Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#513899
Honden worden echt agressief van versvleesvoer....
Heb ik mensen in de praktijk met een Duitse Herder van 7 maanden. Last van anaalklieren dus over op vers. Bellen ze op: de hond wordt er agressief van. Valt andere honden aan.
Ze kunnen volgens mij de hond niet aan. Ze luisterde al niet echt en ze waren gestopt met de cursus omdat ze toch niet luisterde. Nu krijgt ze meer energie en wordt ze vervelend. Wat moet ik daar nu mee :-\ :-\
Ik heb gezegd dat ze weer naar een cursus moeten met haar, maar of ze dat ook doen?
Door Lizzy
#513926
Ja jeetje, daar ben je lekker mee.... Het is niet in hun hoofd opgekomen dat een hond van 7 maanden lekker aan het klieren is en een beetje last heeft van zichzelf...? Lekker slim zeg, om te stoppen met cursus omdat ze niet luisterd. Ze heeft die cursus JUIST nodig :(. Tja, wat moet je hiermee he?
Door Nelly
#513929
Hier zakt dus echt m'n broek van af. Stoppen met een cursus omdat de hond toch niet luistert? Als je nu zou zeggen mijn hond luistert perfekt, dus ik stop maar met de cursus, nou ja, maar andersom? En tja, Duitse Herders zijn honden die heel duidelijke leiding nodig hebben en kennelijk kan niet iedereen die geven. Vooral niet bij een pup; aaaag hij is nog zo klein wordt er dan gezegd, en puppielief weet precies hoe de wind waait. En als puppielief dan eenmaal een maand of 6/7 is, dan komen de problemen. Weet niet of je nog contact hebt met die mensen, maar raad ze s.v.p. aan om de cursus weer op te pakken, anders zit die arme hond straks in het asiel.
Door Nelly
#513974
Ze mogen hem bij mij brengen, krijg er nog wel een goeie van, zal de eerste niet zijn. En op een nette manier, zonder slaag e.d. Heb geloof ik iets met herders ;)
Door Lil
#514012
Ach arm hondje, je zult maar gestraft worden met zo'n onbenullen van bazen. Kon ik ze hier thuis maar overhalen voor een tweede hond, maar dat lukt me al twee jaar niet. Daarbij heb ik liever een belg, maar herder is herder, dus welkom!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#514023
Ik denk niet dat ze haar kwijt willen. Ik ben bang dat ze niets meer van zich laten horen en de hond weer aan de brokken zetten.
Ik zal ze van de week bellen om te vragen hoe het gaat.
Door Lizzy
#514026
Hitam schreef: Ik denk niet dat ze haar kwijt willen. Ik ben bang dat ze niets meer van zich laten horen en de hond weer aan de brokken zetten.
Ik zal ze van de week bellen om te vragen hoe het gaat.
Als ze haar niet kwijt willen, kunnen ze beter NU wat doen als dat ze over 3 jaar naar het asiel moet. Omdat ze onhoudbaar is.....
Door tieneke
#514040
Lizzy schreef: Als ze haar niet kwijt willen, kunnen ze beter NU wat doen als dat ze over 3 jaar naar het asiel moet. Omdat ze onhoudbaar is.....
Waarom nemen deze mensen ook een hond :-\
De nollebakmonsters zijn ook geen circushonden maar luisteren wel...7 maanden oud en dan al niet meer de baas over je eigen hond :-X
Door Antonia
#514137
Lizzy schreef: Ja jeetje, daar ben je lekker mee.... Het is niet in hun hoofd opgekomen dat een hond van 7 maanden lekker aan het klieren is en een beetje last heeft van zichzelf...? Lekker slim zeg, om te stoppen met cursus omdat ze niet luisterd. Ze heeft die cursus JUIST nodig :(. Tja, wat moet je hiermee he?
Correctie: niet de hond, maar de baasjes van deze hond hebben heel dringend een cursus nodig. Inhoud: wat is een hond en hoe ga ik daarmee om.
Arm dier, je bent lekker met zulke baasjes!
Door Lizzy
#514571
Antonia schreef: Correctie: niet de hond, maar de baasjes van deze hond hebben heel dringend een cursus nodig.
Eens!
Door Fynn
#514574
Ik heb ook een puber van bijna 8 maanden (Fynn) je merkt dat hij probeert hoever hij kan gaan.
Nou zijn ridgebacks ook niet de makkelijkste honden om op te voeden. Maar duidelijke regels ,nee is nee,en positieve training en vooral niet opgeven en na een jaar of twee heb je er een geweldige hond aan ;-))

Even doorzetten de meeste mensen denken er met een paar maanden trainen te zijn een kind voed je toch ook niet op in een half jaar.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Fido
#514598
Hitam schreef: Honden worden echt agressief van versvleesvoer....
Heb ik mensen in de praktijk met een Duitse Herder van 7 maanden. Last van anaalklieren dus over op vers. Bellen ze op: de hond wordt er agressief van. Valt andere honden aan.
Ze kunnen volgens mij de hond niet aan. Ze luisterde al niet echt en ze waren gestopt met de cursus omdat ze toch niet luisterde. Nu krijgt ze meer energie en wordt ze vervelend. Wat moet ik daar nu mee :-\ :-\
Ik heb gezegd dat ze weer naar een cursus moeten met haar, maar of ze dat ook doen?
Krijgen ze 100% vlees of wordt er ook nog wat brok gegeven?

Wij hebben zo'n geval gehad bleek dat bij de combinatie vlees met toch nog wat brok hond agressief werd.
Staat nu helemaal op vlees en agressie is weg :-\
Door Fido
#514600
Fido schreef: Krijgen ze 100% vlees of wordt er ook nog wat brok gegeven?

Wij hebben zo'n geval gehad bleek dat bij de combinatie vlees met toch nog wat brok hond agressief werd.
Staat nu helemaal op vlees en agressie is weg :-\
Oja vergeet ik er bij te zetten. In ons geval is de eigenaar wel goed bezig met zijn hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door