Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Supermax
#506871
Hallo,
Mijn oude kat van 16,5 jaar "jong" heeft sinds dat ik hem uit het asiel heb (nu goed een jaar) bibberpootjes voor. Zeg maar een beetje net als parkinson bij mensen. Hij heeft er verder geen last van, je ziet het ook alleen als ie stilstaat dan trillen ze af en toe.
Maar toch vroeg ik me af of er misschien iets is wat ik hem extra kan geven..... Hij krijgt (samen met de 2 jonge katten) Carnibest (hond en kat afgewisseld), af en toe een restje soep, soms wat doperwten of bruine bonen (als ik niet oppas jat ie ze van mijn bord zo lekker vind ie ze...). O ja, en ze krijgen af en toe een paar dagen Vit. C omdat 1 van de jonge katten af en toe last heeft van haar blaas.
Dus als iemand mij kan vertellen waar dat bibberen vandaan komt en of daar wat aan te doen is, dan zou ik dat fijn vinden.
(O ja, de dierenartsen die hem gezien hebben vinden hem er als een 10-jarige uitzien ;D )
Door Supermax
#512751
Heb er de da's eigenlijk nooit naar gevraagd en hun is het ook niet opgevallen. Hij doet het ook niet continu, dus het moet maar net opvallen.
Zoals ik al zei heeft hij er (volgens mij) geen last van. Ik vroeg me gewoon af of ik hem wat extra's kan geven (en zo ja, wat) en of iemand wel eens eerder van een kat met bibberpootjes had gehoord..
Door Kefraya
#513014
Toen onze Frea heel oud was, werd hij ook wat minder stabiel en stond soms te 'bibberen'. Ook leek het net alsof hij door zijn pootjes zakte. Wij hebben daar niets aan gedaan omdat er geen afwijkingen waren en hij ook geen pijn eraab had, oude mensen worden ook wat minder vast ter been ;)
Door Mevroi Kruim
#513152
[quote="karin2"]
je kan er hier in Belgie zelfs koning mee worden 8) ;D ;D ;D :P
[/quote]

Ja, OK, maar da's Belgie ....


*heelhardwegrenenachterdikkeboomverstop*
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op vr 17 mar 2006, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#513761
Kefraya schreef: Toen onze Frea heel oud was, werd hij ook wat minder stabiel en stond soms te 'bibberen'. Ook leek het net alsof hij door zijn pootjes zakte. Wij hebben daar niets aan gedaan omdat er geen afwijkingen waren en hij ook geen pijn eraab had, oude mensen worden ook wat minder vast ter been ;)
Hoe oud is heel oud? Mijn Tim is 18 jaar geworden, maar heeft nooit bibberpootjes gehad, integendeel 8)
Door Kefraya
#514039
Nelly schreef: Hoe oud is heel oud? Mijn Tim is 18 jaar geworden, maar heeft nooit bibberpootjes gehad, integendeel 8)
22!
Door Nelly
#514724
Kefraya schreef: Dan mag je ook wel bibberpootjes hebben, toch!
Maarre, hij had nog wel al zijn tanden ...
Ja hoor, dan mag je bibberpootjes hebben. Overigens had die van 18 van miij ook nog al zijn tanden en die 2 van bijna 16 die ik nu nog heb ook nog. En ze zijn nog mooi schoon ook! De tanden bedoel ik:D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door