder zong toen meisjes van dertien, razend werd ik dan :-X)
nou nog maar 41 hoor >:( ;D
ik was toen een jaar of 15 -16 en op de manege waar mijn paarden stonden gestald liepen er elke zomer wel een veulen of 7 rond .ze werden rond hun 3 jaar gecastreerd (als ik me goed herinner ;))
ik woonde toen zowat op de manege en zag dus vaak de castratie's
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door